Food Service τ. 138

44 ΑΦΙΕΡΩΜΑ Η τοποθέτηση της αγοράς Στο παρόν τεύχος του «Food Service», τέσσερις μεγάλες εταιρείες στον χώρο των τροφίμων δίνουν τη δική τους τοποθέτηση, αναφορικά με το κίνημα vegan. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών Cardinal, Condito, Delifrance και Nικολοπούλου–Take αναφέρουν κατά πόσο έχουν επηρεάσει ή θα επηρεάσουν την εστιατορική σκηνή τα fast moving προϊόντα, όπως επίσης και τις τάσεις που κερδίζουν τους καταναλωτές. Τι ισχύει σήμερα στην αγορά εστίασης; Η κα Τσαλπατούρου από την εταιρεία Delifrance αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει μια έντονη τάση που αφορά όχι μόνο το veganism, αλλά γενικότερα το clean eating: «Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την υγιεινή διατροφή, τάση που στην Ευρώπη είναι περίπου 400% πάνω. Στην Ελλάδα, μεγάλες εταιρείες που παραδοσια- κά παράγουν ζωικά προϊόντα έχουν ξεκινήσει και λανσάρουν φυτικά γάλατα και προϊόντα» . Σύμφωνα με τον κο Ντάση της εταιρείας Νικο­ λοπούλου–Take, o βιγκανισμός στην Ελλάδα είναι πλέον αναγνωρισμένη διατροφική συνήθεια στον χώρο της εστίασης. «Η παρούσα εικόνα της αγοράς δείχνει πως οι επαγγελματίες της εστίασης ανταπο- κρίνονται στην ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Εάν δεχτούμε πως η χορτοφαγία είναι μια τάση η οποία ήρθε για να μείνει, χρειάζεται να υπάρξει εις βάθος ενημέρωση των επαγγελματιών και των καταναλωτών» . O κος Ντάσης αναφέρει ότι από τον Ιανουάριο του 2017 η εταιρεία παράγει vegan προϊόντα κι αυτό που έχει παρατηρήσει είναι ότι η αγορά, διστακτικά, αντιλαμβάνεται την ιδιαιτερότητα του vegan καταναλωτή. «Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς» λέει χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι ση­ μαντικό ρόλο για την επιτυχία ενός εστιατορίου που θέλει να προσφέρει vegan επιλογές παίζουν οι προμηθευτές που ο επαγγελματίας επιλέγει να συνεργάζεται. «Τον πιο σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση των επαγγελματιών γύρω από τον βιγκανισμό διαδρα- ματίζουν οι προμηθευτές, οι οποίοι οφείλουν να ενημερώνουν για τις νέες τάσεις της αγοράς και να προσφέρουν ειλικρινείς κι αληθινές λύσεις. Στην περίπτωση των vegan προϊόντων, η σωστή ενημέρωση αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την εξυπηρέτηση των πελατών, λόγω κάποιων περιορισμών στα συστατικά» . Σημειώνεται ότι η εταιρεία Νικολοπούλου–Τake προσφέρει ήδη από τον Ιανουάριο του 2017 την πρώτη ειδικά σχεδιασμένη γκάμα κατεψυγμένων προϊόντων «Veganact», για να δίνει έξυπνες λύσεις στους επαγγελματίες της εστίασης, με βασικό γνώμονα τον σεβασμό απέναντι στους vegan καταναλωτές. « Η έρευνα για τον σχεδιασμό των προϊόντων άρχισε τον Μάιο του 2016, οπότε η εταιρεία, ορ- μώμενη από τη συνεχή διάθεση για καινοτομία, ξεκίνησε τη διαδικασία σχεδιασμού 100% φυτικών ‘ ‘ Οι προμηθευτές παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση των επαγγελματιών της εστίασης αναφορικά με τον βιγκανισμό και τα διαθέσιμα προϊόντα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=