Τουριστική Αγορά τ. 291

63 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σ τα έπιπλα ενός ξενοδοχείου μπορεί -και πρέπει- να συν- δυάζεται η απαραίτητη λει- τουργικότητα και αντοχή ενός επαγγελματικού «εργαλείου» με το design που θα χτίσει την προσωπι- κότητα και την ατμόσφαιρα του ξενοδο- χείου. Μοντέρνο, κλασικό, παραδοσιακό, φιλικό στο περιβάλλον, άνετο… επιλέξτε με προσοχή αυτό που σας ταιριάζει. Είτε πρόκειται για ένα νέο ξενοδοχείο είτε για ανακαίνιση ή ακόμα και για αλ- λαγή στυλ και κατηγορίας της μονάδας, τα έπιπλα, εκτός από λειτουργικά, πρέπει να εκπέμπουν τον ιδιαίτερο σχεδιασμό και χαρακτήρα του ξενοδοχείου και να δημιουργούν μια θετική εμπειρία φιλο- ξενίας στους επισκέπτες. Κάθε κομμάτι της επίπλωσης πρέπει να συμπληρώνει το ένα το άλλο, αποτε- λώντας ουσιαστικό μέρος του συνολικού concept του ξενοδοχείου, δίνοντας τη δυνατότητα στον επισκέπτη να απολαύ- σει μια ολοκληρωμένη εμπειρία άνεσης και λειτουργικότητας, συνδυασμένης αρμονικά με καλαίσθητη εμφάνιση. Η επιλογή των επίπλων ενός καταλύματος αποτελεί πολύ συχνά δυσεπίλυτο γρίφο, τόσο για τον επιχειρηματία επενδυτή όσο και για τον αρχιτέκτονα ή το διακο- σμητή, και ταυτόχρονα ένα δυνατό σύμ- μαχο, τον κύριο παίκτη αρνησικυρίας, αυτόν που, ασκώντας veto, καθορίζει με την εμφάνισή του την «ταυτότητα» του χώρου. Στο πλαίσιο κατά το οποίο η φιλοσο- φία του σύγχρονου επισκέπτη μεταβάλ- λεται ως προς τις απαιτήσεις, αυτό που λέμε design, εμφάνιση, στυλ επηρεάζει άμεσα τη δημοτικότητα ενός ξενοδο- χείου και κατ’ επέκταση την επιλογή του πελάτη. Η νοοτροπία του σύγχρονου ταξιδιώ- τη έχει αλλάξει, δεν αναζητά πλέον απλά ένα δωμάτιο για να περάσει το βράδυ του αλλά μια «ιδανική εμπειρία». Ο χώρος στον οποίο θα καταλύσει αποτελεί μεγάλο μέρος της εμπειρίας των διακοπών του και βασικό κριτήριο για την επιλογή του και αυτό φαίνεται από τις κριτικές και τις αξιολογήσεις που κάνει για τα καταλύματα στα οποία διαμένει στα κοινωνικά δίκτυα και στις διάφορες πλατφόρμες κρατήσεων και τουριστικών πληροφοριών. Το έπιπλο ως επένδυση Η επίπλωση ενός καταλύματος είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς αφενός απο- τελεί μία από τις μεγαλύτερες δαπάνες για μια επένδυση αφετέρου είναι το είδος εκείνο του εξοπλισμού που κα- θορίζει το ύφος και το στυλ όλης της μονάδας. Η επιλογή των κατάλληλων επίπλων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Βέβαια, η πληθώρα επιλογών από τις προτάσεις της αγο- ράς, καθώς και η δυνατότητα ειδικών κατασκευών απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, τόσο γύρω από τα υλικά που θα επιλεγούν (ξύλο, μέταλλο, πλαστικό, μπαμπού, ύφασμα, πολυέστερ) όσο και από το σχέδιο, το χρώμα, το στυλ, ακόμα και το σημείο όπου θα τοποθε- τηθούν, αφού θα πρέπει να προσδίδουν λειτουργικότητα στο χώρο, χωρίς να εμποδίζουν την άνετη μετακίνηση των επισκεπτών. Η βοήθεια των ειδικών και εδώ είναι απαραίτητη. Η συμβολή του αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων ή του διακοσμητή είναι αναγκαία, αφού αυτός θα ερευνήσει σε βάθος το χώρο, θα εξα- κριβώσει τις ανάγκες του πελάτη του και θα κληθεί να υλοποιήσει το όραμα του, θα δώσει λύσεις στα προβλήματα που θα προκύψουν, θα προτείνει υλικά και τέλος θα σχεδιάσει χωροταξικά την επί- πλωση και θα προτείνει κατασκευαστές και προμηθευτές. “ Κάθε κομμάτι της επίπλωσης πρέπει να συμπληρώνει το ένα το άλλο, αποτελώντας ουσιαστικό μέρος του συνολικού concept του ξενοδοχείου. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=