Τουριστική Αγορά τ. 291

26 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Η περίπτωση των ψηφιακών νομά- δων (digital nomads) αποτελεί ίσως μια τέτοια ευκαιρία. Προς την κατεύθυνση αυτή, είναι ενδιαφέρον να διερευνηθεί η αναβίωση χωριών, με αναστήλωση εγκα- ταλελειμμένων κατοικιών, οι οποίες θα διατεθούν σε ενδιαφερόμενους έναντι συμβολικού τιμήματος, ενώ θα υπάρ- ξουν συμφωνίες για την εκμετάλλευσή τους με τους ιδιοκτήτες, εφ’ όσον αυτοί υφίστανται. Πρόγραμμα Ανάκαμψης και Ανθεκτικό- τητας Η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει συντονισμένες ενέργειες για την ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών (π.χ. τηλεπικοινωνιών, υγείας, μεταφο- ρών κ.λπ .) ενώ, από την άλλη πλευρά, θα δημιουργήσει οικονομική δραστηριότη- τα και εκτός της περιόδου της τουριστι- κής σαιζόν και θα προσφέρει μια κοινω- νική και ίσως και εθνική ποικιλομορφία, που θα καταστήσει και το τουριστικό προϊόν πιο ενδιαφέρον, παράλληλα με την αναζωογόνηση της υπαίθρου. Το ανθρώπινο κεφάλαιο (human capital) και τα ιδιαίτερα ποιοτικά του χαρακτηριστικά αποτελούν κρίσιμη παράμετρο επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, τουριστικής ανάπτυ- ξης, αλλά και ευημερίας. Οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη εθνική στρατηγική βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καλ- λιέργεια κουλτούρας αναγνώρισης / συ- νειδητοποίησης της ευρύτερης σημασίας του τουρισμού στην καθημερινότητα και στην πρόοδο της κοινωνίας. Οι κυβερνητικές αρχές, οι αρχές τοπι- κής αυτοδιοίκησης και οι επιχειρήσεις απαιτείται να προσαρμόσουν τη λειτουρ- γία τους και να συνεργάζονται ώστε να προσφέρουν ολοκληρωμένες βιώσιμες εμπειρίες στους ταξιδιώτες, να προστα- τεύουν το μέλλον των προορισμών και φυσικά να σέβονται ένα πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο. Η ανταγωνιστικότητα και η ανθεκτικό- τητα είναι στενά συνδεδεμένες έννοιες και βασικοί πυλώνες της βιωσιμότητας του ελληνικού τουρισμού. 4. Κεντρικές Στρατηγικές Κατευθύν- σεις και Δράσεις 4.1. ΥΠΟΔΟΜΕΣ i. Αναβάθμιση ή κατασκευή νέων λιμενι- κών υποδομών και βελτίωση της διασυν- δεσιμότητάς τους με οδικούς / σιδηρο- δρομικούς άξονες και αερολιμένες. ii. Βελτίωση / αναβάθμιση του διαπερι- φερειακού και ενδοπεριφερειακού οδι- κού δικτύου. iii. Αναβάθμιση των μεθοριακών σταθ- μών. iv. Ενίσχυση του προφίλ / επιπέδου φιλι- κότητας των προορισμών για άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα. v. Βελτίωση / ενίσχυση βασικών υποδο- μών των προορισμών (υγεία, ενέργεια, υδροδότηση, αποκομιδή αστικών απορ- ριμμάτων, πολιτική προστασία). 4.2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ i. Ανάπτυξη Περιφερειακών Οργανι- σμών Διαχείρισης και Προώθησης Προ- ορισμού (ΟΜΜΘ) για καθεμία από τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας και εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού αναφορικά με την τουριστική προβολή των Περιφε- ρειών. ii. Χάραξη στρατηγικής για τον εμπλου- τισμό και σύνδεση των κύριων και συ- μπληρωματικών προϊόντων του ελληνι- κού τουρισμού σε περιφερειακό επίπεδο. iii. Ανάπτυξη digital info points στις βασικές πύλες εισόδου και σε κεντρικά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος 4.3. ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ i. Δημιουργία ενιαίων διαδικτυακών του- ριστικών πυλών για τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας. ii. Ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών στις τουριστικές επιχειρήσεις. iii. Ανάπτυξη έξυπνων εφαρμογών σε τουριστικούς πόλους της χώρας (Έξυπνοι Προορισμοί). iv. Δημιουργία μηχανισμού πληροφόρη- σης και κεντρικής πλατφόρμας ευφυούς τουρισμού (εθνικό Data Hub). 4.4. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΕΙΦΟΡΙΑ i. Ανάδειξη της Ελλάδας σε ελκυστικό, βιώσιμο και αειφόρο προορισμό, μέσω εστιασμένων χωρικών αναπλάσεων, ρύθμισης των ζωνών δόμησης, σχεδίων περιβαλλοντικής διαχείρισης, υπογειο- ποίησης καλωδίων δικτύων ενέργειας και τηλεπικοινωνιών κ.λπ . ii. Βελτίωση ενεργειακού προφίλ της Ελλάδας και προώθηση δράσεων αξι- οποίησης των ΑΠΕ και εξοικονόμησης ενεργειακών και υδάτινων πόρων. iii. Διατήρηση, προστασία, προώθηση και ανάπτυξη της φυσικής & πολιτιστικής κληρονομιάς. iv. Στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη τη φέρουσα ικανό- τητα των τουριστικών πόλων του προο- ρισμού, και ενίσχυση των δυνατοτήτων καλύτερης διαχείρισης και ελέγχου των τουριστικών ροών. 4.5. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙ- ΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ i. Αναβάθμιση συστήματος εκπαίδευσης και κατάρτισης των επαγγελματιών του τουριστικού τομέα. ii. Ενίσχυση / υποστήριξη της επιχειρη- ματικότητας και της ίδρυσης καινοτόμων επιχειρήσεων στον τουρισμό. Ιδιαίτερες αναφορές με αναλυτικότερο πρόγραμμα στα έργα, στα χρηματοδοτι- κά εργαλεία, στην προβολή και στις δρά- σεις ανά μορφή τουρισμού περιλαμβά- νονται στο πρόγραμμα για τις ακόλουθες μορφές τουρισμού: 4.6. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 4.7. ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ / YACHTING 4.8. ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 4.9. ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 4.10. ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 4.11. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΔΡΑΣΤΗ- ΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ 4.12. ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 4.13. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΥΕΞΙΑΣ Το πλήρες πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για τον τουρισμό. “ Η Βραχυχρόνια Μίσθωση αποτελεί ήδη, και στην Ελλάδα και παγκοσμίως, βασικό συστατικό του τουριστικού προϊόντος. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=