Page 56 - AKP3

This is a SEO version of AKP3. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

συγκεκριμένα στις οδούς Πειραιώς, Ζωοδό-χου Πηγής, Αγησιλάου, Κολοκυνθούς κ.ά. και σε αυτές πραγματοποιήθηκαν 6.099 κατασχέσεις. Συνολικά, κατασχέθηκαν 307.106 τεμάχια προϊόντων παραεμπορί-ου. Οι κατασχέσεις αυξήθηκαν κατά 70% και σε τεμάχια παραεμπορίου κατά 235%. • Βεβαιώθηκαν συνολικά 191.692 κλήσεις παράνομης στάθμευσης, με 80.337 για αντικοινωνική στάθμευση και οι υπόλοιπες για παραβάσεις της ελεγχόμενης στάθμευ-σης. Αφαιρέθηκαν 4.705 πινακίδες. Ειδικότερα, οι κλήσεις για αντικοινωνική στάθμευση αφορούν κυρίως σε στάθμευση οχημάτων σε πλατείες–πεζοδρόμια (σε πο-σοστό 25,02%), ράμπες και θέσεις ΑΜΕΑ (11,20%), πεζόδρομους (10,67), γωνίες (15,92%), διαβάσεις πεζών (3,21%) και διπλό παρκάρισμα (4,71%).

• Με συνεργασία Δημοτικής Αστυνομίας και διεύθυνσης Καθαριότητας του Δήμου, ση-μάνθηκαν και περισυλλέχθηκαν περίπου 1.000 εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. • Ελέγχθηκαν οι θέσεις μονίμων κατοίκων στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και οι ειδικές θέσεις στάθμευσης, όπου διαπιστώθηκαν παρατυπίες και παραλή-ψεις. Γι’ αυτό, η Δημοτική Αστυνομία κα-τάργησε 80 θέσεις μόνιμων κατοίκων και 100 ειδικές θέσεις, οι οποίες έχουν αποδο-θεί πλέον στους κατοίκους της Αθήνας.

Δήμος Θεσσαλονίκης

Οι προτεραιότητες εδώ είναι η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, η αναβάθμιση της καθη-μερινής εικόνας της πόλης και η βελτίωση

των συνθηκών κυκλοφορίας. Στόχος είναι η διασφάλιση της ευταξίας της πόλης, η εφαρ-μογή ισότιμης τήρησης των διατάξεων του νόμου με αντικειμενικότητα, συνέπεια, σεβα-σμό προς τον πολίτη και πάντα με γνώμονα τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και επιείκει-ας. Η Δημοτική Αστυνομία του δήμου Θεσσα-λονίκης στελεχώνεται με 175 δημοτικούς αστυνομικούς (οι 150 είναι πτυχιούχοι). Πέ-ραν των αρμοδιοτήτων της, η Δημοτική Αστυνομία αναπτύσσει και κοινωνικές δρά-σεις για την ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών σε θέματα που αφορούν στην πόλη τους. Ετσι, διδάσκει σε μαθητές τον ΚΟΚ, διοργανώνει ποικίλες εκδηλώσεις, ημερίδες και σεμινάρια και συνεργάζεται με Υπηρε-σίες, Αρχές και φορείς. Με στόχο την ενημέ-ρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών στα θέματα των αρμοδιοτήτων της, δημιουρ-γεί και εκδίδει ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημερωτικό υλικό με τη μορφή φυλλαδίων, που διανέμει σε κεντρικά σημεία της πόλης και σε σχολεία.

Ιδού τι λένε τα στοιχεία του διμήνου Φε-βρουαρίου–Μαρτίου 2011 για τη δράση της αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης: • 17.615 βεβαιώσεις παραβάσεων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κλήσεις–πρόστιμα), για αντικοινωνική στάθμευση σε διαβάσεις πεζών, ράμπες διάβασης ΑμεΑ και σε ζώ-νες ελεγχόμενης στάθμευσης.

• 1.876 βεβαιώσεις παραβάσεων Κώδικα Οδι-κής Κυκλοφορίας ΕΙΧ (πρόστιμα–αφαίρεση πινακίδων), για παράνομες σταθμεύσεις σε διπλή σειρά και παράνομες σταθμεύσεις σε χώρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων. • 434 βεβαιώσεις παραβάσεων Κώδικα Οδι-

κής Κυκλοφορίας δικύκλων σε πεζόδρο-μους (Αριστοτέλους), για παράνομη κίνηση και παράνομη στάθμευση.

