Page 17 - PC Master τ. 289 preview

R
eview
73
PC Master
Είναι γεγονός ότι στα τέλη του 2004
όλοι οι λάτρεις του CM µπερδευτήκαµε αρ-
κετά, µε δύο αρκετά πανοµοιότυπα παιχνί-
δια να κυκλοφορούν σχεδόν ταυτόχρονα,
προσφέροντας σχεδόν τα ίδια πράγµατα
και εποφθαλµιώντας το ίδιο ακριβώς κοµ-
µάτι της αγοράς. Τελικά η αγορά προσαρ-
µόστηκε αρκετά γρήγορα στα νέα δεδοµέ-
να. Το «νέο» CM δεν ήταν κακό και µπορεί
να έδινε µία πρώτη αίσθηση οικειότητας
λόγω του γνωστού UI, όµως το Football
Manager, το οποίο κυκλοφόρησε η SEGA
αξιοποιώντας την SI Games, ξέφυγε αρκετά
µπροστά από νωρίς. ∆εν είναι καθόλου τυ-
χαίο το ότι το Football Manager 2005 κατέ-
λαβε την 5η θέση στη λίστα των παιχνιδιών
µε τις ταχύτερες πωλήσεις.
Το FM µπορεί να είχε νέα ονοµασία και
ελαφρώς διαφοροποιηµένο User Interface
σε σχέση µε τα παλιά CM, όµως όλη η δο-
µή του παιχνιδιού και υποδοµές που είχαµε
αγαπήσει όλοι ήταν εκεί, αυτούσιες. Επι-
πλέον, η SI έδειξε να είναι κάπως πιο «απε-
λευθερωµένη» σε σχέση µε το πρόσφατο
παρελθόν και άρχισε να πειραµατίζεται λί-
γο περισσότερο µε νέα features.
ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ Ι∆ΙΑ; ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ!
Η SI Games δεν έδειξε τάσεις αποφυγής
της µόδας της «ετήσιας ανακύκλωσης» των
ίδιων και των ίδιων τίτλων που ακολου-
θούν όλο και περισσότερες εταιρείες, υπο-
βοηθούµενη βέβαια και από την ίδια τη φύ-
ση του παιχνιδιού, καθώς ένα management
game είναι εξ ορισµού «καταδικασµένο» σε
διαρκή updates.
Από τη στιγµή που ο editor, που ακο-
λουθούσε την κάθε έκδοση του παιχνιδιού,
έδινε τη δυνατότητα στους φίλους του FM
να κυκλοφορούν τα δικά τους ανεπίσηµα
updates µε όλες τις µεταγραφές σε κάθε
µεταγραφική περίοδο, η SI αποφάσισε να
ακολουθήσει την προαναφερθείσα τακτική,
δηµιουργώντας αρχικά αρκετές ανησυχίες
για την ορθότητα µίας τέτοιας κίνησης.
Βλέπετε το προηγούµενο πολλών εταιρει-
ών που έχουν υιοθετήσει τη συγκεκριµένη
πρακτική δεν είναι ιδιαίτερα καλό, οπότε
δικαιολογηµένος ο όποιος σκεπτικισµός
υπήρξε αρχικά γι’ αυτή την κίνηση. Ευτυ-
χώς όµως η SI και η SEGA απέδειξαν ότι δεν
είναι ΕΑ (µεταξύ άλλων), ότι δεν «κάθο-
νται» επάνω στις δάφνες τους ανακυκλώ-
νοντας κάθε χρονιά το ίδιο προϊόν µε ελά-
χιστες τροποποιήσεις, άντε και ένα νέο σε-
ναριάκι στην καλύτερη.
Κάθε καινούργια έκδοση του παιχνιδιού
που κυκλοφορούσε είχε να προσφέρει και
κάτι διαφορετικό. Και δεν µιλάµε για µία-
δύο µικροπροσθήκες αλλά σωρεία αλλα-
γών και νέων features σε κάθε καινούργια
υλοποίηση! Μπορεί ο πυρήνας του παιχνι-
διού να παρέµενε πάντοτε αναλλοίωτος,
αυτό άλλωστε είναι και το ζητούµενο για
τους fans του είδους, όµως δεκάδες νέα
features και βελτιώσεις σε ήδη υπάρχου-
σες λειτουργίες έκαναν την εµφάνισή τους
σε κάθε καινούργια υλοποίηση του FM. Και
ένα ακόµη τεράστιο πλεονέκτηµα της SI
απέναντι στις υπόλοιπες εταιρείες που
«
ανακυκλώνουν» τίτλους είναι το γεγονός
ότι πέραν του ότι υπάρχουν δεκάδες προ-
σθήκες, αλλαγές και βελτιώσεις σε κάθε
νέα έκδοση, όλες αυτές υλοποιούνται µε
τον πιο διακριτικό τρόπο, χωρίς να διατα-
ράσσουν τις υπάρχουσες ισορροπίες, χα-
λώντας την επιτυχηµένη «συνταγή».
Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για το FM2014.
Οι αλλαγές και οι βελτιώσεις που έχουν γί-
νει επάνω στο FM2013 έχουν υλοποιηθεί
µε τέτοιο τρόπο ώστε µε την πρώτη µατιά
να είναι σχεδόν αόρατες. Μοναδική εξαίρε-
ση ίσως αποτελεί το 3D Match Engine (δη-
λαδή η µηχανή τρισδιάστατης απεικόνισης
του αγώνα), όπου το σηµαντικό optimiza-
tion που έχει υποστεί και την έχει κάνει
πολύ «οµαλότερη» και εµφανέστατα ταχύ-
τερη, ακόµη και σε µηχανήµατα αρκετά χα-
µηλών προδιαγραφών, είναι πασιφανές
από τον πρώτο κιόλας αγώνα. Η κίνηση
των παικτών στο χώρο έχει γίνει πολύ πιο
οµαλή, οι αντιδράσεις τους στα τεκταινό-
µενα πιο ρεαλιστικές, η ΑΙ πιο «οξυδερκής»,
ενώ ο φωτισµός του γηπέδου έχει εµπλου-
τιστεί σηµαντικά, όντας πλέον αρκετά πιο
ρεαλιστικός και σίγουρα εµφανώς πιο
εντυπωσιακός.
ENA MANAGER
∆ΕΝ ΕΙΝΑΙ EYE CANDY!
Ο τεχνικός εντυπωσιασµός του παίκτη
ουδέποτε υπήρξε αυτοσκοπός, ούτε καν
δευτερεύων στόχος, της σειράς Football
Manager. Σίγουρα είναι ευπρόσδεκτες οι
βελτιώσεις στον τεχνικό τοµέα καθώς υπο-
βοηθούν (και µόνο) τη συνολική εµπειρία,
όµως η «ψυχή» ενός παιχνιδιού manager
ήταν ανέκαθεν η Τακτική. Και εδώ οι αλλα-
γές, αν και µάλλον αόρατες «δια γυµνού
οφθαλµού», είναι θεµελιώδεις. Ολόκληρη
η λειτουργία του προσδιορισµού Τακτικής
έχει, στην ουσία, επανασχεδιαστεί πλήρως.
Έχει βελτιωθεί σηµαντικά ο τρόπος µε
τον οποίο ο παίκτης δηµιουργεί νέες τακτι-
κές και συστήµατα, ενώ η εφαρµογή του
εκάστοτε συστήµατος (υπαρκτού ή cus-
tom) δίνει πλέον µεγαλύτερη βάση στους
διαφορετικούς ρόλους των παικτών και στη
στρατηγική της οµάδας εντός του αγωνι-
στικού χώρου. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί
σηµαντικά η επιλογή και ανάθεση διακρι-
τών ρόλων σε κάθε θέση, ενώ έχουν προ-
στεθεί και αρκετοί νέοι ρόλοι και οδηγίες.
Την ίδια στιγµή, σύµφωνα µε τη SI, έχει
βελτιωθεί σηµαντικά η ΑΙ των αντίπαλων
προπονητών, ούτως ώστε να είναι σε θέση
Χρησιµοποιώντας σωστά τις Γρήγορες Οδη-
γίες, µπορείτε να αλλάξετε τη ροή οποιουδή-
ποτε αγώνα.
Η επιλογή του συστήµατος το οποίο θα χρησι-
µοποιήσετε είναι η βάση επάνω στην οποία θα
χτίσετε την οµάδα σας.
Η οµιλία σας στα αποδυτήρια µπορεί να αναπτερώσει ή να καταρρακώσει το ηθικό των παικτών σας.
Κάθε καινούργια έκδοση
του παιχνιδιού που
κυκλοφορούσε είχε να
προσφέρει και κάτι
διαφορετικό.