Page 8 - PCM265_preview

SEO Version

PC Master
64
Θ
εωρώ ότι προτού μπούμε στο κυρίως θέμα, μία πολύ σύντο-
μη αναδρομή στη δημιουργία και άνθηση των emulators
κρίνεται απαραίτητη.
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
Η «γέννησή» τους τοποθετείται στα μέσα της δεκαετίας
του ’90.Ήταν η εποχή που αρχίσανε να «σκάνε μύτη» οι πρώτοι
εξομοιωτές λειτουργίας των συστημάτων της Nintendo (NES, Super
NES, Gameboy) του Mega drive της Sega, αλλά και της Amiga. Ο
emulator της τελευταίας είχε το όνομα UAE που μεταφραζόταν σε
Unusable Amiga Emulator, καθώς οι δυνατότητες της πρώτης έκ-
δοσής του ήταν, επί της ουσίας, μηδαμινές. Σύντομα η καταιγίδα
των emulators άρχισε να εξαπλώνεται παντού, ακουμπώντας κάθε
σύστημα του παρελθόντος. Τότε ήταν που εμφανίστηκε και η 0.1
έκδοση του MAME (Multiple Arcade Machine Emulator), που έμελ-
λε να αλλάξει για πάντα το σκηνικό της εξομοίωσης. Σκοπός του
τελευταίου ήταν να μεταφέρει στην οθόνη των υπολογιστών μας
όλα εκείνα τα παιχνίδια που είχαν κυκλοφορήσει στις arcade αί-
θουσες, ξεκινώντας από τα παλαιότερα και απλούστερα αυτών,
όπως το Cabal, το Bubble Bobble, το Pang και το Asteroids. Ο πή-
χης και οι φιλοδοξίες των δημιουργών του σύντομα ανέβηκαν,
αφού κατάφεραν να φέρουν εις πέρας το παραπάνω έργο κι έτσι
άνοιξε η όρεξή τους για την περαιτέρω εξέλιξη του project. Αυτό
όμως είχε ως αποτέλεσμα ο κώδικας του ΜΑΜΕ να βαρύνει αισθη-
τά με τα χρόνια, καθώς προσπαθούσε να εξομοιώσει πλήθος τίτ-
λων που βασίζονταν σε διαφορετικού τύπου hardware, κάτι που εν
πολλοίς αποδείχθηκε ανέφικτο. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να προ-
κύψουν διάφοροι, τρίτοι, εξομοιωτές, αποκλειστικά αφιερωμένοι
σε ένα συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών. Γρήγορα τα CPS3 games της
Capcom απέκτησαν το δικό τους εξομοιωτή, τα model 2 και Naomi
based παιχνίδια της Sega το ίδιο, ενώ και οι δημιουργίες της Namco
δεν έμειναν πίσω.
Πολλοί εκ των εξομοιωτών που πρωτοπαρουσιάστηκαν, έπαψαν
να εξελίσσονται, δίνοντας τη θέση τους σε άλλα, παρεμφερή και
με ίδιους στόχους, projects. Κάπως έτσι φτάνουμε στο 2011, όπου
πλέον η κατάσταση είναι λίγο-πολύ ξεκάθαρη, με διάφορα συστή-
ματα να έχουν εξομοιωθεί πλήρως και άλλα να είναι στου δρόμου
τα μισά. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ακόμη και οι κονσόλες της
προηγούμενης γενιάς μπήκαν στο χορό της εξομοίωσης, με αποτέ-
λεσμα να είναι εφικτό σήμερα για τους PC users να παίζουν παιχνί-
δια του Playstation 2, του Sega Saturn αλλά και του Nintendo
Gamecube. Φυσικά, καθοριστικό ρόλο σ’ αυτό έπαιξε η εξέλιξη των
δυνατοτήτων των PCs, μια και αρκετοί emulators, αναλόγως και
του hardware που εξομοιώνουν, έχουν υψηλές απαιτήσεις σε επε-
ξεργαστική ισχύ.
Τέλος, προτού προχωρήσουμε στην κυρίως ανάλυσή μας, καλό
θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε και το νόμιμο σκέλος του όλου πράγ-
ματος. Η κατοχή ενός emulator δεν είναι παράνομη. Αυτό που
Οικονομική λύση για
ατελείωτο gaming!
Πάει πολύς καιρός που ασχοληθήκαμε διεξοδικά, μέσα από
τις σελίδες τού περιοδικού, με τους απανταχού emulators
home συστημάτων και κονσόλων. Πλήθος αναγνωστών,
που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με τη χρήση τους, ζήτησε,
μέσω e-mail, μία, όσο το δυνατόν, αναλυτική παρουσίασή
τους. Αυτός ήταν και ο λόγος που σκεφτήκαμε να κάνουμε
το θέμα που ακολουθεί, ώστε να ρίξουμε μία συνολική
ματιά σε ολόκληρο το πεδίο των emulators, όπως έχει
διαμορφωθεί μέχρι στιγμής. Άλλωστε, με τα Windows 7 να
έχουν εγκατασταθεί πλέον στα PCs των περισσοτέρων
χρηστών, είχε ενδιαφέρον να δούμε πώς έχει εξελιχθεί η
κατάσταση με χρήση του εν λόγω λειτουργικού.
Του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη manos426f@hotmail.com
AΠOΛΥΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ
EMULATORS