• 204 παράνομες καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων καταστημάτων υγειονομικού ενδια-φέροντος (τραπεζοκαθίσματα). • 252 κατασχέσεις απομιμητικών προϊόντων παραεμπορίου 252.

• 47 βεβαιώσεις παραβάσεων υπαίθριου εμπορίου.

• 231 σφραγίσεις καταστημάτων υγειονομι-κού ενδιαφέροντος.

• 113 έλεγχοι παράνομης διαφήμισης. • 18 βεβαιώσεις παραβάσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. • 523 έλεγχοι για κάπνισμα.

• 161 βεβαιώσεις παραβάσεων για κάπνισμα (πρόστιμα).

Οι αρμοδιότητες

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να καταλάβει κανείς πολύ εύκολα ποια εί-ναι η κατάσταση που επικρατεί τόσο στην Αθήνα όσο και στις άλλες μεγάλες κυρίως πόλεις. Το ερώτημα είναι, αν οι δημοτικές αστυνομίες είναι σε θέση να σταθούν δί-πλα στους πολίτες και ο δημοτικός αστυ-νομικός να τους βοηθήσει ουσιαστικά, στην καθημερινότητά τους. Πρέπει, λοι-πόν, να σταθούμε το θέμα των αρμοδιοτή-των τους, ένα θέμα που έχει πραγματικά ταλαιπωρήσει το θεσμό. Μόλις πρόσφατα, με το νόμο του 2008, το νέο νομικό πλαί-σιο κάλυψε πλέον με τον καλύτερο τρόπο, τουλάχιστον «στα χαρτιά», το μεγάλο κενό που για δεκαετίες υπήρχε σ’ αυτό το θέμα. Με αυτόν το νόμο η δημοτική αστυνομία

ΔΗΜΟΤ ΙΚΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΕΣ

Γ

ια πρώτη φορά στην ιστορία του νεότερου ελληνικού κρά-τους, το 1980, με την ψήφιση του τότε Δημοτικού και Κοινοτι-κού Κώδικα (ν. 1065/1980, άρθρο 24 παρ. 2), προβλέφθηκε η δυνατότητα σύστασης από τους δήμους της «ειδικής Υπηρεσίας» των δήμων, όπως αρχικά ονομάστηκε η Δημοτική Αστυνομία. Με σειρά ρυθμίσεων άρχισε η στελέχωσή τους χωρίς να υπάρχει καν υποτυπώδης στρατηγική ή κάποιο πρόγραμμα στο ζήτημα των αρ-μοδιοτήτων τους. Μία προσπάθεια για απαρίθμηση των αρμοδιοτή-των, τον καθορισμό της συγκρότησης, την εκπαίδευση του προσω-πικού και την οργάνωση της δομής αυτής της υπηρεσίας έγινε με το Π.Δ. 23/2002. Απέτυχε, όμως, και αντί να διασφαλίσει τη βιωσιμό-τητα του θεσμού, έφερε περισσότερη σύγχυση. Αποτυχημένη ήταν και η επόμενη προσπάθεια με το ν. 3274/2004 (άρθρο 35, παρ. 12), λόγω περιορισμένης κινητοποίησης των τοπικών Αρχών.

Θετική, όμως, εξέλιξη είχε το Π.Δ. 135/2006, αναφορικά με τον τρόπο πρόσληψης και εκπαίδευσης του προ-σωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας. Στη συνέχεια, η αναβάθμιση της Δημο-τικής Αστυνομίας με το ν. 3643/2006 (νέος Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων)

υπήρξε θεσμική, αναφορικά με το ρόλο της στην επίλυση των τοπι-κών προβλημάτων, στην εμπέδωση του αισθήματος της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην εξυπη-ρέτηση των τοπικών αναγκών. Αυτό οδήγησε στην έκδοση του ν. 3731/2008, με τον οποίο καθορίστηκαν με σαφήνεια η αποστολή και η οργάνωσή της και ρυθμίστηκαν υπηρεσιακά και λειτουργικά θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης γενικότερα.

Το ιστορικό της Δημοτικής Αστυνομίας

Page 56 - AKP3

This is a SEO version of AKP3. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »