Food Service τ. 138

46 ΑΦΙΕΡΩΜΑ Ποιες είναι οι μελλοντικές προβλέψεις στη διεθνή πρακτική; Η εκτίμηση της κας Τσαλπατούρου είναι ότι στην Ελλάδα θα αυξηθεί το κίνημα του veganism, αλλά όχι με τον ρυθμό της υπόλοιπης Ευρώπης, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής γαστρονομικής κουλτούρας. Όμως, θεωρεί πως, σίγουρα, θα έχει μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με την gluten free τάση, που είναι περισσότερο μια επιλογή που αναγκαστικά ακολουθούν όσοι έχουν δυσανεξία στη γλουτένη κι όχι τόσο μια διατροφική επιλογή. «Με το veganism δεν είναι το ίδιο, καθώς υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία πίσω από τις διατρο- φικές επιλογές των vegans. Οι οπαδοί του είναι πιο ένθερμοι και πιο αυστηροί με τις διατροφικές τους επιλογές. Το εν λόγω κίνημα, ως διατροφική τάση, μπορεί να ενταχθεί στην ελληνική διατροφική κουλτούρα την περίοδο της νηστείας ή ανάλογα με την περίσταση» . Φαίνεται πως ο βιγκανισμός δεν είναι μια πρό­ σκαιρη τάση. Υπάρχει ουσιαστική ανάπτυξη, μέσω επενδύσεων κι αναγνώρισης στην παγκόσμια αγορά, κι αυτό είναι που του δίνει αξιοπιστία. Η εταιρεία Νικολοπούλου–Take επενδύει στην καινοτόμο δημιουργία vegan προϊόντων, στοχεύοντας να προσφέρει πάντα πραγματική λύση στους συ­ νεργάτες και τους πελάτες της. Ο επαγγελματίας του food service από την πλευρά του οφείλει να είναι ενημερωμένος απέναντι στις ευαισθησίες των vegans και να μπορεί να τις διασφαλίζει, ώστε να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις ανάγκες των πελατών του. Όπως αναφέρει η κα Θάλεια Καζάζογλου, Marketing Director Cardinal SA: «Η μείξη διαφο- ρετικών food cultures & flavors βρίσκει πλέον τη θέση της και στα ράφια της κουζίνας των σπιτιών μας, εκτός από τα εστιατόρια. Προϊόντα με καταγωγή από Ασία και Ειρηνικό Ωκεανό γίνονται όλο και πιο αναγνωρίσιμα, καθώς κυριαρχούν στο μενού εστιατορίων ανά τον κόσμο. Επίσης, προϊόντα fermentation, όπως το miso και το kimchi, αλλά και προϊόντα & super foods γνωστά για τα ευεργετικά τους οφέλη, όπως tofu, seaweed, kelp και basil seeds, κερδίζουν έδαφος και κοινό. Παράλληλα, η συνεχής ζήτηση για προϊόντα vegetarian είναι πιο ισχυρή από ποτέ και δίνει ώθηση στη δημιουργία πρωτοποριακών προϊόντων, όπως παγωτό χωρίς γάλα, από φρούτα και λαχανικά, χωρίς υποκα- τάστατα ζάχαρης, που έρχεται από την Ιαπωνία, αλλά κι εξωτικά προϊόντα, όπως το jackfruit, που λειτουργεί ως υποκατάστατο κρέατος σε πληθώρα συνταγών» . Ο κος Άρης Νίκου από την Condito αναφέρει ότι η εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια έχει μπει στα ειδικά προϊόντα, ανταποκρινόμενη στις ανά­ γκες του σύγχρονου καταναλωτή. «Η εταιρεία διαθέτει προϊόντα χωρίς γλουτένη, μαγιονέζα χωρίς αυγό –που έχει, μάλιστα, βραβευτεί– ketchup και μουστάρδα χωρίς γλουτένη, φυτικά τυριά, vegan/ vegetarian ketchup με στέβια κλπ. Η Condito έχει έρθει κοντά στο “Vegan Society”, προσπαθώντας να αλλάξει τις προδιαγραφές παραγωγής του εργοστασίου και να λάβει vegan πιστοποιήσεις για την παραγωγή προϊόντων» . Η συμμετοχή της Condito σε εκθέσεις, όπως είναι το Vegan Festival Θεσσαλονίκης, της επιτρέπει να βλέπει από κοντά το κίνημα και να αναγνωρίζει τις ανάγκες του, όπως έγινε στο εν λόγω φεστιβάλ, κατά τη διάρκεια του οποίου τα προϊόντα της εταιρείας τράβηξαν την προσοχή του κοινού, δημιουργώντας κινητικότητα, διάθεση κι ενδιαφέρον για το τι καινούργιο θα βγει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Συνεχίζοντας, ο κος Νίκου αναφέρει ότι υπάρχει η διάθεση η Condito να αγκαλιάσει το καταναλωτικό κοινό που, είτε από επιλογή είτε για λόγους υγείας, αλλάζει τη διατροφή του και «χαιρετίζει», όπως χαρακτηρι­ στικά αναφέρει, το εν λόγω κίνημα. < • 7 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο είναι vegans, δηλαδή καταναλώνουν μόνο λαχανικά και φυτικά προϊόντα. Όχι κρέας, ψάρια, μαλάκια, γαλακτοκομικά, αυγά, και μέλι. • Αύξηση 22% στο λανσάρισμα νέων προϊ­ όντων vegan στον τομέα της αρτοποιίας (2015–2016). • Οι αγορές νegetarian and νegan αναπτύσ­ σονται δυναμικά στην Ευρώπη: Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία κι Ιταλία είναι στις πρώτες θέσεις της ευρωπαϊκής κα­ τάταξης. • Μεγάλη δυναμική των vegan κρουασάν με γέμιση στην Ευρώπη (2η επιλογή κρουασάν για τους Ευρωπαίους, μετά το κρουασάν βουτύρου). ΠΗΓΗ: Delifrance

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=