This is a SEO version of AKP3. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 59
ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΣΗΜΑΤΩΝ
σουν στοιχεία για τις δυνατότητες που έχουν να διαχειρίζονται τα σή-ματα που λαμβάνουν από τους συναγερμούς των πελατών τους (δια-θέσιμος εξοπλισμός, προσωπικό, τρόποι σύνδεσης των συναγερμών με το ΚΛΣ κ.λπ.) και γενικότερα τις λύσεις που προτείνουν.
Χαρακτηριστικά ενός ΚΛΣ
Πολλοί είναι οι παράγοντες που καθορίζουν πόσο καλά μπορεί να κάνει τη δουλειά του ένα Κέντρο Λήψης Σημάτων. Αναφέρουμε τους βασικότερους:
• Κατάλληλη υποδομή σε μηχανήματα και τηλεπικοινωνιακό εξο-πλισμό για ενσύρματη, ασύρματη ή διαδικτυακή λήψη σημάτων. Ει-δικά η δυνατότητα ασύρματης λήψης είναι πολύ σημαντικός παράγο-ντας, γιατί εγγυάται την αποστολή των σημάτων του συναγερμού στο Κέντρο, ακόμη και αν υπάρξει διακοπή ή δυσλειτουργία της στα-θερής τηλεφωνικής γραμμής. Επίσης, το ΚΛΣ πρέπει να διαθέτει υπο-δομή σε εξειδικευμένο λογισμικό αναγνώρισης, διαχωρισμού και δια-χείρισης των λαμβανόμενων σημάτων, αλλά και σε ειδικά εκπαιδευ-μένο προσωπικό ασφαλείας που να μπορεί να αντιδρά σωστά και χω-ρίς καθυστέρηση σε κάθε εισερχόμενο σήμα. Αυτός είναι ίσως ο κρι-σιμότερος παράγοντας, γιατί ένα ανεκπαίδευτο προσωπικό μπορεί εύκολα να εκτιμήσει λανθασμένα τη σοβαρότητα ενός σήματος και, πιστεύοντας ότι πρόκειται για ψευδοσυναγερμό, να αδιαφορήσει ή να καθυστερήσει σημαντικά να το διαχειριστεί. Τα ΚΛΣ πρέπει να εκ-παιδεύουν αδιάκοπα το προσωπικό τους για όλες τις περιπτώσεις που μπορούν να αντιμετωπίσουν και, το σημαντικότερο, να το κρα-τούν σε εγρήγορση με εικονικά σήματα, με τα οποία ελέγχεται η ετοιμότητα κάθε χειριστή και η ικανότητά του να αντιλαμβάνεται τι ακριβώς έχει συμβεί στο φυλασσόμενο χώρο και να αντιδρά άμεσα. Τέλος, καλό είναι να υπάρχει υποδομή και για λήψη ζωντανής ει-κόνας από το φυλασσόμενο χώρο, αν σ’ αυτόν έχουν εγκατασταθεί κάμερες επιτήρησης και ο πελάτης ζητά κάλυψη του χώρου και με μετάδοση εικόνας.
• Αδιάλειπτη λειτουργία του ΚΛΣ. Για ευνόητους λόγους, η 24ωρη λειτουργία του Κέντρου και για όλες τις μέρες του χρόνου είναι απο-λύτως αναγκαία προϋπόθεση: Οι διαρρήκτες και οι ληστές δεν έχουν ωράρια εργασίας. Οι βάρδιες του προσωπικού ασφαλείας δεν πρέπει να έχουν χρονικά κενά μεταξύ τους. Στις υπηρεσίες φύλαξης, τα δευ-τερόλεπτα μετράνε!
• Δυνατότητα του ΚΛΣ να αναγνωρίζει πολλούς τύπους σημάτων.
Ανάλογα με τον αριθμό και το είδος των συνδεδεμένων αισθητήρων, οι συναγερμοί μπορούν να παράγουν πολλά διαφορετικά σήματα: Διάρρηξης/παραβίασης του φυλασσόμενου χώρου, πλημμύρας, φω-τιάς, όπλισης/αφόπλισης του συναγερμού, ελέγχου θερμοκρασίας, ανάγκης για άμεση ιατρική βοήθεια, πανικού, ενέδρας (αθόρυβου συ-ναγερμού), ελέγχου καλής λειτουργίας του συστήματος, απόπειρας δολιοφθοράς, διακοπής τροφοδοσίας, αποσύνδεσης της σειρήνας και πολλά άλλα. Το Κέντρο πρέπει να γνωρίζει τι είδους σήματα φτάνουν στο μόνιτορ του προσωπικού, ώστε να προβαίνει στις κατά περίπτωση προσυμφωνημένες ενέργειες.
