Food Service τ. 137

70 απαιτήσεις της αγοράς, προσαρμόζοντας άμεσα την παραγωγική της διαδικασία πέριξ αυτών. Την ίδια στιγμή, οι παραγωγοί μπορούν να επιτυγχά- νουν ακόμη υψηλότερους στόχους, όταν γνωρί- ζουν ποιες είναι οι επιλογές των καταναλωτών και ταυτόχρονα έχουν τις κατάλληλες πληροφορίες για το προϊόν τους! Στη συνέχεια, ξεχωριστή σημασία κατέχει η επίτευξη της καινοτομίας, που με τη σειρά της γεφυρώνει τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις με τις μακροπρόθεσμες επιδιώξεις. Η καινοτομία στηρίζεται στη γνώση της αγοράς κι ακολουθεί τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Εξυπακούεται πως απαιτείται η θεμελίωση της διάχυσης της καινοτο- μίας, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί απ’ όλο το φάσμα των εμπλεκομένων. Στην πράξη, λοιπόν, το τμήμα Έρευνας κι Ανάπτυξης κάθε παραγωγι- κής εταιρείας λαμβάνει τα μηνύματα των αγορών και σχεδιάζει καινοτόμες ιδέες, ευθυγραμμίζοντάς τες με τις ανάγκες των καταναλωτών και την αγρο- τική παραγωγή που αξιοποιεί ως πρώτη ύλη. Τρίτον, σημαντική είναι, βέβαια, η εκπαίδευ- ση, που είναι απαραίτητη, για να γίνει πράξη η αναζήτηση μιας καινούργιας ιδέας. Η ταχύτατη προώθηση της τεχνολογίας δημιουργεί πολλές δυνατότητες, αλλά ταυτόχρονα προϋποθέτει προ- σαρμογή. Για να διασφαλιστεί η ευθυγράμμιση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης με τις ευκαιρί- ες της αγοράς, καταλύτης είναι η συνεργασία. Στην Ελλάδα, σήμερα, οι επιδόσεις του πρωτο- γενούς τομέα στο πεδίο της κατάρτισης είναι χα- μηλές. Μόλις το 5,5% των Ελλήνων διαχειριστών γεωργικών εκμεταλλεύσεων έχει ολοκληρώσει κάποιο είδος ειδικής εκπαίδευσης. Και προς αυτή την κατεύθυνση, η μεταποίηση μπορεί να πάρει πρωτοβουλίες. Οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν στην οργάνωση κι αναβάθμιση των αγροτών–προμηθευτών τους. < ‘ ‘ Οι τρεις ηγέτιδες τάσεις που αναδεικνύονται είναι τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα (27%), τα vegetarian και vegan προϊόντα (25%) και τα μενού που στηρίζονται σε παραδοσιακές γεύσεις και συνταγές και σπιτικά φαγητά (25%). TRENDS

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=