Page 16 - PC Master τ. 289 preview

R
eview
PC Master
72
Π
ρέπει να ήταν 1993-94 όταν
ένας πολύ καλός µου φίλος
µε φώναξε στο σπίτι του να
δούµε κάτι που «είχε ανακα-
λύψει». Ονοµαζόταν Cham-
pionship Manager και έδινε
στον παίκτη τη δυνατότητα να «µανατζά-
ρει» πλήρως οµάδες των αγγλικών πρωτα-
θληµάτων. Εντάξει, το «µανατζάρει» είναι
ίσως υπερβολικό, καθώς στην ουσία ο παί-
κτης εκτελούσε καθήκοντα προπονητή και
µόνο, και αυτά όχι πλήρως. Μπορούσε να
επιλέξει την 11άδα, να κάνει τις αλλαγές
κατά τη διάρκεια του αγώνα, να επιλέξει
την τακτική της οµάδας, άντε και να κάνει
τις µεταγραφές.
Αυτό που µας είχε ξενίσει και τους δύο
ήταν το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του
αγώνα το µόνο που βλέπαµε ήταν µία σύ-
ντοµη περιγραφή των σηµαντικότερων
συµβάντων, κάτι σαν τη ραδιοφωνική µετά-
δοση δηλαδή. ∆εν απεικονιζόταν ούτε
αγωνιστικός χώρος, ούτε «ανθρωπάκια» να
πασάρουν, να κόβουν και να σουτάρουν,
ούτε τίποτα. Βέβαια µετά από λίγο συνηθι-
ζόταν η συγκεκριµένη παράλειψη, καθώς η
«
ραδιοφωνική» µετάδοση ήταν τόσο καλο-
φτιαγµένη που σε έκανε να νιώθεις ότι δεν
χρειαζόταν τίποτε περισσότερο.
Έτσι, πολύ σύντοµα, βρεθήκαµε να τσα-
κωνόµαστε για το σύστηµα της οµάδας και
για το αν θα πάρουµε µε µεταγραφή τον
Bakayoko ή όχι. Κάπως έτσι η Aston Villa
κατάφερε να πάρει το πρωτάθληµα και
αντιλήφθηκα ότι πλέον υπάρχει ένα παιχνί-
δι football management στο οποίο οι επι-
λογές του παίκτη όντως µπορούν να κά-
νουν πολύ µεγάλη διαφορά.
Η εξαιρετική δουλειά που έκανε η Sports
Interactive όσον αφορά στη διαρκή ενηµέ-
ρωση της τεράστιας βάσης δεδοµένων του
παιχνιδιού και η προσθήκη όλο και περισ-
σότερων πρωταθληµάτων σε κάθε νέα έκ-
δοση, το κατέστησε µέσα σε πολύ µικρό
χρονικό διάστηµα ένα πραγµατικό «εργα-
λείο», εξαιρετικά χρήσιµο για πολλούς
managers, προπονητές, ακόµη και τεχνι-
κούς διευθυντές ποδοσφαιρικών οµάδων
σε ολόκληρη την Ευρώπη. Και όχι άδικα.
Η προσθήκη ολοένα και περισσότερων
πρωταθληµάτων, σε συνδυασµό µε την
αδιάκοπη ενηµέρωση της βάσης δεδοµέ-
νων, εκτόξευσαν το FM πολύ µπροστά από
τον επίδοξο ανταγωνισµό του. Όταν το
2004
επήλθε το διαζύγιο µεταξύ Sports In-
teractive (developer) και Eidos (publisher),
όλοι µας φοβηθήκαµε ότι αυτό θα αποτε-
λούσε το τέλος του καλύτερου manager
που είχαµε δει ποτέ.
ΧΩΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΜΕ
ΜΟΝΑΧΟΙ
Το µπάχαλο που ακολούθησε το «διαζύ-
γιο», µε την SI Games να διατηρεί τα δικαιώ-
µατα του κώδικα και της βάσης δεδοµένων
και την Eidos την ονοµασία και το UI, δεν
άφηνε και πολύ χώρο για αισιοδοξία. Ευτυ-
χώς όµως βρέθηκε η SEGA η οποία περιµάζε-
ψε την «ορφανή» SI Games, δίνοντάς της τη
δυνατότητα να συνεχίσει απερίσπαστη το
έργο της. Βέβαια ο τίτλος Championship
Manager πήγε αναγκαστικά περίπατο, καθώς
η Eidos τον κρατούσε γερά στα χέρια της.
Και όχι µόνον είχε «δαγκώσει» το franchise,
αλλά σκόπευε να αναπτύξει εσωτερικά το
νέο CM. Όπερ και έκανε, αλλά από τη στιγµή
που οι «πρωτοµάστορες» της SI ήταν ακόµη
στο παιχνίδι, µάλλον άδικα το πάλευε.
FOOTBALL
MANAGER 2014
Το FM σάς κρατά διαρκώς ενήµερους για την
απόδοση των παικτών σας εντός του αγωνιστι-
κού χώρου.
Αν «βαστάνε τα κότσια σας», προσθέστε κά-
ποια από τις επιπλέον προκλήσεις.
Τρεχαλατζήδες και µαντουµαδόροι
Του Παύλου ∆ηµόπουλου
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Intel Core 2 Quad 2,50GHz,
4
GB µνήµη, κάρτα γραφικών nVidia GTS
450,
Windows 7 Ultimate Edition.
ΕΠΙ∆ΟΣΕΙΣ:
Άκοπα, αβάδιστα…