Τουριστική Αγορά τ. 291

17 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ του: τη διεθνή ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια. Παρ’ όλα αυτά, όπως τόνισε χα- ρακτηριστικά ο πρωθυπουργός σε ομιλία του ειδικά για τον Ελληνικό Τουρισμό: «Αν υπάρχει ένας κλάδος, στον οποίο οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν πιστά την αλή- θεια, αυτός είναι ο τουρισμός. Γιατί ειδικά στο δικό του το πεδίο, όλα τα στοιχεία αφο- ρούν χειροπιαστά μεγέθη, μετρημένους επισκέπτες, καταγεγραμμένα έσοδα από τη φιλοξενία τους στη χώρα μας». Σχεδιάζοντας το μέλλον Το γεγονός ότι το 2022 επετεύχθη υπέρβαση του στόχου μας κατά 3 δισ. ευρώ σε ό,τι αφορά τα αναμενόμενα κρατικά έσοδα ήταν μια σπουδαία οι- κονομική ανάσα, στην οποία συνέτεινε, εκτός των άλλων, η στρατηγική απόφασή μας να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο. Αλλά ο Ελληνικός Τουρισμός απέχει πολύ από το να έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες ανάπτυξής του. Αν μη τι άλλο, η πατρίδα μας διαθέτει μια δέσμη ακαταμάχητων πλεονεκτημάτων: το φυσικό περιβάλλον, τις κλιματικές συν- θήκες, τη γεωγραφική θέση της χώρας μας. Αυτά που λείπουν από την «τέλεια συνταγή», οι τομείς στους οποίους θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια σε ενεστώτα και μέλλοντα χρόνο, δεν είναι μόνο οι υποδομές, όπως συνηθίζουμε να επαναλαμβάνουμε, αλλά και τα μέτρα άμεσης απόδοσης. Όπως και να ’χει, μια σειρά από πρωτο- βουλίες που έχει αναλάβει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας καθιστά βέβαιο ότι το 2023 ο Ελληνικός Τουρισμός θα δι- αγράψει ανοδική τροχιά, σε υψηλότερα επίπεδα ακόμη και από το 2022. Το τρέ- χον έτος θα καταρρίψουμε το ιστορικό ρεκόρ αφίξεων και εσόδων του 2019, κι αυτό διότι ήδη ισχύουν τα ακόλουθα: Έργα υποδομών • Έχουν δρομολογηθεί δεκάδες έργα υποδομών σε 26 δημοφιλείς προορι- σμούς, επιστρατεύοντας τα ανάλογα χρηματοδοτικά εργαλεία. Πρόκειται για παρεμβάσεις οι οποίες συνοδεύονται από αλλαγές στη συνδεσιμότητα και στην ταχύτητα του ψηφιακού τοπίου, εφόσον παράλληλα με τις φυσικές υποδομές, θα πρέπει πάντα να εξελίσ- σουμε τις ψηφιακές υποδομές: το 5G, τις οπτικές ίνες, τη διασύνδεση των νησιών μας κ.λπ . Κοντά σε αυτά, εξυπακούεται πως η κυβέρνηση στηρίζει αναφανδόν επιλογές που δίνουν πράσινο χρώμα στη φιλοξενία, ξεκινώντας από τη σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων, των αποβλήτων, των απορριμμάτων, καθώς και από την ανακύκλωση. Ωστόσο, για την πραγματοποίηση τέτοιου είδους παρεμβάσεων απαιτείται η σύμπραξη με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. • Επιταχύνονται εκτεταμένα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης σε μαρίνες, με μεγάλης κλίμακας επενδύ- σεις σε τουριστικούς λιμένες ανά την ελληνική επικράτεια. Όπως συμβαίνει, για παράδειγμα, με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού για τη μαρίνα Μο- νόλιθου Σαντορίνης, τη χωροθέτηση και έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την εκ βάθρων παρέμβαση στη μαρίνα