Τουριστική Αγορά τ. 290

38 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ακραίες τιμές στην τουριστική κίνηση και τις εισπράξεις που τραβούν το ενδιαφέρον Εξετάζοντας προσεκτικότερα τα στοιχεία της τουριστική κίνησης και των εισπράξεων, κάποιες ακραίες τιμές, θετικές ή αρνητικές, τραβούν το βλέμμα και δημιουργούν προβληματισμό για το κατά πόσο αποτελούν συγκυριακά φαινόμενα ή τάση που αξίζει περαιτέρω προσοχής και ανάλυσης. 2022 Κερδισμένοι και Χαμένοι ΘΕΜΑ Σ ε κάποιες περιπτώσεις, οι αλ- λαγές οφείλονται σε ιδιαιτερό- τητες του εξεταζόμενου μεγέ- θους, σε σχέση με το αντικείμε- νο που μετράνε τα στοιχεία, με αποτέλεσμα η ακραία θετική ή αρνητική επίδοση να είναι αναμενόμενη ή να έχει μικρότερο βάρος από αυτό που εκ πρώ- της όψεως φαίνεται στα οπτικοποιημένα στοιχεία ενός διαγράμματος ή στο βάρος που τους προσδίδει ένας παρουσιαστής για δικούς του λόγους. Για παράδειγμα, είναι αναμενόμενο -και άρα δεν έχει ιδιαίτερη αξία ως εύ- ρημα- να παρουσιάζουν πολύ χαμηλές αποδόσεις προορισμοί που στηρίζονται κυρίως στον χειμερινό τουρισμό κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Εκτός κι αν έχεις θέσει ως στόχο, που υποστηρίζεις ότι πέτυχες, την επέκταση της τουριστι- κής περιόδου. Αποτελεί σύνηθες φαινό- μενο αυτά τα ακραία σημεία των στατι- στικών πινάκων (θετικά ή αρνητικά) να αξιοποιούνται ανάλογα με τις βλέψεις και τους στόχους πολιτικών ή άλλων εκπροσώπων που αναζητούν στατιστική στήριξη στις θέσεις τους. Δικός μας στό- χος δεν είναι να προβάλλουμε αυτά τα στοιχεία με διάθεση δημιουργίας εντυ- πώσεων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αλλά να θέσουμε ερω- τήματα και να προτρέψουμε σε εξέταση υποτιμημένων τάσεων, προβλημάτων ή και ευκαιρίων βελτίωσης. Ως εκ τούτου, σας προτείνουμε να δείτε με κριτικό μάτι όσα καταγράφονται και θα είναι χαρά μας να μας στείλετε τις απόψεις και τα σχόλιά σας. Οι μεγάλοι χαμένοι και οι μεγάλοι κερδισμένοι Οι μεγάλοι χαμένοι και οι μεγάλοι κερδισμένοι της φετινής χρονιάς, με τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα δεδομένα, δεί- χνουν ότι το θετικό σε γενικές γραμμές κλίμα ανάκαμψης κάποιους τους αφορά πολύ λιγότερο ένω για κάποιους άλλους ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο και πι- θανόν κάθε προσδοκία. Αυτό επιβεβαι- ώνει τις επανειλημμένες αναφορές μας, τόσο μέσω της «Τουριστικής Αγοράς» όσο και μέσα από το νέο μας Newsletter «Τουρισμός 360⁰», ότι η αναμφισβήτητη ανάκαμψη ούτε αφορά όλους ούτε αφο- ρά στον ίδιο βαθμό τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις. Από τα εξεταζόμενα στοιχεία μπορούμε να σημειώσουμε ακραίες αποκλίσεις από τον μέσο όρο

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=