Τουριστική Αγορά τ. 290

78 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μεγάλης εταιρείας προς τη μικρή, προκειμένου εκείνη να βγει εκτός κλάδου. Με την ίδια λογική, θα μπορούσε και ο πιο μικρός διοργανωτής, επεκτείνοντας τη δραστηριότητα της δικής του έκθεσης, να επιτύχει μεγαλύτερα μεγέθη. Να συνεργαστεί με άλλες μικρές εταιρείες και αυτές να δημιουργήσουν μαζί κάτι μεγάλο. Η αλήθεια είναι ότι ο κλάδος των εκθέσεων στην Ελλάδα δεν είχε -ιδιαίτερα πριν από τον κορωνοϊό- τα κρίσιμα μεγέθη των συνεργασιών που θα έπρεπε. Όμως λόγω του κορωνοϊού δημιουργήθηκαν οι απαι- τούμενες συνθήκες, ώστε όλες οι εκθεσιακές και κατασκευαστικές εταιρείες και οι εκθεσιακοί χώ- ροι να καθίσουμε στο ίδιο τραπέζι, να μιλήσουμε και να εξετάσουμε τα θέματα που μας ενώνουν και όχι αυτά που μας χωρίζουν. Από αυτό προέκυψε εξάλλου και ο ΣΟΚΕΕ. Οι τοπικές εκθέσεις μπορούν να διαδραματί- σουν έναν ενδιαφέροντα ρόλο, αρκεί να εστιά- ζουν σε έναν εφικτό στόχο και να έχουν προσωπι- κότητα, επαγγελματισμό, οργάνωση και χαρακτή- ρα, προσφέροντας λύσεις για την τοπική κοινωνία. Οι μεγάλες εκθέσεις έχουν άλλους στόχους. Μπορούν να πετύχουν την εξωστρέφεια που δεν μπορούν να πετύχουν οι μικρές τοπικές εκθέσεις και να συγκεντρώσουν το σύνολο του κλάδου στον οποίο απευθύνονται. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα πρέπει να προσδιορίσουμε το τι είναι έκθεση, event, συνέδριο, πανηγύρι, φεστιβάλ. Κα- τά την άποψή μου, δεν μπορεί να θεωρηθεί «έκθε- ση» μια διοργάνωση που πραγματοποιείται στον περιορισμένο χώρο μια αίθουσας ξενοδοχείου. Αυτό δεν είναι έκθεση. Είναι κάτι άλλο. Πιθανόν ενδιαφέρον και επιτυχημένο, αλλά δεν μπορεί να ονομαστεί έκθεση, επειδή μπερδεύει την αγορά. Πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο για τη δη- μιουργία μιας διεθνούς τουριστικής έκθεσης στην Ελλάδα; Είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα, με πολλές παρα- μέτρους. Η θεώρηση ότι είμαστε τουριστική χώρα και άρα μπορούμε να έχουμε μια μεγάλη τουριστι- κή έκθεση είναι αφελής. Ακόμα και στη FΟRUM, που είναι ηγέτης στον χώρο των εκθέσεων και ίσως η μόνη που θα μπορούσε να επιχειρήσει κάτι τέτοιο, το αντιμετωπίζουμε με πολύ προσοχή και σκέψη. Ίσως να είναι ένα θέμα που θα μας απα- σχολήσει στο μέλλον. Για να χαρακτηριστεί μια έκθεση ως εξωστρε- φής θα πρέπει να έχει όχι μόνο διεθνείς εκθέτες, αλλά και μια κρίσιμη μάζα διεθνών επισκεπτών εί- τε ως hosted buyers είτε ως επισκέπτες που έχουν επιλέξει να έρθουν μόνοι τους. Ένα καλό παράδειγμα είναι η FOOD EXPO. Το 2019 είχαμε 220 ξένες εταιρείες ως εκθέτες και 1.200 hosted buyers επί συνόλου 2.500 διεθνών επισκεπτών. Όμως στον τομέα των τροφίμων στην Ελλάδα έχουμε μια πολύ ισχυρή παραγωγική βάση. Γενικότερα, όταν μιλάμε για διεθνή έκθεση στην Ελλάδα, στην καλύτερη περίπτωση να είναι μια έκθεση που αφορά τις χώρες της Β. Αφρικής, τα Βαλκάνια, την Κύπρο και τη Μάλτα, δηλαδή στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να πετύχει μια έκθεση για τον βασικό κλάδο της εθνικής μας οικονομίας, τον τουρισμό. Δεν αρκεί να φέρεις τις περιφέρειες ως εκθέτες. Έχετε δηλαδή στους στόχους σας τη δημιουρ- γία μια μεγάλης τουριστικής έκθεσης στην Ελλάδα; Δεν έχουμε απεμπολήσει πάντως την ιδέα από τα σχέδιά μας. Αποτελεί στρατηγικό μας στόχο, αλλά θεωρούμε ότι δεν έχει ωριμάσει ακόμη η συγκυρία για να υλοποιηθεί. Δε μας επιτρέπεται να κάνουμε λάθος σε μια τέτοια προσπάθεια και γι’ αυτό την εξετάζουμε με μεγάλη προσοχή και υπευθυνότητα. Περιμένουμε επομένως να δούμε μια διεθνή τουριστική έκθεση από τη FORUM; Δε θα την ονόμαζα αμιγώς τουριστική έκθεση. Πρόκειται για κάτι πιο σύνθετο και πολυπαραγο- ντικό. Ο όμιλος της Νυρεμβέργης είναι ο 15ος με- γαλύτερος στον κόσμο και έχει τη δύναμη και τη γνώση να διοργανώσει μια τέτοια έκθεση. Η ιδέα έχει ωριμάσει, αλλά περιμένουμε κάποιες ακόμα εξελίξεις, όπως την επέκταση του εκθεσιακού χώ- ρου που προαναφέραμε. • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Βασικά μεγέθη του κλάδου των Εκθέσεων στην Ελλάδα 3 Εταιρείες 1.050 (Διοργανωτές, κατα- σκευαστές, εκθεσιακά κέντρα κ.λπ .) 3 Εργαζόμενοι 4.400 3 Τζίρος 225 εκατ. €

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=