Τουριστική Αγορά τ. 290

90 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ κοινόχρηστους χώρους και τα δωμάτια έρχεται στο επίκεντρο. «Πολλά από αυτά τα ξενοδοχειακά έργα έχουν ορίζοντα ενός ή δύο ετών ή ακόμα περισσότερο» λέει ο Taylor . «Πριν από δεκαοκτώ μήνες, ο βαθμός ανησυχίας ήταν 10 στα 10, αλλά τώρα μοιάζει περισσότερο με 2 ή 3 στα 10. Ο σχεδιασμός αλλάζει τόσο λόγω της τε- χνολογίας όσο και λόγω του τρόπου με τον οποίο η πανδημία άλλαξε τη ζωή μας». Τάσεις στον σχεδιασμό ξενοδοχείων μετά την επίδραση της πανδημίας Στην επίδραση της πανδημίας στον σχεδιασμό των ξενοδοχείων αναφέρε- ται και τμήμα της πρόσφατης έρευνας που δημοσίευσε η Deloitte. Μεταξύ άλ- λων, καταγράφει τις ακόλουθες τάσεις. • Ευελιξία: Χώροι που μπορούν να αλλάξουν ανάλογα με τις απαιτήσεις της δημόσιας υγείας, καθώς και με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των επισκεπτών (π.χ. αναδιαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών εργασίας). • Ασφάλεια και υγιεινή: Νέα και αυξη- μένα πρότυπα καθαρισμού και νέοι υγειονομικοί κανονισμοί, ενώ απολυ- μαντικό χεριών και αντιβακτηριακές συσκευές είναι πιθανό να γίνουν μόνι- μα σε όλα τα ξενοδοχεία. • Επανασχεδιασμός βασικών εγκα- ταστάσεων / περιοχών: Έμφαση στην κοινωνική απόσταση και την πολύ-λειτουργικότητα (π.χ. πολλαπλοί και μικρότεροι χώροι F&B, χώροι συνεδριάσεων με υποδομές για υβρι- δικές εκδηλώσεις, ιδιωτικές αίθουσες περιποίησης spa, σάουνες κ.ά.). • Αύξηση προσωπικού χώρου σε κοινό- χρηστους χώρους. • Περιοχές check-in χωρίς επαφή (π.χ. ηλεκτρονικά περίπτερα check-in). • Σχεδιασμός δωματίου: Δημιουργία της αίσθησης υγιεινής και καθαριότη- τας. Έμφαση στην παροχή πλούσιων δραστηριοτήτων και εμπειριών στο δωμάτιο. • Χωρίς επαφή: Καινοτόμες τεχνολογι- κές εφαρμογές σε όσα προαναφέρθη- καν, οι οποίες μπορούν επίσης να βο- ηθήσουν τα ξενοδοχεία να διατηρούν συνεχή επικοινωνία με τους επισκέπτες τους. • Φυσικός αερισμός: Αυξημένη ροή αέρα και βελτιωμένα συστήματα αερι- σμού ως «νέα πολυτέλεια». • Αειφορία: Προσαρμοσμένη στην αυ- ξημένη ζήτηση για ευεξία και βιοφιλικό σχεδιασμό. • Εξωτερικοί χώροι: Οι επισκέπτες αναζητούν περισσότερους. • Αισθητική: Ο μοντέρνος και minimal σχεδιασμός είναι πιθανό να επικρατήσει στην εσωτερική διακόσμηση. • FF&E (Furniture, Fixtures and Equipment): Μια νέα αισθητική καθαρι- ότητας (χαρακτηριστικά όπως σκληρό δάπεδο, εύκολα καθαριζόμενα μπάνια, αντιβακτηριακά υλικά). Όλα τα υλικά κατασκευής θα πρέπει να είναι ανθε- κτικά στα αναθεωρημένα πρωτόκολλα καθαρισμού. • Φωτισμός: Υιοθέτηση των νέων εξε- λίξεων (π.χ. τεχνολογίες απολύμανσης με υπεριώδη ακτινοβολία). Εν αναμονή των εξελίξεων Με τι ταχύτητα θα εφαρμοστούν αυτές οι αλλαγές σε ευρεία κλίμακα (ιδιαίτερα από τα υφιστάμενα ξενοδοχεία), ποιες θα υιοθετηθούν και θα παραμείνουν και ποιες θα εξασθενήσουν ή και θα εξαφα- νιστούν, εξαρτάται από πολλές παραμέ- τρους. Παραμέτρους που άπτονται των εξελίξεων της πανδημίας, της γνώσης μας γι’ αυτή, τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις αλλαγές των πρωτοκόλλων που θα καταστούν υποχρεωτικά, αλλά και από παραμέτρους όπως η «πίεση» που θα δημιουργήσουν, από τη μια πλευρά η ζήτηση και από την άλλη πλευρά η προ- σφορά, από νέα και ανακαινισμένα ξενο- δοχεία που έχουν υιοθετήσει νέες υποδο- μές, τεχνολογίες και υπηρεσίες. • “ Ο ρόλος της τεχνολογίας στη διασφάλιση της υγιεινής και της καθαριότητας είναι ένα πολυεπί- πεδο θέμα, που περιλαμβάνει από τις μεθόδους απο- λύμανσης μέχρι τις δυνατότητες για μείωση της απα- ραίτητης επαφής. ” ΘΕΜΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=