Τουριστική Αγορά τ. 290

70 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ H προσπάθεια προσδιορισμού του όρου αγροτουρισμός κρύβει μια σειρά από προ- βληματισμούς σχετικά με την ανάπτυξή του. Θα προ- σπαθήσουμε να ξετυλίξουμε εκτός από τις προοπτικές του, προβλήματα και προβληματισμούς από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Για παράδειγμα, ποιος θα πρέπει να δικαιούται να αναπτύσ- σει τέτοια προϊόντα και να εισπράττει φυσικά και τις αντίστοιχες επιδοτήσεις; Οι αγρότες που θα διευρύνουν τις δρα- στηριότητές τους συμπληρωματικά προς τον τουρισμό και τη φιλοξενία ή οι επιχειρηματίες του τουρισμού που θα «ντύσουν» τις τουριστικές επιχειρή- σεις τους με αγροτικό «ένδυμα»; Έχουν εμπειρία και επαγγελματισμό οι αγρότες ώστε να διαχειριστούν ένα τουριστικό προϊόν / υπηρεσία; Έχουν διάθεση και γνώση να το κάνουν; Τα προγράμματα που δημιουργήθηκαν είχαν εκείνους στο μυαλό τους, αλλά μπορούν οι ίδιοι να τα απορροφήσουν; Από την άλλη, όταν άνθρωποι που δεν είναι αγρότες προσφέρουν αγροτοτου- ριστικές υπηρεσίες, πόσο αυθεντικές μπορεί να είναι; Μήπως προσφέρουν στους τουρίστες μια ψευτοαγροτική δραστηριότητα που απέχει από την αυ- θεντική εμπειρία που αναζητούν; Και αν οι αγρότες μας δεν είναι έτοιμοι να ανα- λάβουν αυτή την ευθύνη / ευκαιρία να δημιουργήσουν αγροτοτουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες και οι τουριστι- κοί «δήθεν» αγρότες δεν δικαιούνται ηθικά και δεν μπορούν να προσφέρουν αυθεντικές αγροτοτουριστικές εμπειρί- ες, τότε ποιος θα στηρίξει την πιεστική διεθνή τουριστική ζήτηση για εμπλουτι- σμό του ελληνικού τουρισμού με τέτοιες δράσεις και υποδομές; Δεν είναι μόνο το ζεστό χρήμα επιδοτήσεων και τουριστι- κής ζήτησης που περιμένει να το πάρει κάποιος που θα εκμεταλλευτεί ή θα αξι- οποιήσει την ευκαιρία, αλλά και η ανά- γκη εκσυγχρονισμού και προσαρμογής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις νέες διεθνείς τάσεις που πιέζει να προχωρήσουν τα πράγματα γρήγορα. Και αυτό θα πρέπει να το αναγνωρί- σουμε αναζητώντας τις καλύτερες λύ- σεις μέσα από διάλογο και συνεργασία και με τα δύο μέρη: την αγροτική και την τουριστική ανάπτυξη. Τι είναι αγροτουρισμός; Ο ορισμός της wikipedia είναι ενδει- κτικός για την επικρατούσα άποψη και ΘΕΜΑ Η διεθνής τουριστική ζήτηση «πιέζει» να δημιουργήσουμε αγροτουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες. Ήδη γίνονται κινήσεις σε νομοθετικό επίπεδο και επιδοτήσεις προορίζονται για την ανάπτυξή τους. Πόσο σωστά, δίκαια, αποτελεσματικά και ηθικά γίνονται αυτές οι κινήσεις; Αγρο-Τουρισμός Τουριστικό προϊόν με αγροτικό άρωμα ή το αντίθετο;

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=