Page 9 - PC Master τ. 289 preview

49
PC Master
Ας ξεκινήσουµε να φτιάξουµε την πρώτη µας ταινία!
File<New, ονοµάζουµε το project µας και πατάµε create. Κάνο-
ντας δεξί κλικ στο viewport µας, δηλαδή την άδεια, µαύρη επι-
φάνεια στα δεξιά, επιλέγουµε την τελευταία επιλογή Load Map.
Στην οθόνη σας θα εµφανιστεί ένα κουτάκι µε όλα τα maps που
υπάρχουν στο δίσκο µας. Κανονικά, θα εµφανίζονται µονάχα
maps από το Team Fortress 2, αλλά είναι εφικτό να δουλέψου-
µε και σε custom maps, ή maps παιχνιδιών όπως Left 4 Dead και
DOTA. Για το tutorial, θα εργαστούµε στο arena_badlands.bsp.
Πατήστε load και περιµένετε. Πιείτε µία γουλιά φραπεδιά, µην
µου πάθετε τίποτα! Όταν φορτώσει ο χάρτης, ξοδέψτε λίγη ώρα
για να εξοικειωθείτε µε το χειρισµό της κάµερας. Πρέπει να κρα-
τάτε το αριστερό κλικ µέσα στο viewport, σαν να κάνετε drag
και κινείστε µε τα πατροπαράδοτα WASD. Με το Z και X αυξοµει-
ώνετε το ύψος, µε τη ροδέλα κάνετε zoom (ή πιο συγκεκριµένα,
αλλάζετε το FOV της κάµερας), µε το R περιστρέφεστε και τέ-
λος, µε το πάτηµα των shift και control µπορείτε να επιταχύνετε
και να επιβραδύνετε την κίνηση της κάµερας. Μόλις βολευτείτε
µε το χειρισµό της κάµερας, βρείτε ένα παράθυρο µέσα στο χάρ-
τη όπως στην Εικόνα 3. Εκεί, λέει το πρόχειρο script που έφτια-
ξα κυριολεκτικά πριν από 3 δευτερόλεπτα στο µυαλό µου ότι
έχει στήσει camping ένας Sniper. Πάµε να τον τοποθετήσουµε
στη σκηνή. Πιέστε το F11!
Σας φαίνεται γνώριµο; Και βέβαια. Παίζετε Team Fortress 2 µέ-
σω του προγράµµατος, περίπου δηλαδή. Ενέργειες όπως η κίνη-
ση, η χρήση των όπλων υπάρχουν εκεί. Θα παρατηρήσετε πως
υπάρχουν κάποιες ελλείψεις και ότι ο Scout τον οποίο χειρίζεστε
δεν εµφανίζεται µπροστά από την κάµερα. Αυτό γίνεται διότι ο
παίκτης δεν έχει καταγραφεί στο παιχνίδι. Ουσιαστικά δεν υπάρ-
χει, αλλά αυτό θα λύσουµε σε λίγα δευτερόλεπτα. Πατώντας το
«,»
µπορείτε να αλλάξετε class ( ενώ µε το «.» αλλάζετε οµάδα)
και µε το N ενεργοποιείτε το noclip, ώστε να φτάσετε στο ση-
µείο σας τάχιστα. Τοποθετήστε τον Sniper που ελέγχετε κάπου
και πατήστε F11 ξανά για να επιστρέψετε στο κυρίως παράθυρο.
Το παιχνίδι θα θυµάται πού βρισκόσαστε στο game world. Ήρθε
η ώρα να λάµψετε! Πατήστε το record button (το κυκλάκι, για
όσους δεν έχουν χειριστεί ποτέ τους VHS), πατήστε record και
ετοιµαστείτε ψυχολογικά. Μόλις σταµατήσουν τα beeps, το παι-
χνίδι καταγράφει τις κινήσεις σας.
Χοροπηδήστε, πυροβολήστε, κάντε ό,τι σας προστάζει η παι-
δική καρδούλα σας και καθίστε στο παράθυρο, πατώντας το Es-
cape για να τελειώσει το recording. Πλέον θα µπορείτε να δείτε
τον Sniper µέσα από την κάµερα, πατώντας το Play δίπλα ακρι-
βώς από το record button, ενώ ενδέχεται να βλέπετε και κάτι
γραµµούλες να τον ακολουθούν (αν δεν εµφανίζονται, κάντε
δεξί κλικ στο viewport, display > enable camera frustum). Κάθε
φορά που καταγράφει κάτι το παιχνίδι, δηµιουργεί και µία νέα
Ο Βασίλης Κασαπίδης δεν έχει πτυχίο σκηνοθε-
σίας, δεν είναι animator και από προγραµµατισµό
δεν ξέρει πού παν’ τα τέσσερα. ∆εν έχει καµία ει-
δίκευση και οι απόψεις του είναι πάντα λάθος.
Και καλά πιστεύει ότι γνωρίζει να χειρίζεται το
πρόγραµµα, αλλά δεν αξιώθηκε ούτε ένα project
να τελειώσει πάνω σε αυτό. Ο ίδιος ισχυρίζεται
πως έχει τριψήφιο IQ και λέει η µαµά του κάποτε
είπε πως είναι «κουκλί ζωγραφιστό». Και αυτός,
προφανώς, την πίστεψε…
DISCLAIMER
Η Valve, όταν δεν ανακοινώνει hardware και δεν εργάζεται πάνω σε παιχνίδια
που όλοι θέλουν να παίξουν, βγάζει στη φόρα µερικά από τα καλύτερα trailers
που υπάρχουν στο χώρο. Όλα τα shorts του Team Fortress 2 και τα promos για
τα Left 4 Dead δηµιουργήθηκαν από επαγγελµατίες που προφανώς ξέρουν
πολύ καλά πώς να φτιάχνουν αξιοµνηµόνευτα trailers. Αν σας έλεγα, όµως,
πως τα εργαλεία που χρησιµοποίησαν αυτοί οι άνθρωποι είναι ευρέως
διαθέσιµα και πάνω από όλα δωρεάν; Θα πετούσατε το περιοδικό στον αέρα
από τη χαρά σας; Αν έχετε ψώρα για σκηνοθεσία και animating (σαν και µένα),
τότε συνεχίστε να διαβάζετε. Μαζί θα µάθουµε τα βασικά βήµατα για να
ξεκινήσετε να κάνετε τις ιδέες σας πράξη!
Το saving σώζει ζωές!
Σύντροφε, θυµήσου!
Control+S συχνά!