Page 31 - PC Master τ. 290 preview

R
eview
95
PC Master
σπώσει το δίδυμο και πάλι, όμως ο Bud θα
πέσει στο κενό και οι δρόμοι τους θα χωρί-
σουν.
Η αράχνη δεν θα αποδειχθεί τόσο αιμο-
βόρα όσο την είχαμε φανταστεί, θα εκνευ-
ριστεί όμως πολύ όταν της ξυπνήσετε κατά
λάθος τα μικρά της και θα απαιτήσει να τα
μαζέψετε και να τα ταΐσετε γάλα – φαίνε-
ται πως μετά την καταστροφή, τα αραχνο-
ειδή απέκτησαν συνήθειες θηλαστικών.
Αφήνοντας πίσω σας την πολύτεκνη μεν,
μονογονεϊκή δε οικογένεια, φτάνετε σε
ένα πιάνο-μπαρ που συγκεντρώνει όλο τον
υπόκοσμο. Εδώ θα συναντήσετε για πρώτη
φορά τα μέλη μιας παραστρατιωτικής ορ-
γάνωσης μυρμηγκιών, τα οποία κυκλοφο-
ρούν με αντιασφυξιογόνες μάσκες. Για να
σας αφήσουν να συνεχίσετε το δρόμο σας,
θα πρέπει να τα ξεγελάσετε πείθοντάς τα
ότι είστε ένας από αυτούς. Ένας κηφήνας
βετεράνος πολεμιστής μισεί θανάσιμα τα
μυρμήγκια αυτά, κι αν τον βοηθήσετε να
βρει το χαμένο του αμπέχονο, θα αποδει-
χθεί πολύτιμος σύμμαχος αργότερα.
Όταν παρεισφρήσετε στο κρησφύγετο
των μυρμηγκιών, τα πράγματα θα δυσκο-
λέψουν αρκετά. Ο Bud βρίσκεται κλεισμέ-
νος σε ένα κλουβί, ανήμπορος να βοηθή-
σει, και τα μοχθηρά υμενόπτερα είναι πο-
λυάριθμα και επικίνδυνα, με ηγέτη έναν
μεταλλαγμένο μέρμηγκα που φαντασιώ-
νεται να τιθασεύσει την πυρηνική ενέργεια
με στόχο την παγκόσμια κυριαρχία. Θα κα-
ταφέρει ο Jim να σώσει το φίλο του και
μαζί να χρησιμοποιήσουν το ανορθόδοξο
μεταφορικό μέσο που θα τους προσφερ-
θεί, ώστε να φτάσουν στο πολυπόθητο
λουλούδι;
Σε αντίθεση με αυτά που έχουμε συνηθί-
σει, τα έντομα αυτού του κόσμου δεν μι-
λούν με ανθρώπινη φωνή. Χρησιμοποιούν
τη δική τους γλώσσα, την οποία φυσικά
εμείς δεν καταλαβαίνουμε και γι’ αυτό το
παιχνίδι μάς μεταφράζει τις έννοιες που
περιγράφουν με απλοϊκά και κατανοητά
σκιτσάκια. Το τέχνασμα αυτό λειτουργεί
ανέλπιστα καλά. Είτε πρόκειται για αντί-
δραση του χαρακτήρα μας σε κάτι που
βλέπει, είτε για διάλογο με άλλα έντομα,
το νόημα όσων θέλουν να πουν γίνεται πά-
ντα κατανοητό, αν όχι αμέσως, σίγουρα με
την πάροδο του χρόνου που προστίθενται
περισσότερες πληροφορίες.
