Τουριστική Αγορά τ. 290

67 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ουκρανία, αλλά και τη διαφαινόμενη διεθνή ύφεση, με πιθανή τη συρρίκνωση των θέσεων απασχόλησης. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τις μεταρρυθμίσεις, παρόλο που είναι βασικά συμ- φωνημένες, είναι η υπάρχουσα ιδιοτέλεια για την προάσπιση των προσωπικών συμφερόντων αλλά και των συμφερόντων των ισχυρών ομάδων πίεσης. Κυρίως, όμως, είναι ο διχαστικός φανατι- σμός, που εντείνεται από τον πολιτικό ανταγωνι- σμό και την πόλωση, τον φόβο για την αλήθεια και τις επικείμενες εκλογές. Όλα αυτά ακυρώνουν ή καθυστερούν -στην πράξη- τις μεταρρυθμίσεις. Τελικά, η δημόσια συζήτηση καταλήγει να είναι «εκτός θέματος», όπως πολύ σωστά επιση- μαίνεται στο Συνέδριο. Η επισήμανση των προ- βλημάτων δεν αναιρεί την ανάγκη για έγκαιρη και παραγωγική αξιοποίηση των χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης ούτε την ανάγκη για μια νέα αναπτυξιακή τροχιά, που να κινείται από τη γνώση και την καινοτομία και να συμβάλλει στη διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Επίσης, είναι σημαντική η δημιουργία ανεξάρτητου και αξιόπιστου παρατηρητηρίου μεταρρυθμίσεων. Αναπτυξιακά σχέδια και δρομολογημένες μεταρρυθμίσεις Όλοι σήμερα έχουμε συμφωνήσει για την ανάγκη της προστασίας του περιβάλλοντος, της ψηφιακής μετάβασης, της κατάρτισης και της βιώσιμης ανάπτυξης. Πάντα υπάρχει το θέμα των χρηματοδοτήσεων και το αν οι πόροι είναι αρκετοί για να χρηματο- δοτήσουν την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Θεωρώ ότι έχουν προβλεφθεί πόροι προς αυτή την κατεύθυνση, παρόλο που πάντα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι ανεπαρκείς. Έχει σημασία όμως οι διαθέσιμοι πόροι να διοχετεύο- νται με δίκαιο και αποτελεσματικό τρόπο. Ενδεικτικά είναι τα παρακάτω κείμενα αναφοράς: • Το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025, που συζητήθηκε ευρέως, αποτελεί μια σημα- ντική θεσμική τομή που αναγνωρίζει την αναγκαιότητα οργάνωσης του επενδυτικού προγραμματισμού και την αξία των δημοσίων επενδύσεων και προτείνει τομείς παρέμβασης με άξονα την πράσινη οικονομία, την ψηφιακή οικονομία, την καινοτομία και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού. • Τους στόχους για βιώσιμη ανάπτυξη 2030 του ΟΗΕ. • Την κοινή δήλωση του 2018 για το Εθνικό Αναπτυ- ξιακό Σχέδιο (σε συνεργασία και με τη διαΝΕΟσις) και την κοινή δήλωση των κοινωνικών εταίρων και της οργανωμένης κοινωνίας των πολιτών, με την αποδοχή όλων των πολιτικών κομμάτων, με κεντρικούς αναπτυξιακούς στόχους: 1) τη μείωση της ανεργίας και την αύξηση της ποιοτικής απασχόλησης 2) την προσέλκυση καινοτόμων επενδύσεων και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλο- ντος 3) την ενίσχυση της εξωστρέφειας και τον εκσυγ- χρονισμό του παραγωγικού δυναμικού σε όλους τους τομείς της οικονομίας 4) την αναβάθμιση του ανθρώπινου κεφαλαίου και την προσαρμογή των δεξιοτήτων στις σύγ- χρονες απαιτήσεις 5) τη μείωση της φτώχειας και των ανισοτήτων 6) την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μας με ξεκάθαρους κανόνες και σαφείς τρόπους, που θα επιτρέπουν την προστασία των βασικών οικοσυστημάτων, και με δώδεκα βασικούς άξονες παρέμβασης. Μεταξύ τους αναφέρεται ο εκσυγχρονισμός της Δημόσιας Διοίκησης και η μείωση της γραφειοκρατίας, η απλοποίηση της νομο- θεσίας και της πολυνομίας, η βελτίωση της φορολογικής διοίκησης, η ταχεία απονομή “ Πιστεύω ότι είμαστε στην αρχή μιας νέας ισορροπίας στις εργασιακές σχέσεις. Θα πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με ανοιχτό μυαλό και διάθεση συνεννόησης. ” Info Ο Γιώργος Βερνίκος είναι Γενικός Γραμματέας ΣΕΤΕ, Μέλος Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής της Ελλάδος(ΟΚΕ) και Ευρωπαϊκής ΟΚΕ, Επίτιμος Πρό- εδρος Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού(ΕΠΕΣΤ), Μέλος Δ.Σ. Ναυτικού Επιμελητη- ρίου της Ελλάδος και Επίτιμος Πρόεδρος Ελληνικού Γραφείου GREENPEACE.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=