Τουριστική Αγορά τ. 290

95 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σε ποιο βαθμό τα ελληνικά ξενοδοχεία επιλέ- γουν την ομπρέλα μια αλυσίδας σε σχέση με άλλες χώρες; Θεωρώ ότι η επιλογή από πλευράς των ξενοδοχει- ακών αλυσίδων πιο ευέλικτων μοντέλων συνεργα- σίας που ταιριάζουν καλύτερα στον Έλληνα ξενο- δόχο είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους παρατηρούμε αρκετή κινητικότητα τα τελευταία χρόνια. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η είσοδος θεσμικών επενδυτών στην ξενοδοχειακή αγορά, που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία συνεργασίας με τις ξενοδοχειακές αλυσίδες και αναγνωρίζουν τη συμβολή τους σε όλα τα στάδια της ζωής ενός ξενοδοχείου – από την υλοποίηση, έως το άνοιγμα και τη λειτουργική ωρίμανσή του. Οι επενδυτές αυτοί γνωρίζουν ότι η διασφάλιση λειτουργικών standards και η εξωστρέφεια των ξενοδοχειακών αλυσίδων μπορούν να βοηθήσουν στην εκπλήρω- ση σε συντομότερο χρόνο της πλήρους δυναμικής των ξενοδοχείων και ταυτόχρονα να οδηγήσουν σε μεγιστοποίηση της λειτουργικής τους απόδο- σης. Γενικότερα, πιστεύω ότι το ελληνικό τουριστι- κό οικοσύστημα είναι σήμερα αρκετά πιο ανανεω- μένο και πιο ανοιχτό σε στρατηγικές συνεργασίες, οπότε αποτελεί και ευθύνη των ξενοδοχειακών αλυσίδων να συγχρονίσουμε τον βηματισμό μας και να ανταποκριθούμε στις επιμέρους ιδιαιτερό- τητες και ανάγκες κάθε ξενοδοχείου. Ποια είναι τα σχέδιά σας ως Wyndham για τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα; Στην Ελλάδα έχουμε ήδη συνεργασία με 11 ξενοδοχεία σε 8 διαφορετικούς προορισμούς ανά την επικράτεια και με αρκετή ποικιλία στα προσφερόμενα brands, όπως Wyndham, Dolce by Wyndham, Ramada by Wyndham, Tryp by Wyndham και Trademark Collection by Wyndham, το οποίο τελευταίο αποτελεί και ένα από τα soft brands του ομίλου. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πιο επιθυμητούς προορισμούς για τα πάνω από 90 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος επι- βράβευσης Wyndham Rewards και αποτελεί προ- τεραιότητα για τα αναπτυξιακά σχέδια του ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα στελεχών με βάση την Αθήνα για την υποστήριξη και ανάπτυξη των ξενοδοχείων μας στην Ελλάδα αλλά και ευρύτερα στη ΝΑ Ευρώπη. Με 24 διαθέ- σιμα brands, έχουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με μια ευρεία γκάμα ξενοδοχείων, αρκεί να έχουμε κοινές αξίες και όραμα για τη φιλοξενία. Υπολο- γίζουμε στο διπλασιασμό των ξενοδοχείων μας μέχρι το 2025 και μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη του δικτύου μας και σε δευτερεύοντες πέρα από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς. Τέλος, μετά την εξαγορά πριν από 6 εβδομάδες του Vienna House, ενός ισχυρού κεντροευρωπαϊκού brand, αποτελεί προτεραιότητά μας η ανάπτυξη αυτού του ιδιαίτερου brand και στην Ελλάδα. Ποιους λόγους μπορεί να έχει ένα ξενοδο- χείο να μπει υπό την ομπρέλα ενός μεγάλου brand, εκτός από την αναγνωρισιμότητα του ονόματος; Θεωρώ ότι ένας σημαντικός ρόλος των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων είναι να συνδράμουν στις εμπορικές προσπάθειες των ξενοδοχείων/ συνεργατών τους, προσφέροντας ένα επιπλέον, παγκόσμιο και ευρύ δίκτυο προώθησης και πωλή- σεων, το οποίο θα παρέχει πρόσβαση και σε αγο- ρές πέρα από τις παραδοσιακές. Επιπρόσθετα, τα προγράμματα επιβράβευσης (loyalty programs) των ξενοδοχειακών αλυσίδων δημιουργούν απο- δεδειγμένα σημαντική ροή από πελάτες οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα στο ραντάρ των ξενοδοχεί- ων, ενώ και η μάρκα/brand παίζει σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα των ξενοδοχείων σε όλα τα υπόλοιπα κανάλια διανομής. Οι οικονομίες κλίμακος των ξενοδοχειακών αλυ- σίδων παρέχουν επίσης διαπραγματευτική ισχύ με παραδοσιακά κανάλια διανομής και προμηθευτές σε όφελος των ξενοδοχείων/συνεργατών τους. Αλλά η συμμετοχή σε μια ξενοδοχειακή αλυσίδα θα πρέπει επίσης να συνυπολογίζει τα οφέλη που προκύπτουν στα ξενοδοχεία μέσω των προγραμ- μάτων εκπαίδευσης προσωπικού, της δυνατότη- τας πρόσβασης στις τελευταίες τεχνολογίες, της ενημέρωσης για τις διεθνείς τάσεις, αλλά και της συμμετοχής σε προγράμματα βιωσιμότητας, κοι- νωνικής ευθύνης και διακυβέρνησης. • “ H Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πιο επιθυμητούς προορισμούς. Μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη και σε δευτερεύοντες προορισμούς. ” Info Ποιος είναι ο Βασίλης Θεμελίδης Regional Director South & East Europe, Wyndham Hotels & Resorts Με σπουδές και μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Τουρισμού, εντάχθηκε το 1998 στην εταιρεία RCI ως Περιφερειακός Διευθυντής με ευθύνη την ανάπτυξη αγορών στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή. Από το 2020, είναι Regional Director South & East Europe στη Wyndham Hotels & Resorts. Έχοντας στην ευθύνη του 9 διαφορετικά brands για 65 ξενοδοχεία σε 11 διαφορετικές χώρες, προωθεί πρωτοβουλίες σχετι- κές με την τεχνολογία, τη βιωσιμότητα και την εκπαίδευση. Η Wyndham Hotels & Resorts (NYSE: WH) με μια ματιά: Είναι η μεγαλύτερη εταιρεία franchising ξενοδοχείων στον κόσμο ως προς τον αριθ- μό των ακινήτων, με περίπου 9.000 ξενοδοχεία σε σχεδόν 95 χώρες, σε έξι ηπείρους, και κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών διαχείρισης ξενοδοχείων. Στο πρόγραμμα επι- βράβευσης Wyndham Rewards συμμετέχουν πάνω από 90 εκατομμύρια εγγεγραμ- μένα μέλη παγκοσμίως.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=