Βουλιαγμένης με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Πολιτισμού και Αθλη- τισμού (επί του παρόντος βρίσκεται στο στάδιο της δημοσίευσης), την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την ιδιωτικοποίηση μαρίνων Αλίμου και Χίου, τη χωροθέτηση και έγκριση περιβαλλο- ντικών όρων Μαρίνας Elounda Hills στην περιοχή Πλευρά Ελούντας, στον Άγιο Νικόλαο Λασιθίου Κρήτης, την τροποποί- ηση χωροθέτησης και την έγκριση περι- βαλλοντικών όρων Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνα) Πρέβεζας κ.ά. Τουριστική προβολή - Πραγματοποιείται τουριστική προ- βολή της Ελλάδας, μέσω της υλοποίησης δύο προγραμμάτων, τα οποία έχουν τε- θεί σε ενέργεια εκ παραλλήλου. Εφαρμό- ζεται η τακτική της συνδιαφήμισης, δη- λαδή των προγραμμάτων προβολής της χώρας μας από κοινού με κορυφαίους, διεθνείς ταξιδιωτικούς ομίλους. Το αντί- στοιχο ισχύει επίσης για διαφημιστικές καμπάνιες σε συνεργασία της Ελλάδας με αεροπορικές εταιρείες και tour operators μεγάλου, μεσαίου αλλά και μικρότερου δυναμικού, οι οποίες εξυπηρετούν ροές τουριστών που υπολογίζονται συνολικά σε 20 εκατ. επιβάτες, οι οποίοι μεταφέρο- νται προς 25 προορισμούς σε ολόκληρη την Ελλάδα. Μεγάλες προσπάθειες κα- ταβάλλονται για online διαφημιστικές ενέργειες, ειδικά τουριστικού χαρακτή- ρα, όπως programmatic advertising, location based advertising, mobile advertising, διαφήμιση στα social media, αλλά και offline ενέργειες: διαφήμιση σε εξωτερικούς χώρους, έντυπα, τηλεόρα- ση κ.λπ .), που εξασφαλίζουν προβολή της Ελλάδας στις χώρες-στόχους για τον Ελληνικό Τουρισμό. Εξάλλου, η διαφη- μιστική εκστρατεία υπέρ της χώρας μας είναι πλέον 12μηνης διάρκειας. Τουρισμός για όλους - Εξόχως προωθητικό για τον Τουρισμό ήταν επίσης το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους», το οποίο έχει δώσει πραγ- ματική λύση σε εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικές οικογένειες, κρίθηκε απολύτως επιτυχημένο και θα εξακολουθήσει να εφαρμόζεται το 2023. Ο εσωτερικός τουρισμός, διαχρονικά, αποτελεί ιδιαιτέ- ρως σημαντικό κεφάλαιο, τονώνοντας την τουριστική δραστηριότητα και τρο- φοδοτώντας το σύστημα σε δύσκολες περιόδους – κάτι που αποδείχθηκε πε- ρίτρανα στην πανδημία. Αλλά, βάσει της κοινής λογικής, θα ήταν μέγα ατόπημα να δημιουργούμε, στην ίδια τη χώρα μας, συνθήκες προσέλκυσης ξένων ταξιδιω- τών, ενώ παραμελούμε τη δυνατότητα των συμπολιτών μας, των Ελλήνων, να απολαμβάνουν τις χαρές και τις χάρες της πατρίδας. - Τίθενται σε εφαρμογή τα ειδικά πρω- τόκολλα υγειονομικού περιεχομένου και τα ξενοδοχεία για κάλυψη έκτακτων ανα- γκών δημόσιας υγείας. - Υλοποιούνται μέτρα στήριξης των: ΚΤΕΛ ΑΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και τουριστικών λεωφορείων. Ειδικές μορφές τουρισμού - Αναπτύσσονται, αναδεικνύονται και προωθούνται ειδικές μορφές τουρισμού, ως αποτέλεσμα της ωρίμασης θεσμι- “ Βελτίωση των επιδόσεων του Ελληνικού Τουρισμού σημαίνει βελτίωση των όρων ζωής για κάθε Έλληνα και Ελληνίδα. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=