Food Service τ. 137

ολοένα και πιο συχνά, σημαίνοντες παράγοντες της αγοράς του τουρισμού, των τροφίμων και της εστίασης. Ήτοι, κάτι παραπάνω από το 1/4 του εγχώριου ΑΕΠ! Θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως το σκέλος της γαστρονομίας εμπεριέχει και το κρασί, αναδει- κνύοντάς το σε παράγοντα που θέτει τη δική του σφραγίδα στην ταυτότητα του κάθε προορισμού. Όπως σημειώνουν οι ειδικοί της αγροδιατρο- φής και της σύνδεσής της με την εστιατορική κι εν γένει τουριστική πραγματικότητα στη χώρα μας, η συνεργασία, η καινοτομία κι η εκπαίδευση αποτελούν τρεις βασικούς παράγοντες οι οποίοι και δύναται να κάνουν τη διαφορά, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δυναμική τους! Το απόλυτο trend για το 2019! Προς επίρρωση των όσων ισχυρίζονται εδώ και μια διετία τουλάχιστον οι εγχώριοι φορείς των κλάδων της εστίασης και του τουρισμού, έρχονται τα πρόσφατα στοιχεία που προκύπτουν από σει- ρά ερευνών στις ΗΠΑ, την Αγγλία, τη Γαλλία κ.ά., σύμφωνα με τα οποία καταξιωμένοι σεφ, ιδιοκτή- τες εστιατορίων, μέλη επαγγελματικών κουζινών και διευθυντικά στελέχη εταιρειών catering δί- νουν… ψήφο εμπιστοσύνης στη λογική προσέγγι- ση του «grow your own συστατικών, προϊόντων και πρώτων υλών». Μάλιστα, θεωρούν πως αυτό θα αποτελέσει το μεγαλύτερο εστιατορικό trend για ολόκληρο το 2019, και δη σε διεθνές επίπεδο! Επιπροσθέτως, ποσοστό τουλάχιστον 50% εξ αυτών δηλώνει πως πρόκειται να δώσει ξεχωριστή έμφαση, επενδύοντας κι υλοποιώντας συγκεκριμένες κινήσεις προς την κατεύθυνση αυ- τή κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους! Αρκεί να αναφερθεί πως στις προαναφερθείσες μελέτες και στατιστικές έρευνες, οι τρεις ηγέτιδες τάσεις που αναδεικνύονται είναι τα τοπικά παρα- γόμενα προϊόντα (27%), τα vegetarian και vegan προϊόντα (25%) και τα μενού που στηρίζονται σε παραδοσιακές γεύσεις και συνταγές και σπιτικά φαγητά (25%). Πρόκειται δε για τις τρεις πλέον ισχυρές τάσεις, οι οποίες θεωρείται πως θα γίνουν trend κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Ποιες vegetarian και vegan γεύσεις θα ξεχω- ρίσουν Σε ό,τι αφορά τις vegetarian και vegan γεύσεις, σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης σε εξειδικευμένη μελέτη που διενήργησε η εταιρεία Nisbets, ξεχωρίζουν τα φύκια και το aquafaba, ένα ιξώδες νερό στο οποίο έχουν μαγειρευτεί όσπρια, όπως ρεβίθια, αμφότερα με ποσοστό της τάξεως του 5%. Ακο- λουθούν σε εξαιρετικά κοντινή απόσταση τα μαύ- ρα ζυμωμένα σκόρδα και τα εξειδικευμένα άλατα, με ποσοστό 4,8% και 4,6%, αντίστοιχα. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο των εν λόγω μελετών έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι ίδιοι οι σεφ φροντίζουν και γνωστοποιούν μετ’ επιτάσεως (σε ποσοστό που ξεπερνά το 65%) τη χρήση τοπι- κών πρώτων υλών στα πιάτα του μενού τους, ενώ την ίδια στιγμή θεωρούν (σε ποσοστό της τάξεως του 63%) πως σταδιακά αναμένεται να προκύψει ενισχυμένη ζήτηση από μέρους των ίδιων των κα- ταναλωτών για τις τοπικές πρώτες ύλες. Ποιο το καθεστώς στον ελληνικό αγροδιατροφι- κό κλάδο; Καθώς, λοιπόν, ο ελληνικός αγροδιατροφικός κλάδος έχει αποδείξει εν τοις πράγμασι την αν- θεκτικότητα, τις παραγωγικές του δυνατότητες, την ποικιλία, την ποιότητα, αλλά και τη δυναμική του θα πρέπει να καλλιεργηθούν τα τρία προ- αναφερθέντα βήματα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να καθιερωθεί και να αναπτυχθεί σε βάθος ένα πλαίσιο αποτελεσματικής συνεργασίας. Κι αυτό, καθώς θα δίνεται η δυνατότητα στη βιομηχανία τροφίμων να γνωρίζει έγκαιρα τις μεταβολές στις TRENDS 69 ‘ ‘ Οι σεφ φροντίζουν και γνωστοποιούν μετ’ επιτάσεως (σε ποσοστό που ξεπερνά το 65%) τη χρήση τοπικών πρώτων υλών στα πιάτα του μενού τους, ενώ την ίδια στιγμή θεωρούν (σε ποσοστό της τάξεως του 63%) πως σταδιακά αναμένεται να προκύψει ενισχυμένη ζήτηση από μέρους των ίδιων των καταναλωτών για τις τοπικές πρώτες ύλες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=