Το σενάριο του Journey of a Roach είναι
απλό, χαριτωμένο και αρκετά διασκεδαστι-
κό, όπως αρμόζει δηλαδή σε ένα cartoon
adventure game. Χρειάζεται πολύ ταλέντο
για να μπορέσεις να κάνεις το κοινό σου να
γελάσει χωρίς να χρησιμοποιήσεις διαλό-
γους, αλλά μόνο εικόνες, και φαίνεται πως
στην Koboldgames το διαθέτουν. Οι δημι-
ουργοί γνώριζαν τι ήθελαν να φτιάξουν κι
αυτό που είχαν στο μυαλό τους το έκαναν
καλά, αν και θα προτιμούσαμε να είχε με-
γαλύτερη διάρκεια.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Χωρίς να μας αφήνουν με το στόμα ανοι-
χτό, τα γραφικά του παιχνιδιού είναι καλο-
σχεδιασμένα και αρμόζουν στο θέμα του
σεναρίου. Πολλές φορές οι τίτλοι που είναι
φτιαγμένοι σε 3D χάνουν την αισθητική
comic book, η οποία πάντα λειτουργεί κα-
λύτερα στις δύο διαστάσεις, αλλά στην
προκειμένη περίπτωση δεν συμβαίνει κάτι
τέτοιο. Η απεικόνιση του παιχνιδιού είναι
τρίτου προσώπου και η περιήγηση στο χώ-
ρο είναι ελεύθερη, με την ανάλυση να
φτάνει μέχρι το 1.920x1.080. Τα εμβόλιμα
cutscenes εμφανίζονται με τη μορφή καρέ
κόμικ με τεχνική στοπ-καρέ λίγων frames,
τα οποία μερικές φορές έχουν και παράλ-
ληλο scrolling. Κάποια από αυτά πάντως
μοιάζουν πιο κακοφτιαγμένα από τα υπό-
λοιπα, σαν να πρόκειται για concept art
που μπήκε κατά λάθος στην τελική έκδο-
ση. Το οπτικό αποτέλεσμα υστερεί επίσης
στην κίνηση των δευτερευόντων χαρακτή-
ρων και στο σχεδιασμό των αντικειμένων
που κουβαλάμε στο inventory μας. Ο τε-
λευταίος είναι τόσο απλοϊκός, που υπήρ-
χαν στιγμές που δεν μπορούσα να καταλά-
βω τι στο καλό ήταν αυτό που είχα στην
κατοχή μου, ειδικά όταν δεν συνοδευόταν
από σχόλιο-σκιτσάκι του Jim.
Τα μουσικά κομμάτια που ακολουθούν
το Journey of a Roach είναι συμπαθητικά,
αλλά τίποτα το ιδιαίτερο. Με δεδομένη και
την απουσία ομιλιών, το βάρος μοιραία πέ-
φτει πάνω στα ηχητικά εφέ. Ευτυχώς, αυτά
κάνουν καλά τη δουλειά τους, αφού μοιά-
ζουν βγαλμένα από τις καλύτερες στιγμές
των παραγωγών Hanna-Barbera. Οι κραυ-
γούλες των εντόμων, το πίτι-πίτι του Jim
Ο βετεράνος μπορεί ακόμα να πολεμήσει.
Στον τοίχο της φωλιάς της αραχνούλας.
Είναι προφανές ότι ο Bud πέρασε και από εδώ.
Ένα αρκετά παράξενο
και πρωτότυπο παιχνίδι,
το οποίο, αν και δεν
δείχνει κάτι τέτοιο με την
πρώτη ματιά, κρύβει ένα
παραδοσιακό adventure
game μέσα του.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ:
Πολύ γέλιο προσφέρει η
όλη διαδικασία που ακολουθείτε
για να μεταμφιεστείτε σε μυρμήγκι.
Το παιχνίδι σάς προσφέρει έναν καθρέ-
φτη για να παρακολουθείτε την πρόοδό
σας και είναι δύσκολο να καταλάβετε τι
ακριβώς πρέπει να κάνετε. Αυτό όμως,
αντί να εκνευρίζει, κάνει την όλη εμπει-
ρία πιο διασκεδαστική.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ:
Κάποια στιγμή στη
γιάφκα των μυρμηγκιών, για να κα-
ταφέρετε να φτάσετε σε ένα ση-
μείο, θα χρειαστεί να ηλεκτροδοτήσετε
έναν μηχανισμό. Αυτό γίνεται μεταφέρο-
ντας μια ηλεκτρομαγνητική δέσμη σε
απόσταση, προσπαθώντας να μη «βρει»
πουθενά και χρειαστεί να ξαναρχίσετε.
Ήταν αρκετά δύσκολο και θα προτιμού-
σα η ακτίνα αυτή να μην ήταν τόσο εύ-
θραυστη.
HIGH AND LOW