Page 3 - Computer Για Όλους τ. 347

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
3
on-line
A
γαπητοί αναγνώστες,
Στα μέσα Αυγούστου, ο Steve Ballmer, διευθύνων σύμβουλος της
Microsoft για δεκατρία και πλέον χρόνια, ανακοίνωσε την αποχώ-
ρησή του στους επόμενους δώδεκα μήνες. Άνθρωπος ευφυής και
πληθωρικός, υπήρξε ο τριακοστός υπάλληλος που προσελήφθη
στη Microsoft και ηγήθηκε μεταξύ άλλων της ανάπτυξης του .Net
Framework. Το επιχειρηματικό τοπίο στην εποχή του ήταν πολύ
πιο σύνθετο από ό,τι στην περίοδο του Gates. Η πανταχού παρούσα ευρυζωνι-
κότητα και η δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο με φορητές συσκευές διεύρυ-
ναν τις δυνατότητες των χρηστών. Εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες μέσω
του Internet, με κορυφαία την Google, γιγαντώθηκαν αξιοποιώντας τις νέες ευ-
καιρίες, ενώ η Apple, ανοίγοντας νέους χώρους, βρέθηκε πάλι στην κορυφή.
Συνεπώς, η Microsoft δεν έχει πλέον τη μονοπωλιακή θέση που κατείχε παλαιότερα στο
χώρο της τεχνολογίας.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο πάντως, ο Ballmer τα κατάφερε πολύ καλά, ανεβάζοντας τα
ετήσια έσοδα της εταιρείας από 25 σε 70 δισεκατομμύρια δολάρια και αυξάνοντας τα κέρ-
δη κατά 215% στα 23 δις. Ατμομηχανή της κερδοφορίας αποτέλεσαν τα Windows και το
Office, παρά την ύπαρξη του Linux και δωρεάν λύσεων, όπως το OpenOffice και το
Google Docs. Επίσης, δημιούργησε νέες κερδοφόρες διευθύνσεις, όπως αυτές για Data
Centers και για το Xbox ή άλλες συσκευές διασκέδασης.
Παρ’ όλα αυτά, η προσκόλληση της εταιρείας στο δίδυμο Windows και Office είχε το κό-
στος της. Οι πωλήσεις των PCs φθίνουν, ενώ, αντίθετα, smartphones και tablets ακολου-
θούν ανοδική πορεία. Σε αυτούς όμως τους χώρους το μερίδιο της Microsoft είναι ακόμη
μικρό, παρ’ ότι είχε την ιστορική ευκαιρία να τους κατακτήσει. Ήδη τον Σεπτέμβριο του
2002,
το «Computer για Όλους» είχε ως θέμα εξωφύλλου ένα tablet PC με λειτουργικό
σύστημα Windows XP for Pen Computing. Έπρεπε να επιτύχει θεαματικά η Apple με το
iPad, παρ’ ότι ο Ballmer πίστευε το αντίθετο, για να μπει και πάλι το 2010 η Microsoft στο
χώρο. Στον Ballmer επίσης χρεώνονται τα κατώτερα των προσδοκιών Windows Vista, η
λυσσαλέα αντίθεση για χρόνια στο ανοικτό λογισμικό, το ότι η Microsoft δεν έχει κάτι αντίστοιχο του iTunes, η
αποτυχία του Zune, η καθυστερημένη αντικατάσταση του Windows Mobile με το σύγχρονο Windows Phone,
το οποίο σημειώνει ανοδική πορεία στην αγορά, και οι απογοητευτικές πωλήσεις του tablet Surface RT. Κανέ-
νας όμως δεν μπορεί να αρνηθεί και τις επιτυχίες του, όπως η εξαιρετική μηχανή αναζήτησης Bing, το Office
365,
η αγορά του Skype, καθώς και του τομέα συσκευών και υπηρεσιών της Nokia.
Ό,τι και να ακολουθήσει, ένα είναι βέβαιο: Η Microsoft θα έχει εντεινόμενη παρουσία έξω από το παραδο-
σιακό της «κάστρο», το desktop του PC. Ίσως, μάλιστα, αν πιστέψει περισσότερο στις καινοτόμες ιδέες της,
να ανοίξει νέους χώρους, προσφέροντας στους χρήστες δυνατότητες που ούτε καν φανταζόμαστε σήμερα.
IΔIOKTHΣIA: Compupress A.E.
Λοχ. Δεδούση1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, Tηλ.: 210 9238672, Fax: 210 9216847,
e-mail:
δικός:
011349
EKΔOTHΣ:
N.O. Mανούσος
ΔIEYΘYNTHΣ ΣYNTAΞHΣ:
Φ. Kαρατζιάς
ΔIEYΘYNΣH MARKETING:
Λ. Tαλιαδώρου
ΔIEYΘYNΣH ΠAPAΓΩΓHΣ:
Z. Φίλο
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ:
Κ. Βόμβα
APXIΣYNTAKTHΣ:
Γ. Aθανασιάδης
ΣΥΝτΑΚτΗΣ ΥλΗΣ:
Π. Κυπραίος
ΣΥΝΕρΓΑτΕΣ:
Γ. Πατρίκος, B. Eυσταθίου, Δ. Δημητρακούδης, Δ. Ιωαννίδης, Δ. Πάνος, Δ. Tσομπανίδης, Η. Τσιλιβίγκος
Π. Bόλλας, X. Mπούνταλης, Π. Τατίνας, A. Γκέκας, Ν. Σιδέρης
ΔIAΦHMIΣH:
Δ. Αλεξόπουλος
MARKETING:
Ι. Μανούσος
ΚΥΚλΟΦΟρΙΑ:
Χ. Μαντούβαλος
ΣYNΔPOMEΣ:
Ι. Σιμήρη
ART DIRECTOR:
M. Λυμπέρη
YΠEYΘYNΟΣ D.T.P.:
B. Eυσταθίου
D.T.P./KAλλITEXNIKO:
Ε. Σωτηρίου, Ν. Αντωνιάδου, Δ. Μελένιος, Θ. Λαμπρινού
ΔIOPΘΩΣH:
Ε. Μπολοβίνου
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ λOΓIΣTHPIOΥ:
Π. Καρποδίνης
λOΓIΣTHPIO:
Ζ. Τούρλου
NOMIKOΣ ΣYMBOYλOΣ:
I. Tζίφας
COMPUTER ΓIA OλOYΣ
Λοχ. Δεδούση 1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847,
e-mail:
ΣYNΔPOMEΣ:
Τρίμηνη
­
€­
6,90
Εξάμηνη
€­
12,90
Ετήσια
€­
23,90
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ
Ήδη τον Σεπτέμβριο του
2002,
στο εξώφυλλο του
«
Computer για Όλους»
υπήρχε ένα tablet PC με
λειτουργικό Windows XP for
Pen Computing. Όμως, η
Microsoft ξαναμπήκε στο
χώρο των tablets μόνο μετά
την επιτυχία του iPad.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
Nα παρέχει ακριβή,
έγκυρη και επίκαιρη
πληροφόρηση.
Nα αναδεικνύει τις
νέες ευκαιρίες που
παρέχουν
αναδυόμενες
τεχνολογίες.
Nα προωθεί τη
χρήση των
υπολογιστών στο
σπίτι και στην
επιχείρηση.
Nα υποστηρίζει τους
χρήστες
δημοσιεύοντας
λύσεις σε
προβλήματά τους
και εκπαιδευτικά
άρθρα.
Η MICROSOFT ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΕΛΙΔΑ
Ο Steve Ballmer αποχωρεί
από την ηγεσία