Τουριστική Αγορά τ. 291

56 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ταξιδιώτες, κυρίως στις αρχές του καλο- καιριού του 2022. Λόγω της έλλειψης εργατικού δυνα- μικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφτασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% του συνόλου, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα σε σχέση με το 2019. Ο Eurocontrol τονίζει ότι πρέπει να λυ- θούν ζητήματα διαθεσιμότητας εναέριου χώρου, σημείων συμφόρησης στον το- μέα, αυξανόμενης ζήτησης και αλλαγών στο σύστημα. Όλα αυτά, υπογραμμίζει, σημαίνουν ότι το 2023 θα χρειαστούν τεράστιες προσπάθειες από τον ίδιο τον Οργανι- σμό και από όλους τους επιχειρησιακούς παράγοντες για να ανταποκριθούν στις δυσκολίες χωρητικότητας και να περιορί- σουν τις καθυστερήσεις. Οι καθυστερήσεις και η χρονική ακρί- βεια σε όλο το δίκτυο, όπως προανα- φέρθηκε, ήταν χειρότερες από το 2019, καθώς η ταχύτητα της καλοκαιρινής ανάκαμψης είδε το προσωπικό και τις ελ- λείψεις δυναμικότητας σε ολόκληρο τον κλάδο να μην μπορούν να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες. Η χρονική ακρίβεια στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις έφτασαν στο 72% και 66% αντίστοιχα, βαθμολογία χαμηλότε- ρη κατά περίπου 6-7 τοις εκατό και στις δύο περιπτώσεις από το 2019. Η εικόνα ήταν χειρότερη -λόγω αυξη- μένης κίνησης- το καλοκαίρι, μειώνοντας τη χρονική ακρίβεια και στις δύο περι- πτώσεις στο 40-50%. Όπως σημειώνει ο Eurocontrol: «Χωρίς δυστυχώς να διαφαίνεται τέλος στον πόλεμο στην Ουκρανία, η μη διαθεσιμό- τητα εναέριου χώρου θα συνεχίσει να διαταράσσει τις αεροπορικές ροές και να ασκεί πίεση σε ορισμένους τομείς. Αυτό θα επιδεινωθεί περαιτέρω με τη αυξημένη ζήτηση για εναέριο χώρο, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες πα- ραδίδουν καινούρια αεροσκάφη και η ζήτηση από τις βασικές ασιατικές αγορές επιστρέφει σταδιακά μετά την απόφαση της Κίνας τον Δεκέμβριο του 2022 να χαλαρώσουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και να ανοίξουν ξανά τα διεθνή αεροπο- ρικά ταξίδια. Φυσικά αυτά απομένει να επιβεβαιωθούν από τις εξελίξεις». Όλα αυτά σημαίνουν ότι το 2023 πρό- κειται να είναι η πιο απαιτητική χρονιά για το δίκτυο, όσον αφορά την αντιστοί- χιση της χωρητικότητας με τη ζήτηση και την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων. Είναι δεδομένο ότι θα απαιτηθούν τε- ράστιες προσπάθειες από το δίκτυο του Eurocontrol, που ήδη σχεδιάζει προσε- κτικά τις αντιδράσεις του με βάση την εμπειρία του 2022. • “ Η μη διαθεσιμότητα εναέριου χώρου θα συνεχίσει να διαταράσσει τις αεροπορικές ροές και να ασκεί πίεση σε ορισμένους τομείς. ” ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=