Τουριστική Αγορά τ. 290

36 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ υπόψη την ανάγκη προστασίας της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος της χώρας και την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος εύρεσης στέγης, που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις σε πολλές περιοχές. Επίσης, λάβαμε υπόψη την προστασία των νόμιμων τουριστικών επιχειρήσεων από τον αθέμιτο ανταγωνισμό -που σε πολλές περιπτώσεις υφίστανται, καθώς πολλά παράνομα καταλύματα λειτουργούν «υπό τον μανδύα» της βραχυχρόνιας μίσθωσης- και την αύξηση των εσόδων του Δημο- σίου, των Ασφαλιστικών Ταμείων και των Δήμων, με σκοπό την πιο δίκαιη κατανομή των αντίστοι- χων υποχρεώσεων σε νόμιμες επιχειρήσεις και πολίτες. Ειδικότερα, σε σχέση με τις πολυκατοικίες δια- μερισμάτων προτείναμε να προβλεφθεί ρητά πως σε περίπτωση που το σύνολο των διαμερισμά- των πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών εκμισθώνεται με βραχυχρόνιες μισθώσεις, τότε αυτό θεωρείται τουριστικό κατάλυμα, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη αδειοδότηση. Παράλληλα, προτείναμε η απαλλαγή από Φ.Π.Α. του εισπραττόμενου μισθώματος να περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που ο δικαιούχος του εισο- δήματος είναι φυσικό πρόσωπο και έχει καταχωρί- σει στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέχρι δύο ακίνητα στον Α.Φ.Μ. του εκ των οποίων το ένα από τα δύο θα πρέπει να έχει δηλωθεί ως ακίνητο στο οποίο ιδιοκατοικεί. Σε αντίθετη περίπτωση, καθώς και σε κάθε περίπτωση που δικαιούχος του εισοδήματος είναι νομικό πρόσωπο, στο εισπραττόμενο μίσθω- μα θα πρέπει να επιβάλλεται Φ.Π.Α. Στις προτάσεις μας περιλαμβάνεται και η πρόβλεψη της υποχρέ- ωσης κάθε ψηφιακής πλατφόρμας να παρακρατά φόρο 5% επί του συνολικού αντιτίμου της βρα- χυχρόνιας μίσθωσης, τον οποίο θα αποδίδει στη συνέχεια στο Δημόσιο. Επίσης, προτείναμε να παρέχεται το δικαίωμα στους ΟΤΑ Α΄ βαθμού να ορίσουν, μετά από από- φαση του Δημοτικού Συμβουλίου τους, η οποία θα αιτιολογείται με βάση σχετική επιστημονική μελέ- τη, τον μέγιστο αριθμό ακινήτων που μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρό- νιας Μίσθωσης για την περιοχή εντός των ορίων τους. Επιπλέον, στις βραχυχρόνιες μισθώσεις που συνάπτονται μέσω ψηφιακών πλατφορμών θεω- ρούμε ότι πρέπει να επιβάλλεται φόρος υπέρ των ΟΤΑ Α΄ βαθμού, ο οποίος θα ισούται με ποσοστό 0,5% επί του αντιτίμου της μίσθωσης και θα αξιο- ποιείται από τους ΟΤΑ στην κάλυψη των αυξημέ- νων δαπανών καθαριότητας, φωτισμού κ.ά. που προκαλείται από τη λειτουργία των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Πόσο και πώς επηρεάζει η ενεργειακή κρίση τις τουριστικές επιχειρήσεις; Με δεδομένο ότι αφορά τόσο τις ελληνικές όσο και τις ανταγωνιστικές μας χώρες, σε ποιο βαθμό μπορούν να μετακυλήσουν οι επιχειρήσεις το κόστος στις τιμές; Ποιες είναι οι σχετικές προ- τάσεις σας; Λόγω της τεράστιας αύξησης στο ενεργειακό κόστος, οι επόμενοι μήνες αναμένεται να είναι δύσκολοι για τις τουριστικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε λειτουργία και ιδιαίτερα σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές της χώρας. Ο ΣΕΤΕ έχει κα- ταθέσει ρεαλιστικές προτάσεις για την υιοθέτηση μέτρων, λαμβάνοντας υπόψη τα στενά δημοσιονο- μικά περιθώρια της χώρας. Τα μέτρα αυτά αφορούν μεταξύ άλλων περαι- τέρω παρεμβάσεις μέσω του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ, διευ- κόλυνση και κινητροδότηση των επιχειρήσεων να παράγουν οι ίδιες μέσω φωτοβολταϊκού συστή- ματος την ενέργεια που καταναλώνουν, και την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης των επιχει- ρήσεων τουριστικών καταλυμάτων που βρίσκο- νται πάνω από συγκεκριμένο υψόμετρο, το οποίο από κοινού θα καθοριστεί. Παράλληλα, σε σχέση με το καθεστώς Mειωμένων Χρεώσεων ΕΤΜΕΑΡ, ο ΣΕΤΕ έχει ζητήσει μια χρονική παράταση, προκει- μένου οι μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν προχωρήσει σε ενεργειακό έλεγχο, να το πράξουν με τα στοιχεία του 2021, χωρίς άλλες κυρώσεις. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσουν να τύχουν και του ευεργετήματος του ειδικού καθεστώτος μειω- μένων χρεώσεων ΕΤΜΕΑΡ, ειδικά σ’ έναν χειμώνα που θα είναι γεμάτος προκλήσεις. • “ Η ενεργειακή κρίση, η αύξηση του πληθωρισμού και των επιτοκίων, καθώς και ο κίνδυνος για οικονομική επιβράδυνση δημιουργούν νέα δεδομένα στην προσπάθεια για τη διατήρηση της ανάκαμψης. ” ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=