Τουριστική Αγορά τ. 290

64 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ποσοστό 28%, σκέφτονται να αγορά- σουν ένα εισιτήριο απλής μετάβασης και να ακολουθήσουν το ένστικτό τους σε ό,τι αφορά το βασικό μέρος του ταξιδιού τους. Νοσταλγικές αποδράσεις σε άλλες εποχές Εν μέσω της παγκόσμιας αστάθειας και της επιθυμίας για απόδραση, οι άνθρω- ποι σκοπεύουν να δημιουργήσουν τα- ξιδιωτικές εμπειρίες που παραπέμπουν σε πιο απλές εποχές, με νοσταλγικές αποδράσεις (88%), που προσφέρουν τη συγκίνηση της αναβίωσης των παλιών καλών ημερών. Υπάρχει μια έντονη επι- θυμία ρομαντισμού της μη-ψηφιακής εποχής, ακόμη και για τους millennials και τους Gen-Z που δεν την έζησαν ποτέ, με σχεδόν το 1/4 (23%) των ταξιδιωτών να επιδιώκουν εμπειρίες που προκαλούν ψευδείς συγκινητικές μνήμες περασμέ- νων εποχών, όπως να επισκέπτονται ορόσημα ή αξιοθέατα που εμφανίζονται σε εμβληματικές ρετρό ταινίες ή να επιλέγουν το λεωφορείο ως κύριο μέσο μεταφοράς, για να ζήσουν το ομαδικό πνεύμα των σχολικών εκδρομών. Επι- πλέον, οι ταξιδιώτες αφήνουν στην άκρη τη χαλάρωση και αναζητούν ολοένα και περισσότερο την αδρεναλίνη των θεμα- τικών πάρκων (61%) και των αιθουσών απόδρασης ή των υπαίθριων περιπετει- ών, όπως είναι το κυνήγι θησαυρού στις πόλεις. Με τους millennials να είναι πλέον γονείς μικρών παιδιών, θα αυξηθούν και οι προορισμοί που ήταν δημοφιλείς στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, ενώ θα είναι και οι πρώτοι που θα κάνουν κράτηση καταλυμάτων με θέμα μια πα- λαιότερη εποχή. Και πιθανότατα θα το κάνουν με την οικογένειά τους στο πλευ- ρό τους (54%), εφόσον η επανασύνδεση της οικογένειας είναι στην κορυφή της ταξιδιωτικής ατζέντας το 2023. Ευζωία και ευεξία, αξίες που παραμένουν Οι αποδράσεις ευζωίας και διαλογι- σμού είναι πάντα δημοφιλείς στους ταξι- διώτες (44%), ενώ δύο στους πέντε (40%) στοχεύουν να βρουν την ηρεμία τους σε ένα ήσυχο καταφύγιο. Παράλληλα, περισσότερα από τα δύο πέμπτα (42%) επιδιώκουν διακοπές που προάγουν την ψυχική ή και σωματική υγεία. Τα επαγγελματικά ταξίδια αλλάζουν Η τάση που επικράτησε λόγω της πανδημίας, εργασία από οπουδήποτε, έχει κουράσει τους τηλεργαζόμενους και τους έχει οδηγήσει στην απόφαση να χρησιμοποιούν την άδειά τους μόνο για διακοπές. Αναλυτικά, ένα σημαντικό ποσοστό (66%) θέλει τα ταξίδια του 2023 να είναι αυστηρά αναψυχής, και σχεδόν οι μισοί (49%) δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν ενώ ταξιδεύουν, αλλά θα εξετάσουν το ενδεχόμενο αυτό κατά περίπτωση, ανάλογα με το τι θα τους προσφέρει η εταιρεία τους. Ως εκ τούτου, τα ταξίδια για επαγγελ- ματικούς λόγους θα επανέλθουν στην ατζέντα το 2023. Αλλά σε αντίθεση με τα επαγγελματικά ταξίδια προ κορωνοϊού, οι εργαζόμενοι θα αναζητούν περισσό- τερες ευκαιρίες συντροφικότητας «στην πραγματική ζωή», μακριά από το γρα- φείο, αντανακλώντας τη ζήτηση για τα παραγωγικά και δημιουργικά επαγγελ- ματικά ταξίδια. Είναι γεγονός ότι το 44% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ανυπομονεί να προγραμματίσει ο εργο- δότης του ένα ταξίδι εργασίας «πραγμα- τικής ζωής» και λίγο περισσότερο από το μισό (51%) θα ήθελε ο εργοδότης του να χρησιμοποιεί τα χρήματα που εξοι- κονομεί από τη μετατόπιση σε υβριδικά μοντέλα εργασίας, σε εταιρικά ταξίδια. • Διεθνείς Τάσεις “ Υπάρχει μια έντονη επιθυμία ρομαντισμού της μη ψηφιακής εποχής, ακόμη και για τους millennials και τους Gen-Z που δεν την έζησαν ποτέ. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=