Τουριστική Αγορά τ. 290

58 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΜΕΣΗ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ Με το «άνοιγμα» της τουριστικής σαι- ζόν (Απρίλιος 2022), η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας, εμφανίζει σταδι- ακή βελτίωση με τάση να εξισορροπηθεί κοντά στα επίπεδα του 2019 – Ιούλιος 2022 (απόκλιση από το 2019 0,6%) και Σεπτέμβριος 2022 (απόκλιση από το 2019 -1,6%). Ωστόσο, εξακολουθούν να εμφανίζονται αρνητικά τα πρόσημα της μέσης πληρότητας, τόσο ανά μήνα όσο και επί του συνόλου (-14%) έναντι του 2019. ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΟΔΟ ΑΝΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΔΩΜΑΤΙΟ Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή δωματίου (ADR) και το έσοδο ανά διαθέσιμο δω- μάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, είναι εμφανής η τάση βελτίωσης, ειδικά το τρίμηνο Ιουνίου - Ιουλίου - Αυγούστου 2022. Αυτό ήταν αναμενόμενο, λόγω της αύξησης της τουριστικής ροής της θερι- νής περιόδου. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο παρατηρείται ελαφρά κάμψη των επιδό- σεων σε ADR και RevPar. Η συνολική θε- τική πορεία των συγκεκριμένων δεικτών από τον Απρίλιο 2022 και μετά συνέβαλε σε συνολική αύξηση μέσης τιμής (ADR) κατά 13,9% για το 9μηνο, ενώ με αρνη- τικό πρόσημο παραμένει το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar / -2,1%). ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ – ΤΙΜΕΣ Σε ό,τι αφορά την Αθήνα και τους ανταγωνιστές της, παρατηρούμε πως τον Σεπτέμβριο, με μέση πληρότητα 68,7% (αύξηση της τάξης του 23,3% έναντι του 2021), η Αθήνα βρέθηκε στην τελευταία θέση -θετικής- μεταβο- λής έναντι των λοιπών πόλεων-αντα- γωνιστών της. Με μέση τιμή δωματίου / ADR 123,97 ευρώ (αύξηση της τάξης του 24,3% έναντι του 2021), βρίσκεται στην προτελευταία θέση -θετικής- με- ταβολής ADR έναντι των ανταγωνιστών της, καθώς η πλέον χαμηλή μέση τιμή δωματίου είναι τα 113,37 ευρώ (Βιέννη) και η υψηλότερη αγγίζει τα 292,77 ευ- ρώ (Παρίσι). Με έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο / RevPar 85,19 ευρώ (αύξηση 53,3% έναντι του 2021) βρίσκεται στην τελευταία θέση -θετικής- μεταβολής RevPar έναντι των υπολοίπων. Δείκτες ποιότητας ξενοδοχείων Αθή- νας και ανταγωνιστικών πόλεων Με βάση τα στοιχεία δεικτών ποιό- τητας που αποτυπώνονται στο Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης (GRI) καθώς και τους επιμέρους δείκτες ικανοποίησης πελατών των ξενοδοχείων, όπως υπολο- γίζεται από τη ReviewPro και δημοσιεύε- ται από τον ΙΝΣΕΤΕ, η Αθήνα κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στις εξεταζόμενες ανταγωνιστικές της πόλεις και μάλιστα με σημαντική διαφορά. Βέβαια, αυτό αφορά τη γενική βαθ- μολογία, αφού όταν περνάμε σε επιμέ- ρους δείκτες δεν καταφέρνει πουθενά να κερδίσει την πρώτη θέση. Οι δείκτες αποτυπώνουν το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγω- νιστριών χωρών. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρ- τήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Δείκτες άνω του 80% δηλώνουν θετική εμπειρία. Tα στοιχεία που παρουσιάζονται βα- σίζονται σε αξιολογήσεις από πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς αναλόγως διαθεσιμότητας. Συνεπώς, οι δείκτες αποτυπώνουν το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών. Οι σημαντικότερες Στρατηγικές δρά- σεις του Δημοσίου Τομέα για τον Προ- ορισμό Αθήνα Στη μελέτη DELOITTE και REMACO για τον ΙΝΣΕΤΕ για τον προορισμό «Αθήνα» προτείνονται 61 Στρατηγικές Δράσεις του Δημοσίου Τομέα. Εδώ αναφέρουμε τις 20 (και αναλυτι- κότερα τέσσερις, που έχουν συλλέξει τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Οι 4 ξεχωρίζουν κατέχοντας την κα- λύτερη θέση στα κριτήρια «Ποιότητα Ζωής» και «Προϊόν και Προώθηση» έχο- ντας αυξημένη σημασία για τον τομέα του τουρισμού. • Από αυτές, οι δράσεις 2 και 3 σχε- τίζονται άμεσα ή έμμεσα με υποδομές προσβασιμότητας ενώ η δράση 7 χαρα- κτηρίζεται από χαμηλό επίπεδο ωριμό- τητας / υψηλό κόστος. • Οι δράσεις 2 και 3 αφορούν σημα- ντικές αναπλάσεις για τον προορισμό στο Κέντρο της πρωτεύουσας και στο παράκτιο μέτωπο, ενώ οι δράσεις 4 και 7 αφορούν αντιστοίχως τη βελτίωση και αναβάθμιση υποστηρικτικών υπο- δομών πολιτιστικών πόρων και δομών και την αποκατάσταση, επανένταξη και ανάδειξη του κτιριακού αποθέματός της. • Οι δράσεις 2 και 3 σχετίζονται εμ- μέσως με υποδομές προσβασιμότητας, καθώς οι αναπλάσεις αφορούν και το αστικό οδικό δίκτυο, ενώ η δράση που αφορά την αποκατάσταση και επανέ- νταξη του κτιριακού αποθέματος του προορισμού (Δράση 7) απαιτεί αρκετό χρόνο ωρίμανσης και υψηλούς χρημα- τοδοτικούς πόρους. ΦΑΚΕΛΟΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=