Τουριστική Αγορά τ. 291

24 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Τ ο ΠΑΣΟΚ έχει επεξεργαστεί, στο πλαίσιο του συνολικού του προ- γράμματος, μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τον τουρισμό. Εάν θα επιχειρούσε κανείς να προσδι- ορίσει τις σημαντικότερες προτεραιότη- τες που θέτει το κόμμα σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη, ίσως θα μπορούσε να αναφερθεί σε δύο θέματα, τα οποία έθιξε και ο πρόεδρος του κινήματος Αλ- λαγής Νίκος Ανδρουλάκης: τη χωρική και χρονική επέκταση. Ενδεικτικές αλλά αξιοσημείωτες ήταν οι αναφορές του στον τουρισμό, κατά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του ΣΕΤΕ στην αρχή του 2022. «Ο τουριστικός κλάδος της χώρας μας, που έχει πληγεί σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας, έρχεται σήμερα αντιμέ- τωπος και με το μεγάλο κύμα ανατιμήσε- ων που φέρνει η αύξηση των τιμών της ενέργειας. Με τα μηνύματα για τη φετινή χρονιά να είναι ιδιαίτερα θετικά, πρέπει να λάβουμε άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να θωρακίσουμε την αντα- γωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού» είπε ο κ. Ανδρουλάκης. Επίσης, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις ειδικές μορφές τουρισμού, σημείωσε: «Οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο, ολοκλη- ρωμένο τουριστικό προϊόν, με το οποίο θα επιτύχουμε την επέκταση της τουριστική σαιζόν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, δίνοντας έμφαση σε μορφές τουρισμού, όπως ο χειμερινός και ο συνεδριακός του- ρισμός, δημιουργώντας έτσι προϋποθέσεις περιφερειακής ανάπτυξης». Η διασύνδεση του τουρισμού με τον αγροδιατροφικό τομέα θα πρέπει να αποτελεί εθνικό στό- χο, ώστε μέσα από το μεγάλο ρεύμα των επισκεπτών της χώρας να τονωθεί και η εξωστρέφεια των ελληνικών προϊόντων. Αναφερόμενος στο σχέδιο δράσης για την τουριστική ανάπτυξη που επε- ξεργάστηκε ο ΣΕΤΕ, τόνισε ότι αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο, που επιδιώ- κει να καλύψει την παντελή έλλειψη στρατηγικής για τον τουρισμό από την πλευρά της κυβέρνησης, τονίζοντας πως η χάραξη στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό είναι πρωτίστως ευθύνη της κυβέρνησης. ΠΑΣΟΚ Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ Συνοπτική παρουσίαση. Το πλήρες έγγραφο μπορείτε να κατεβάσετε μέσω του σχετικού QRcode. 1. Η σημασία του τουρισμού Ο τουρισμός, το 2019, εισέφερε συ- νολικά € 23,1 δισ. στην οικονομία της χώρας, με περισσότερο από το 90% των εσόδων αυτών να συνδέονται με τον εισερχόμενο τουρισμό. Οι εισπράξεις αυτές ισούνται με το 78,1% των εισπρά- ξεων όλων των άλλων προϊόντων που εξάγει η χώρα. Η ανάκαμψη του τουρι- σμού το 2021 και, ακόμα περισσότερο, η ισχυρή ανάκαμψη το 2022 δείχνουν ότι ο ελληνικός τουρισμός διακρίνεται από ανθεκτικότητα και επιβεβαιώνουν τη σημασία του για την εθνική οικονομία και την κοινωνική συνοχή, ιδιαίτερα στις νησιωτικές Περιφέρειες. Παράλληλα, όμως, ο τουρισμός μας διακρίνεται από έντονη εποχικότητα, με το 60% των εσόδων να συγκεντρώνονται στο 3ο τρίμηνο, και έντονη γεωγραφική συγκέντρωση, αφού το 88% των εσόδων πραγματοποιείται σε πέντε (5) μόλις Πε- ριφέρειες της χώρας. Η ανάπτυξη του τουρισμού τις προη- γούμενες δεκαετίες ήταν εν πολλοίς «αυθόρμητη» και «αυτοσχέδια», χωρίς στρατηγική και προσανατολισμό, τόσο στο επίπεδο των επιμέρους τουριστικών προϊόντων (Ήλιος και Θάλασσα, City Break, Πολιτιστικός, Ναυτικός, Συνεδρι- ακός τουρισμός) όσο και σχετικά με τα λεγόμενα «συμπληρωματικά» τουριστικά προϊόντα, όπως ο Αγροτουρισμός, ο Οικοτουρισμός, ο Τουρισμός Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Περιπέτειας, ο Γαστρονομικός τουρισμός, ο Τουρισμός Ευεξίας. 2. Βιωσιμότητα και Ανταγωνιστικότη- τα του ελληνικού τουρισμού Ο τουρισμός, για να είναι βιώσιμος, πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμος για όλους τους συμμετέχοντες στην τουρι- στική δραστηριότητα, κοινωνικά επω- φελής, να μην επιβαρύνει το περιβάλλον και, όπου είναι δυνατόν, να συμβάλλει στη βελτίωσή του. Προϋποθέτει την αντιμετώπιση του τουρισμού στη βάση των προορισμών Νίκος Ανδρουλάκης Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Η χωρική και χρονική επέκταση, βασικές παράμετροι της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού “ Η ανταγωνιστικότητα προϋποθέτει την αντιμετώπιση του τουρισμού στη βάση των προορισμών και όχι των μεμονωμένων επιχειρήσεων. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=