Food Service τ. 138

πελάτες ή τους μέχρι πρότινος ακολούθους τους, αλλά και τους αντίστοιχα ενδιαφερόμενους, το κάνουν μέσω του εταιρικού τους website είτε των επιμέρους ενεργειών δημοσιότητας και επι- κοινωνίας που έχουν επιλέξει να χρησιμοποιή- σουν. Εξυπακούεται πως μια τέτοια κίνηση, και δη στις ημέρες κυριαρχίας των social media, στα μάτια και το μυαλό αρκετών ισούται με –εμπορι- κή– αυτοκτονία! Ωστόσο, η απάντηση σε αυτή τη θεώρηση δείχνει πειστική: «Έχουμε καταντήσει να ανησυχούμε περισσότε- ρο σχετικά με το τι συμβαίνει και γράφεται online, αντί να φροντίζουμε για τη διασφάλιση της offline εμπειρίας που διαδραματίζεται εντός των ίδιων των καταστημάτων μας! Δεν σας κρύβω πως η συντριπτική ενέργεια του προσωπικού μας διοχε- τευόταν και σπαταλούταν ταυτόχρονα μακριά από εκεί που έπρεπε και δεν εστίαζε εκεί που έπρεπε, δηλαδή εντός του καταστήματος και προς όφελος της εύρυθμης όσο και αποδοτικής λειτουργίας του, ώστε να εξυπηρετεί και να διευκολύνει τους πελάτες του. Εκεί, εντός των τεσσάρων τoιχών του, εξάλλου, «ζει» ο αυθεντικός όσο και πραγ- ματικός χώρος κοινωνικής δικτύωσης», μας ανέ- φερε πρόσφατα συνιδιοκτήτης γνωστού ιταλικού εστιατορίου των Αθηνών. Όμως, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν αυτή η λογική «δικαιολογεί» τη λήψη ενός τόσο υψηλού ρίσκου, όπως είναι η ηθελημένη απου- σία από τα social media. Ένας καλός τρόπος προκειμένου να το προ- σμετρήσετε είναι ο προσδιορισμός της online βαρύτητας που καταφέρνει (ή μη) να επιβάλλει μέσω της social παρουσίας της μια επιχείρηση που κινείται στον ευρύτερο τομέα της μαζικής εστίασης. Εάν, δηλαδή, το κατάστημά σας έχει παραπάνω από ικανοποιητικά μεγέθη σε επί- πεδο πελατών και τα έσοδα κινούνται στο πρά- σινο, ενώ την ίδια στιγμή λ.χ. τα tweets ή τα posts σας δεν καταφέρνουν να έχουν τα μεγέθη διείσδυσης (λέγε με like και retweet) που θα δι- καιολογούσαν ο χρόνος, ο κόπος, η ενέργεια και φυσικά η προσοχή που δαπανήθηκε συνολικά, τότε η απάντηση είναι –περίπου– οφθαλμοφα- νής: ο online βαθμός επίδρασης της επιχείρησής σας δεν είναι τέτοιος ή τόσος που να δικαιολο- γεί την όλη προσπάθειά σας! Ενδεχομένως να επρόκειτο για ατυχή (χρονική) συγκυρία, είτε αδυναμία έκφρασης, μη αποτελεσματικά posts, φωτογραφίες ή εν γένει ιστορίες. Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένα βήματα που χρήσιμο θα ήταν να ακολουθήσετε, ώστε να σιγουρευτείτε πως έχετε κάνει κάθε κίνηση, πριν κατασταλάξετε στη λήψη οποιασδήποτε από- φασης για το μέλλον του καταστήματος ή της επιχείρησής σας στο περιβάλλον των μέσων κοι- νωνικής δικτύωσης; Ασφαλώς και υπάρχουν και το «Food Service» σάς τα παρουσιάζει: Γνωρίστε την αγορά στην οποία κινείστε και προσφέρετε την ανάλογη αξία Καταρχάς, οφείλετε να ενστερνιστείτε, να «χω- νέψετε» και να ακολουθήσετε μια βασική αρχή- παραδοχή: οι πλατφόρμες των social media είναι μόνο social! Υπό αυτό το πρίσμα, οι προσπάθειες απευθείας ή ακόμη και… άγαρμπης πώλησης, τα banners που προωθούν και προβάλλουν εκ- πτωτικές ενέργειες και προσφορές, καθώς επίσης και οι συνεχείς απόπειρες διαφήμισης, συνήθως δεν εμπνέουν, ενώ ταυτόχρονα δεν βάζουν στο «παιχνίδι» της αλληλεπίδρασης τους καταναλω- τές-χρήστες. Συνήθως, προκαλούν και παράγουν –μόνο– θόρυβο, αντί να επιτυγχάνουν την πολυπόθητη διείσδυση. Είναι εξαιρετικά χρήσιμο όσο και απαραίτητο να γνωρίζουμε με ποιον μιλάμε και σε ποιον απευθυνόμαστε, ώστε να αντιληφθού- MARKETING 73 ‘ ‘ Έχει φτάσει η στιγμή που θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να πραγματοποιήσετε μια ρεαλιστική αποτίμηση της αξίας των ψηφιακών σας στοιχείων, καθώς επίσης και του βαθμού επίδρασης που δυνητικά έχουν στην καθημερινότητα ή την εν γένει λειτουργικότητα της ίδιας της επιχείρησης. Αποτελεί κοινό τόπο πως τα πάντα δεν ταιριάζουν σε όλους!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=