Page 21 - PC Master τ. 279 preview

R
eview
101
PC Master
πικότητα της ασπροφορεμένης καλλονής.
Αν και ακούγεται σχετικά απλή διαδικασία
(
υπακούει, άλλωστε, στο γνωστό «κανόνα
των τριών» που κυβερνά πολλούς adven-
ture γρίφους), στην πράξη εξελίσσεται σε
πραγματική οδύσσεια, με δεκάδες παρα-
κλάδια, κάνοντας την περιπλάνηση στις
αμέτρητες οθόνες του νησιού ώρες-ώρες
να μοιάζει ατελείωτη. Ευτυχώς, οι άνθρω-
ποι της Daedalic έχουν βάλει τα δυνατά
τους, ώστε, παρά τις μηδαμινές σεναριακές
ανταμοιβές, οι γρίφοι, οι καταστάσεις, οι
τοποθεσίες και οι χαρακτήρες που συνα-
ντάμε να διατηρούν το ενδιαφέρον και την
ψυχαγωγία του παίκτη σε υψηλά επίπεδα
σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρο-
μής. Πάντως, οι παλιότεροι είναι σχεδόν
βέβαιο ότι θα αισθανθούν ένα έντονο κύμα
νοσταλγίας να πλανάται πάνω από το
Floating Black Market, αφού η αισθητική, η
ατμόσφαιρα και η θαλασσινή αύρα που
αποπνέει φέρνουν αμέσως στο μυαλό το
Puerto Pollo, εκεί όπου ξεκινούσε η περι-
πέτειά μας στο Curse of Monkey Island.
Ίσως μία ακόμα ισχυρή ένδειξη ότι οι Γερ-
μανοί της Daedalic έχουν ως πρότυπό τους
τη LucasArts των χρυσών ετών 1990-1998
και τολμώ να πω ότι, ενίοτε, καταφέρνουν
να τη θυμίζουν σε εντυπωσιακό βαθμό.
ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, ΟΧΙ MINI-GAMES
ΣΕ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΚΤΕΣ
Εξερευνώντας τις παράξενες γειτονιές
και συνομιλώντας με τους εκκεντρικούς
χαρακτήρες του νησιού, θα μπλέξουμε σε
κάθε είδους παλαβές καταστάσεις, από το
να στήσουμε ένα ρομαντικό δείπνο και να
κερδίσουμε μία μονομαχία αλά American
Gladiator μέχρι να αποδείξουμε τις ικανό-
τητές μας στο ψάρεμα ή να
γίνουμε μέλη δύο μυστι-
κών οργανώσεων με
αντικρουόμενα συμφέ-
ροντα. Η ευρηματικότητα
της Daedalic στο σχεδια-
σμό των γρίφων για άλλη
μία φορά χτυπάει κόκκινο
και είναι αξιοθαύμαστο το
πόσες εξωφρενικές και
πρωτότυπες ιδέες μπόρεσε
να χωρέσει στο Floating Black
Market, αποφεύγοντας τους σκο-
πέλους του παραλογισμού και της
επανάληψης. Κεντρικό πρόσωπο, βέβαια,
είναι οι τρεις προσωπικότητες της Goal, κα-
θεμία με τα δικά της καπρίτσια, που ο
Rufus μπορεί να ενεργοποιεί ή να απενερ-
γοποιεί κατά το δοκούν μέσω ενός τηλεκο-
ντρόλ. Οι γρίφοι καλύπτουν πραγματικά
ολόκληρο το φάσμα των τύπων και της
πρόκλησης, από απλούς συνδυασμούς
αντικειμένων μέχρι μπελαλίδικα mini-
games και έξυπνα conversational puzzles,
και δεν υπάρχει περίπτωση να μην ικανο-
ποιήσουν τον διψασμένο adventurer.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το δεύτερο
μέρος, κατά το οποίο ο Rufus και οι πιστοί
(
βλ. άτυχοι) σύντροφοί του, Bozo και Doc,
μαζί με τη… μισοτελειωμένη Goal βγαίνουν
στα ανοιχτά και επισκέπτονται διάφορες
βραχονησίδες και λιμάνια σε έναν αγώνα
δρόμου απέναντι στις καταστροφικές ορέ-
ξεις των Organon. Παρ’ ότι η ιστορία και
εδώ προχωράει με νωχελικούς ρυθμούς, οι
γρίφοι εξακολουθούν να εκπλήσσουν με
τη φρεσκάδα και την επινοητικότητά τους,
χαρίζοντας φοβερές στιγμές puzzle-solving
και μπόλικο γέλιο.
Δυστυχώς, δεν είναι όλα τέλεια, καθώς
στην προσπάθειά τους να επιμηκύνουν
(
αναίτια) ορισμένα τμήματα της πλοκής και
να καθυστερήσουν τεχνητά τη δράση, οι
developers τη φόρτωσαν με υπερβολικό
αριθμό puzzles και mini-games που σε κά-
ποια σημεία προκαλούν την υπομονή μας.
Ειδικά τα δεύτερα, αν και στη συντριπτική
πλειονότητά τους χρειάζονται μόνο μυαλό
και είναι διασκεδαστικά στην επίλυσή τους,
μπαίνουν σφήνα κάθε λίγο και λιγάκι, αντί-
θετα με το πρώτο Deponia, όπου εμφανίζο-
νταν με τη συχνότητα που πρέπει, χωρίς να
διαταράσσουν τις ισορροπίες της αφήγη-
σης. Μάλιστα, στο μοναδικό mini-game που
προκαλεί τα ρεφλέξ του παίκτη, το Platy-
pus Bataka, ελλοχεύει ένα σοβαρό bug που
μπορεί να ταλαιπωρήσει αφάνταστα τον
ανυποψίαστο adventurer. Εδώ βασικός στό-
χος του Rufus είναι να αμύνεται και να
ανταποδίδει έγκαιρα τα χτυπήματα της
αντιπάλου του μέσα σε
ένα μικρό χρονικό
πλαίσιο. Τα καλά νέα
είναι ότιυπάρχει
στην αρένα μία
κούκλα-ανδρείκε-
Όσο σκέφτομαι πώς φέρθηκα στον ταλαίπω-
ρο caveman, προσεύχομαι να μην ξεπαγώσει
ποτέ…
Προχθές αργά, στο μπαρ «Το Ναυάγιο», βρέθηκα να τα πίνω μ’ έναν άγιο!
Ένα διασκεδαστικότατο
adventure που
λειτουργεί ως γέφυρα
ενόψει του
καταληκτικού τρίτου
μέρους της επικής
οδύσσειας του Rufus.