Page 12 - PC Master τ. 287 preview

AMind Forever Voyaging
Έτος κυκλοφορίας:
1985
Ανάπτυξη:
Infocom
Ίσως θα ήταν υπερβολή να ισχυριστού-
με ότι η διαφορά των παιχνιδιών
interactive fiction με αυτά που έχουν γρα-
φικά είναι συγκρίσιμη με αυτή που έχουν
τα λογοτεχνικά βιβλία με τις ταινίες, μπο-
ρεί όμως και να μην είναι εντελώς άστοχη
η παρομοίωση. Το σίγουρο είναι ότι μερικές
από τις καλύτερες ιστορίες έχουν γραφτεί
για text adventures. Στη συγκεκριμένη
αναλαμβάνετε το ρόλο του PRISM, του
πρώτου νοήμονα υπολογιστή στην ιστορία,
το έτος 2031. Αποστολή σας να προβλέψε-
τε τις συνέπειες ενός πολύπλοκου σχεδίου
επιστροφής στις παραδοσιακές αξίες που
ετοιμάζεται να βάλει σε εφαρμογή ένας
γερουσιαστής, κάνοντας εξομοίωση του
μέλλοντος του πλανήτη από την οπτική
γωνία ενός ανθρώπινου όντος. Θα μπορέ-
σει η ανθρωπότητα να φτάσει στην αποφυ-
γή του πυρηνικού ολοκαυτώματος ή την
περιμένει ένα ακόμα πιο δυσοίωνο πεπρω-
μένο;
Θα σας ενθουσιάσει:
Γιατί έχει ένα από τα πιο
πρωτότυπα σενάρια που έχουν γραφτεί για
video game.
Θα σας δυσαρεστήσει:
Γιατί, αν δεν έχετε ξα-
νασχοληθεί με παιχνίδια κειμένου, θα χρεια-
στεί αρκετή επιμονή μέχρι να σας τραβήξει το
ενδιαφέρον.
Experience Points:
Αν καταφέρετε να ολοκλη-
ρώσετε ένα text adventure το έτος 2013, σας
αξίζουν 200 ολόκληροι πόντοι.
Uninvited
Έτος κυκλοφορίας:
1986
Ανάπτυξη:
ICOM Simulations
Εκμεταλλευόμενα το παραθυρικό περι-
βάλλον των υπολογιστών Macintosh, τα
παιχνίδια της ICOM ήταν τα πρώτα του εί-
δους που χειριζόσουν σχεδόν εξ ολοκλή-
ρου με ποντίκι, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται
να πληκτρολογείς τις εντολές. Το
Uninvited ήταν ίσως το κορυφαίο από αυ-
τά. Αν και θα περίμενε κανείς το πρώτο
icon driven interface να είναι άβολο σήμε-
ρα, παραμένει αρκετά intuitive. Όταν συ-
νέρχεσαι από ένα τρακάρισμα, ο μικρός
σου αδερφός δεν βρίσκεται μαζί σου στο
αυτοκίνητο. Τον αναζητάς στην έπαυλη
που δεσπόζει μπροστά σου και η πόρτα
κλείνει πίσω σου, παγιδεύοντάς σε… Θα
καταφέρεις να τον βρεις πριν το μυαλό
σου υποχωρήσει στη διαβρωτική δύναμη
του κτηρίου; Το παιχνίδι αποτελεί ένα σεμι-
νάριο για το πώς μπορείς να δημιουργήσεις
ατμόσφαιρα τρόμου χωρίς χαμηλωμένα
φώτα ή ειδικά εφέ.
Θα σας ενθουσιάσει:
Γιατί θα ζήσετε τη μονα-
δική εμπειρία να μπορείς να παίρνεις οποιοδή-
ποτε αντικείμενο, είτε σου χρειάζεται είτε
όχι.
Θα σας δυσαρεστήσει:
Γιατί είναι
αμείλικτα δύσκολο για τα σημερινά
δεδομένα.
Experience Points:
140
πό-
ντοι, κυρίως, λόγω δυσκο-
λίας.
PC Master
68
Α
ν και το παρόν άρθρο γράφτηκε με κύριο στόχο να δώσει μία απάντηση στη
συχνή ερώτηση που κάνει ένας νεοφερμένος στο είδος, «ποια παιχνίδια μού
προτείνεις να παίξω;», δεν είναι ακόμα μία «Best Of» λίστα. Δεν δημιουργήθηκε
με σκοπό να καταδείξει ποια είναι τα καλύτερα adventure games της ιστορίας,
αλλά ποια κατά τη γνώμη μας είναι τα πλέον καινοτόμα, ποια έμειναν στην
ιστορία επειδή είχαν κάποια πρωτοποριακά ή πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Γι’ αυτό το λόγο θα παρατηρήσετε ότι τα περισσότερα κυκλοφόρησαν αρκετά παλιά, αφού
ήταν αυτά που έδειξαν το δρόμο στα μεταγενέστερα, χωρίς να υπονοούμε πως δεν υπάρ-
χουν σύγχρονοι τίτλοι εξίσου καλοί. Διαλέξαμε όσα μας έκαναν adventure-wise wiser όταν
τα παίξαμε, φροντίζοντας να καλύψουμε τα περισσότερα user interface στην πορεία. 1500
experience points, λοιπόν, είναι up for grabs για εσάς. Μετρήστε πόσους έχετε στο παλμα-
ρέ σας και προσπαθήστε να ανεβείτε επίπεδο, συμπληρώνοντας τα πιθανά κενά.
Παιχνίδι Zork χωρίς lantern δεν νοείται.