Page 14 - PCM267_preview

Basic HTML Version

PC Master
90
Ξ
εκινώντας την παρουσίαση αυ-
τού του πολύ σημαντικού τίτλου,
ο δύσμοιρος reviewer βομβαρδί-
ζεται από πολλά παράπλευρα
ερωτήματα και συνειρμούς. Το…
Star Wars ΜΜΟ, όπως αποκαλεί-
ται από μερικούς, έχει τραβήξει εδώ και
χρόνια πάνω του όλους τους προβολείς
της δημοσιότητας.
Το Star Wars: The Old Republic
(SW:TOR) το περιμένουμε εδώ και πολύ
καιρό. Είναι ένας τίτλος εξαιρετικής ση-
μασίας: πρώτον, έχει μαζέψει πίσω του
πολλά τρανταχτά ονόματα. Ξεκινάμε με
την BioWare, μεγάλη αφηγήτρια κλασι-
κών RPG, υπό την καθοδήγηση των γνω-
στών Muzyka/Zeschuk.. Μετά, έχουμε
την ΕΑ (ιδιοκτήτρια πλέον της BioWare),
δηλαδή, τις «οικονομικές πλάτες» που
στηρίζουν ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα.
Και φυσικά, έχουμε τη LucasArts: αυτό θα
πει George Lucas, John Williams και,
ασφαλώς, το setting του Star Wars. Το
χεράκι της έχει βάλει και η Dark Horse
Comics στη δημιουργία ειδικών προωθη-
τικών κόμιξ.
Από μόνο του, το κεφάλαιο «Star Wars»
και το πόσο σημαντικό, υπερτιμημένο ή
όχι, άξιο ή μη είναι, αποτελεί αυτοτελές
αντικείμενο συζήτησης. Μπορούμε να αρ-
χίσουμε και τις συνωμοσιολογίες: «Ο
Lucas έχει κρύψει ιουδαϊστικά στοιχεία
στη μυθολογία των Star Wars και οι Jedi
είναι εβραίοι ιππότες», θα πουν κάποιοι,
ενώ το Star Wars ως κινηματογραφική πα-
ραγωγή, με την υπέρμετρη χρήση ειδικών
εφέ «ευθύνεται για την “κούφια” υπόστα-
ση του Χόλιγουντ σήμερα και τα “χαζά”
blockbusters», θα ισχυριστούν άλλοι.
Άλλοι θα πουν «σιγά το setting, καλύτερα
είναι ο Conan, το Lord of the Rings, η
Azeroth». Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα
να τα αναλύαμε όλα αυτά, αλλά δυστυ-
χώς (Α) έχω μόνο έξι σελίδες και (Β) πρέ-
πει να εστιάσουμε στην παρουσίαση του
συγκεκριμένου τίτλου, οπότε δεν γίνεται
να ξεφύγουμε υπερβολικά από το θέμα
μας. Νομίζω πως όλοι συμφωνούμε, πά-
ντως, ότι ως όνομα, το Star Wars έχει
εξαιρετικό ειδικό βάρος.
Από την άλλη, έχουμε και την κόντρα
με το World of Warcraft. Θα ήθελα πολύ
να παρουσιάσω το SW:TOR χωρίς να ανα-
φέρω το μεγάλο αντίπαλο, αλλά αυτό εί-
ναι μάλλον αδύνατο, καθώς (καλώς ή κα-
κώς), το WoW χρησιμοποιείται ως «μονά-
δα μέτρησης». Δεν μου αρέσουν οι συ-
γκρίσεις, αλλά, όπως φαίνεται, στον υπό-
λοιπο κόσμο αρέσουν! Το SW:TOR πάντως,
είναι άξιος διεκδικητής του θρόνου, κα-
θώς τα παίζει όλα για όλα: ανεπιβεβαίω-
τες πηγές αναφέρουν ότι το συνολικό κό-
στος παραγωγής του τίτλου τοποθετείται
κάπου μεταξύ 125 και 200 εκατομμυρίων
δολαρίων – κάτι που το καθιστά το ακρι-
βότερο game στην ιστορία. Για να τελειώ-
σουμε το θέμα της σύγκρισης, πάντως,
όχι, το SW:TOR δεν είναι σαν το WoW,
επειδή έχει μία μπάρα με skills, κάνετε
quests και κερδίζετε levels. Είναι σαν
οποιοδήποτε ΜΜΟ: πατάει στις ίδιες συ-
νταγές, βάζει τα δικά του στοιχεία και πα-
ρουσιάζει ένα game που μοιράζεται κά-
ποια κοινά στοιχεία με τους υπόλοιπους
τίτλους της κατηγορίας του. Είναι σαν να
λες ότι το Call of Duty είναι κλώνος του
Doom επειδή πυροβολείς κακούς. Για
πολλούς παίκτες, το WoW ήταν η πρώτη
επαφή, όχι απλά με ΜΜΟ, αλλά με κάποιο
PC game γενικότερα. Το αποτέλεσμα εί-
ναι να μην υπάρχει κάποιο υπόβαθρο για
σωστή σύγκριση: όσοι έχουν παίξει πέ-
ντε–έξι ακόμη ΜΜΟ, γνωρίζουν πολύ κα-
λά ότι υπάρχουν κοινά στοιχεία μεταξύ
SW:TOR και WoW, αλλά κι αυτά πήραν
στοιχεία από το EverQuest, το Lineage, το
Dark Age of Camelot. Αυτό γίνεται με όλα
τα παιχνίδια – δεν υπάρχει παρθενογένε-
ση. Δυστυχώς, λοιπόν, παρατηρείται το
φαινόμενο της άδικης υποτίμησης: μία με-
γάλη μερίδα κοινού κρίνει με άδικο τρόπο
ένα πολύ αξιόλογο παιχνίδι.
Οφείλουμε να υπογραμμίσουμε αυτή
την παρανόηση, ώστε να είστε κι εσείς
ενήμεροι, καλλιεργημένοι και διαβασμέ-
νοι. Πιστεύω ότι αυτό το φαινόμενο χρήζει
ιδιαίτερης ανάλυσης, ίσως σε κάποιο άλλο
άρθρο, γιατί μας δείχνει ότι μερικές φορές
το Internet, που ενώνει και δίνει φωνή στη
STAR WARS:
THE OLD REPUBLIC
Επικός επίλογος εποχής
Του Χρήστου «Kuva Fett» Κουβόπουλου kouvopoulos@compupress.gr
Το SW:TOR χρησιμοποιεί πολλές «phased» περιοχές, όπου διαδραματί-
ζονται ιστορίες άλλων παικτών. Εδώ δεν μπορείτε να μπείτε, παρά μόνο
αν είστε στην ίδια ομάδα.
Ο νεαρός Jedi μου ψάχνει τον trainer του στον Coruscant.