Τουριστική Αγορά τ. 291

77 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η καθαριότητα δεν είναι μόνο η «μισή Αρχοντιά», όπως λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Είναι και Ασφάλεια και Άνεση και Φροντίδα και Ανάγκη και Κα- ταλύτης, όπως φάνηκε τα τελευταία χρό- νια λόγω της πανδημίας, για την υγιεινή και κυρίως για την Υγεία. Όταν μάλιστα πρόκειται για την καθαριότητα χώρων μονάδων φιλοξενίας, ευεξίας, εστίασης, διασκέδασης, τότε απαιτείται αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής και εφαρ- μογή των σχετικών πρωτοκόλλων. Η σημασία της καθαριότητας και της υγιεινής έχει αποκτήσει διαφορετική διάσταση στη μετά COVID-19 εποχή. Η πανδημία κατέστησε σαφές ότι οι επι- σκέπτες απαιτούν άψογη καθαριότητα, ειδικά σε μέρη όπως τα τουριστικά κα- ταλύματα. Η νέα αυτή πραγματικότητα ήρθε για να μείνει, όπως δείχνει και το επικαιροποιημένο πρωτόκολλο που ελά- χιστα διαφοροποιείται σε σχέση με τους αυστηρούς κανόνες που ίσχυαν στην αρχή της επαναλειτουργίας των επιχει- ρήσεων, μετά την απαγόρευση λόγω της πανδημίας. Στη διάρκεια της πανδημίας, πολλές επιχειρήσεις αντιμετώπισαν την πρόκληση να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη και να καταδείξουν στους πελάτες τους πως εφαρμόζουν κάθε μέτρο που απαιτείται για να τους κρα- τήσουν ασφαλείς και υγιείς. Σύμφωνα με την PwC, οι επισκέπτες επηρεάζονται περισσότερο από την εμπιστοσύνη τους σε ένα ξενοδοχείο, όταν η ασφάλεια και η καθαριότητα είναι το επίκεντρο. Πρό- σφατη έρευνα έδειξε ότι οι 9 στους 10 επισκέπτες λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την καθαριότητα των επιχειρήσεων που επισκέπτονται. Επιπλέον, το 86% των χρηστών δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να έχει αποδείξεις ότι δημόσιοι χώροι, όπως εστιατόρια, γραφεία, επιχειρήσεις ή γυμναστήρια, καθαρίζονται σε τακτική βάση. Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνιστούν τον πλήρη καθα- ρισμό και την απολύμανση της εγκατά- στασης όπου ένα άτομο βρέθηκε θετικό στον COVID-19 τις τελευταίες 24 ώρες. Ωστόσο, όσον αφορά τον καθημερινό καθαρισμό, η επαγγελματική απολύμαν- ση δεν είναι πάντα απαραίτητη. Καθαρισμός – Απολύμανση Συνηθίζεται πλέον οι περισσότεροι επισκέπτες, πριν προχωρήσουν σε κράτηση, να διαβάζουν κριτικές στο δι- αδίκτυο, προκειμένου να ανακαλύψουν πόσο καθαρό είναι το ξενοδοχείο που σκέφτονται να επισκεφτούν. Η υγιεινή και η καθαριότητα τοποθετείται στην κορυφή της αναζήτησης αυτής, και οι ξενοδόχοι έχουν αντιληφθεί πλήρως την ανάγκη των πελατών τους και προσπα- θούν να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια βελτίωσης στον τομέα αυτό. Πολλές φορές, οι επιχειρήσεις επιλέ- γουν να συνεργαστούν με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του επαγγελματικού καθαρισμού. Τέ- τοιες συνεργασίες έχουν σίγουρα πολλά οφέλη αλλά και δυσκολίες. Κύριο όφε- λος είναι το οικονομικό, αφού αφενός ένα μεγάλο βάρος μετατίθεται από το προσωπικό και το ξενοδοχείο στην εται- ρεία αφετέρου είναι ένας τρόπος που μπορεί να μειώσει και τα έξοδα σε βάθος χρόνου. Η αντικειμενική δυσκολία που προκύ- πτει είναι ότι η επιχείρηση δεν έχει τον πλήρη έλεγχο των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι γεγονός, πάντως, ότι με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, το καθαρό ξενοδοχείο κοστίζει. Είναι απολύτως λογικό, επομένως, οι επαγγελματίες να σκέφτονται τρόπους να μειώσουν το κόστος, αναζητώντας οικονομικότερα απορρυπαντικά και κα- θαριστικά ή επενδύοντας σε λύσεις που εξασφαλίζουν οικονομία αναλώσιμων και ενέργειας. Έκπτωση στον τομέα της ποιότητας της καθαριότητας σε μια τουριστική επιχείρηση δεν μπορεί και δεν πρέπει να αναζητηθεί για κανένα λόγο, ωστό- σο μπορεί να υπάρξουν πολλαπλά οφέλη από τη σωστή επιλογή και τη λελογισμένη χρήση αναλώσιμων και μηχανημάτων. Μπορεί, λοιπόν, να γίνει επαναξιολόγηση των χημικών καθαρι- στικών και να επιλεγούν απολυμαντικά υγρά που συμβάλλουν στη μεγιστοποί- ηση της βιωσιμότητας και είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Για να βελτιωθεί

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=