Page 7 - PC Master τ. 294 preview

47
PC Master
ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ
Πέρασαν αρκετά χρόνια ωσότου τα παιχνίδια
να ενσωματώσουν ηχογραφημένες φωνές ηθο-
ποιών που να συνοδεύουν το –όποιο– κείμενο.
Αρκετά από τα δημοφιλή video games πριν τη
δεκαετία του ’90 δεν είχαν σχεδόν καθόλου
περιγραφές ή σενάριο (εξαιρούνται κάποια εί-
δη, όπως τα text adventures), ενώ πολλά από
εκείνα που βγήκαν στα τέλη του ’80 και τις αρ-
χές του ’90 αναγκάστηκαν να περιοριστούν
στην εικονογραφημένη ή γραπτή αφήγηση,
αφού η μικρή χωρητικότητα των δισκετών δεν
επέτρεπε την ενσωμάτωση ομιλιών στο «πακέ-
το» του παιχνιδιού. Η έλευση του CD έλυσε τα
χέρια των δημιουργών, ενώ παράλληλα η αγο-
ρά των video games είχε επιτέλους φτάσει σε
σημείο ανάπτυξης που επέτρεπε την άνοδο
του συνολικού budget (άλλη μία τροχοπέδη
στην ύπαρξη speech), με αποτέλεσμα από τα
μέσα περίπου του ’90 (αλλά και λίγο νωρίτερα)
να βλέπουμε ολοένα και περισσότερα παιχνί-
δια με ομιλούσες (talkie) versions. Από την
εποχή εκείνη, τη μερίδα του λέοντος κατέχουν τα Adventure
games, κατεξοχήν παιχνίδια σεναρίου και διαλόγων, και πολλά από
αυτά έκαναν εξαρχής δυναμικό ντεμπούτο, χαρίζοντάς μας ερμη-
νείες που μνημονεύονται μέχρι σήμερα, ακόμα κι αν η ποιότητα του
ήχου ήταν μάλλον κακή για τα τωρινά δεδομένα (λόγω συμπίεσης).
Η LucasArts, λειτουργώντας υπό τη σκέπη ενός τεράστιου
multimedia κολοσσού ήταν γενικά από τις πρώτες εταιρείες που
έκαναν αίσθηση (και) σε αυτό τον τομέα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει
την μπάσα φωνή του αδικοχαμένου Roy Conrad ως μηχανόβιου
Ben στο Full Throttle, τους Nick Farmer και Bill Jameson ως Sam
και Max ή την «υπνωτισμένη» ερμηνεία της Jane Jacobs ως αλα-
φροΐσκιωτης Laverne (Day of The Tentacle); Αφήνοντας για λίγο τη
LucasArts, εκείνο το διάστημα δόθηκε η ευκαιρία σε πολλούς fans
να ακούσουν επιτέλους τη φωνή των αγαπημένων τους ηρώων,
όπως του ερωτύλου Larry που μίλησε για πρώτη φορά με τη φωνή
του Jan Rabson στο Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out. Ταυ-
τόχρονα, άρχισαν να μπαίνουν στο χορό και ηχηρά ονόματα, όπως
αυτό του Tim Curry, που ερμήνευσε τον Gabriel Knight στο Sins of
The Fathers (και αργότερα στο τρίτο μέρος, Blood of the Sacred,
Blood of the Damned) με αμφιλεγόμενα, πάντως, αποτελέσματα, ή
του Dan Castellaneta, που ξεχώρισε ως Flux
Wildly στο υποτιμημένο Toonstruck. Φυσικά,
τα άλλα genres δεν έμειναν με σταυρωμένα
χέρια. Είναι η εποχή που τα σενάρια και τα δια-
λογικά μέρη των περισσότερων ειδών εμπλου-
τίζονται και η επιθυμία τους να αφηγηθούν
αποτελεσματικά ιστορίες ενίοτε αποτυπώνεται
(
και) στην πρόσληψη έμπειρων ηθοποιών.
Ακόμα και strategy games, όπως το Warcraft II
και –ακόμα περισσότερο– το Starcraft, διέθε-
ταν πλήρες speech των μονάδων τους, ενώ τα
ενδιάμεσα των αποστολών ήταν ντυμένα με
ομιλίες υψηλού επιπέδου που συνέβαλαν τα
μέγιστα στη διαχρονικότητα χαρακτήρων,
όπως ο Jim Raynor (Robert Clotworthy), η
Kerrigan (Glynnis Talken – στο sequel αντικατα-
στάθηκε από την Tricia Helfer), ο Zeratul (Jack
Ritschel), ο Fenix (Bill Roper) και ο Tassadar
(
Michael Gough). Στον τομέα των RPGs, τα
πράγματα αποδείχτηκαν πιο δύσκολα, γιατί ο
όγκος των διαλόγων και η ποικιλία ερωτοαπα-
ντήσεων ήταν τέτοια που καθιστούσε την πλή-
ρη ηχογράφησή τους ασύμφορη. Ωστόσο, η σολομώντειος λύση
δόθηκε με έξυπνο τρόπο από πρωτοπόρους, όπως η Bioware και η
Black Isle, οι οποίες έβαζαν τους NPCs να εκφωνούν κάθε φορά
Οι συζητήσεις των fans για το αν ο Tim
Curry ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος να
υποδυθεί τον Gabriel Knight συνεχίζο-
νται μέχρι και σήμερα.
Ο Black μπήκε για τα καλά στο «πετσί» του χαρακτήρα του Eddie Riggs.