Page 12 - PCM267_preview

Basic HTML Version

T
α social games δεν διακρίνονται για την πολυπλοκότητά
τους, καθώς στοχεύουν στο ευρύ κοινό, το οποίο απαρ-
τίζουν κυρίως άτομα τα οποία δεν αυτοχαρακτηρίζονται
ως gamers ανεξάρτητα από τις ώρες που περνούν ασχο-
λούμενοι με αυτά. Κοιτώντας τη λίστα των φίλων σας
στο Facebook, για παράδειγμα, κατά πάσα πιθανότητα θα εντοπί-
σετε άτομα υπεράνω πάσης gaming υποψίας να ξοδεύουν ώρες
στις virtual φάρμες και πόλεις τους. Όμως, ακριβώς αυτό το κομμά-
τι των μη gamers, που παρ' όλα αυτά παίζουν, είναι δείγμα της εν
δυνάμει ανεξάντλητης δεξαμενής παικτών (άρα και κερδών) που
έχει αυτό το genre. Και το κέρδος δεν αφήνει πολλούς ασυγκίνη-
τους στην εποχή μας.
Κρίνοντας από τις εταιρείες παραγωγής που καταπιάνονται με
αυτά, καθώς και από το κοινό τους, μπορούμε να πούμε ότι τα so-
cial games είναι «παιδιά» των mobile και «πρώτα ξαδέρφια» των
browser games. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλά στούντιο πέ-
ρασαν στο social gaming από τις κονσόλες και τα κινητά ούτε είναι
δύσκολο να φανταστούμε έναν casual χρήστη που τον συγκινούσε
το Nokia Snake, για παράδειγμα, να περνά στο Angry Birds και στο
Bubble Witch Saga. Η απλότητα και το εθιστικό gameplay είναι χα-
ρακτηριστικά και των τριών.
Αλλά δεν είναι όλα τα πράγματα ίδια. Η ειδοποιός διαφορά των
Social Games από τα εμπορικά (δηλαδή, όσα πρέπει να καταβάλεις
χρηματικό αντίτιμο για να αποκτήσεις) iOS apps είναι ο καθαρά δω-
ρεάν (ή μάλλον freemium) χαρακτήρας τους και το ότι οι παίκτες
αποφασίζουν να τα παίξουν (κυρίως) μέσω του Facebook. Το γιατί
συμβαίνει το δεύτερο είναι εύκολο να εξηγηθεί. Όπως το YouTube
έγινε το σημείο συγκέντρωσης όλων των βίντεο που προηγουμέ-
νως ήταν διάσπαρτα σε χιλιάδες Web pages, έτσι και το Facebook
γίνεται η πλατφόρμα αναφοράς για τα social games. Οι εν δυνάμει
πελάτες είναι ήδη παρόντες και δεν χρειάζεται να ψάξουν δεξιά ή
αριστερά για τα games, μια και είναι σχεδόν όλα συγκεντρωμένα