Ας δούμε, λοιπόν, τις λύσεις που προσφέρουν κάποιες γνωστές εταιρείες που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες φύλαξης. Προτού ξεκι-νήσουμε, να σημειώσουμε ότι εδώ μας απασχολεί η δραστηριότητα των εταιρειών αποκλειστικά ως Κέντρων Λήψης Σημάτων (ή και εικό-νας), καθώς και οι παρεμφερείς με αυτή υπηρεσίες ασφάλειας ιδιωτι-κών ή επαγγελματικών χώρων (π.χ., περιπολίες, στατικές φυλάξεις κ.λπ.) και όχι η ενδεχόμενη παράλληλη δραστηριότητά τους ως εγκαταστατών συστημάτων συναγερμών. Ολα τα ΚΛΣ που εξετάζου-με εδώ, έχουν τις υποδομές για να συνδεθούν με οποιουσδήποτε εγκατεστημένους στους χώρους των πελατών συναγερμούς, με άλ-λα λόγια, δεν θέτουν ως προϋπόθεση για τη σύνδεση ο συναγερμός του πελάτη να έχει εγκατασταθεί από την εταιρεία στην οποία ανήκει το ΚΛΣ.
AGIS FIRE & SECURITY
Η Agis Fire & Security (πρώην ADT) ίδρυσε το πρώτο Κέντρο Λήψε-ως Σημάτων στην Ελλάδα, το 1980. Επιπρόσθετα, η εταιρεία δραστηριοποιείται στους τομείς της σχεδίασης, της εγκατάστασης και της συντήρησης ολοκληρωμένων συστημάτων ασφαλείας, πυρα-νίχνευσης, πυρόσβεσης, CCTV, ελέγχου πρόσβασης, αντικλεπτικών συστημάτων και συστημάτων κλήσης νοσηλευτών. Για όλες τις υπη-ρεσίες που παρέχει, η Agis Fire & Security διαθέτει πιστοποίηση ΕΝ ISO 9001.
Το Κέντρο διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα παραλαβής και επεξεργασίας δεδομένων. Συγκροτείται από διακομιστές υποστηρι-ζόμενους από εφεδρικό σύστημα, ώστε σε περίπτωση προβλήματος να γίνεται αυτόματη μετάβαση στον αντίστοιχο εφεδρικό διακομι-στή. Ο σταθμός είναι στελεχωμένος σε 24ωρη βάση με άριστα εκπαι-δευμένους χειριστές και αναβαθμίζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον εξοπλισμό της τόσο στα μηχανήματα όσο και στο λογισμικό. Το Κέντρο μπορεί να επιτηρεί τους συναγερμούς των πελατών μέ-σω απλής τηλεφωνικής γραμμής, γραμμής ADSL, μισθωμένης ευθεί-ας γραμμής, κινητής τηλεφωνίας (τηλεφωνητής GSM), διεύθυνσης IP και GPRS. Μπορεί να διαχειρίζεται πολλά είδη σημάτων, από τα οποία αναφέρουμε ενδεικτικά: Διάρρηξης, ληστείας και ανίχνευσης πυρκαγιάς (με σημειακή περιγραφή και στα τρία), έκτακτης ανάγκης, ελέγχου περιπολιών, ελέγχου όπλισης/αφόπλισης με ένδειξη χρή-στη, επιτήρησης κρίσιμων συμβάντων (π.χ., πλημμύρας, ανόδου θερμοκρασίας), διακοπής ρεύματος, πτώσης μπαταρίας, παραβίασης σειρήνας/μονάδας κ.ά. Μετά τη λήψη ενός σήματος συναγερμού, το Κέντρο προβαίνει άμεσα στην ειδοποίηση των αρμόδιων Αρχών, κα-θώς και στην ενημέρωση κάποιου από τα εξουσιοδοτημένα άτομα που της έχει δώσει ο πελάτης. Εφόσον η συμφωνία το προβλέπει, η εταιρεία αποστέλλει στο χώρο εξειδικευμένο συνεργάτη της για επι-τόπιο έλεγχο. Το ΚΛΣ της Agis έχει τη δυνατότητα, σε περίπτωση συ-ναγερμού, να επιβεβαιώνει οπτικά το συμβάν, λαμβάνοντας εικόνα από τις εγκατεστημένες κάμερες στο χώρο του πελάτη και ο χειρι-στής να πιστοποιεί έτσι την εγκυρότητα κάθε συναγερμού. Πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρει το Κέντρο της Agis: Ιχνηλα-σία (Tracking), η οποία δίνει το στίγμα των χρημάτων που έχουν κλα-πεί πάνω σε ψηφιακό χάρτη, μέσω εγκατεστημένου στο ATM μηχανι-σμού, αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μηνιαίας αναφο-ράς οπλισμών/αφοπλισμών του συναγερμού του πελάτη και 2–3 πε-ριπολίες στο χώρο του πελάτη κατά τις νυχτερινές ώρες.
n ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 210 9243400 n WEB: www.agisfs.gr n E–MAIL: sales.gr@agisfs.com
This is a SEO version of AKP3. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »