Τουριστική Αγορά τ. 291

82 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Απόψεις και Σχόλια Ο Περιηγητής Πολλές ενδιαφέρουσες πληρο- φορίες ακούσαμε και είδαμε στη HORECA για το μέλλον των ξενοδοχείων. Ένα μέλλον που είναι ήδη εδώ. Οποίος το συνειδητοποιεί, έχει τις πληροφορίες και θέλει και μπορεί να τις αξιοποιήσει, βγαίνει κερδισμένος και ανταγωνιστικός. Διαβάζοντας τα παρακάτω, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πόσο υστερούν όσοι δεν έχουν περάσει ακόμη στη νέα εποχή. Η πληροφορία είναι δύναμη, όπως είπε και ο πρόεδρος του ΞΕΕ Α. Βασιλικός. Η τιμή αποτελεί σημαντικό στοιχείο στην επιλογή δια- μονής . Για τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ιταλίας ήταν ο σημαντικότερος παράγο- ντας στην απόφαση επιλογής διαμονής, ενώ κατέλαβε τη δεύτερη θέση για τους Ισπανούς και τους Γερμανούς. Τα ξενοδοχεία εξακολουθούν να μην ελέγχουν τις τιμές τους. Στο 56% των αναζητήσεων υπήρχε ένας ή περισσότεροι ΟΤΑs που προσέφεραν καλύτερη τιμή από την επίσημη ιστοσελίδα του ξενοδοχείου. Στο 19% υπήρχαν ίσες τιμές και μόλις στο 22% οι τιμές ήταν καλύτερες στο site του ξενοδοχείου. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε -αλλά δεν έχει και σημασία- αν πρόκειται για έναν τριτοκλασάτο, πειρατικό OTA (υπάρχουν πολλοί τέτοιοι) ή για την Booking.com ή την Expedia. Με άλλα λόγια, πάνω από τα μισά ξε- νοδοχεία, μη έχοντας έλεγχο των τιμών τους, «χαρίζουν» μεγάλο μέρος των κρα- τήσεών τους στους ΟΤΑs. Όμως, τα πράγματα είναι ακό- μα χειρότερα για όσους δεν ελέγχουν τις τιμές τους . Οι χρή- στες τείνουν να κάνουν «κλικ» συχνότε- ρα, όταν η τιμή είναι πιο ανταγωνιστική. Η διαφορά μεταξύ ενός σεναρίου με χειρότερη τιμή, σε σχέση με την καλύτε- ρη τιμή, είναι σχεδόν διπλάσια! Επιπλέον, ο αλγόριθμος της Google ευνοεί όσους προσφέρουν καλύτερες τιμές. Μια απλή προσομοίωση με συγκεντρωτικά δεδο- μένα αποκαλύπτει έως και 43% (!!!) επι- πλέον κρατήσεις για τα ξενοδοχεία που δίνουν καλύτερες τιμές από τους ΟΤΑs. Ελάχιστα ξενοδοχεία έχουν Β2Β στις σελίδες τους για tour operators που αποτελούν ένα διαφορετικό offline κανάλι διανομής. Σε κάποιους ξενοδόχους το 25%-30% που ζητούν μπορεί να φαντάζει μεγάλο σε σχέση με το 18% της expedia. Όμως η πραγματικότητα δεν είναι όπως δείχνει εκ πρώτης όψεως. Όταν συνυπολογίσει κα- νείς όλες τις χρεώσεις που δεν είναι αρχικά ορατές (promotion, member, mobile) το κόστος στους ΟΤΑs φτάνει συχνά περίπου στο 40%!!! Παράλληλα τα offline κανάλια έχουν άλλους πελάτες - υψηλότερης οικο- νομικής δυνατότητας - που δεν έχουν χρό- νο για να κλείσουν μόνοι τους τις διακοπές ή το ταξίδι τους. Επίσης έχουν μπροσούρες που μένουν στο τραπέζι ή στο γραφείο των εν δυνάμει πελατών και τέλος απευθύ- νονται σε άλλο μείγμα πελατών. Συνυπο- λογίστε αυτές τις πληροφορίες. Το ενεργειακό κόστος θεωρεί- ται η μεγαλύτερη πρόκληση για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία Το 80% των ξενοδόχων σε 10 χώρες αξιολογεί την ενεργειακή κρίση ως τη μεγαλύτερη ανησυχία (έκθεση 2022 της Booking.com). Η ευρύτερη οικονομική κατάσταση ανα- δεικνύεται ως η επόμενη μεγαλύτερη πρόκληση κατά 48%, ακολουθούμενη από την απόκτηση και διατήρηση προ- σωπικού (43%) και το κόστος προσωπι- κού στο 42%. Πώς μπορεί ένα ξενοδοχείο να μειώσει την κατανάλωση ενέρ- γειας; Επενδύοντας σε μόνωση, σε ενεργεια- κά αποδοτικές συσκευές, σε έξυπνους θερμοστάτες και σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Χωρίς κόστος: α) Χρεώνοντας υψηλότε- ρες τιμές κράτησης και επιπλέον χρεώ- σεις, γνωστές και ως χρεώσεις ενέργειας. β) Με εκπαίδευση των επισκεπτών στην υπεύθυνη κατανάλωση ενέργειας. Τα προαναφερόμενα έχουν μεγαλύτερη σημασία σε προορισμούς με υψηλότερες θερμοκρασίες, ανάμεσα στους οποίους είναι και η Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα του εργατικού δυναμικού συστή- νονται τα ακόλουθα: Επενδύστε στην ψηφιακή μάθηση, προσφέρετε προνόμια, μπόνους, καλούς μισθούς, ευ- έλικτο ωράριο εργασίας και τηλεργασία όπου είναι εφικτό, απευθυνθείτε σε γρα- φεία ευρέσεως ή ενοικίασης εργαζομέ- νων, μειώστε τις απαιτήσεις εκπαίδευσης, αξιοποιήστε σε πολλαπλές θέσεις τους εργαζομένους και αναβαθμίστε τις υπη- ρεσίες αυτοεξυπηρέτησης. Αυτές ήταν κάποιες από τις πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας «την επόμενη μέρα». Βασική πηγή των ανωτέρω πλη- ροφοριών είναι στοιχεία κυρίως στοιχεία από έρευνες της Phocuswright αλλά και ομιλητών σε παράλληλες εκδηλώσεις. •

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=