Food Service τ. 138

n Οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν ποντάρει τα… ρέστα τους στη βα- ριά βιομηχανία της χώρας μας, τον του- ρισμό, καθώς κατά το προσεχές χρο- νικό διάστημα θα έχουν την ευκαιρία να απευθυνθούν σε ένα ευμέγεθες –εν συγκρίσει με ό,τι ίσχυε τους αμέσως προηγούμενους μήνες– όσο και συγκε- ντρωμένο πλήθος, σε περιορισμένο, σχετικά, χρονικό διάστημα. n Ωστόσο, ένα από τα ερω- τήματα που προκύπτουν αβίαστα είναι: «Πόσο έτοιμοι είναι οι επαγγελματίες απένα- ντι στη νέα πρόκληση;». Δυστυχώς, κρίνοντας από το αμέσως προηγούμε- νο χρονικό διάστημα (των ημερών του Πάσχα), το μεν πνεύμα πρόθυμο η δε σαρξ ασθενής! Κι αυτό στην πράξη, όχι σε ευφάνταστες θεωρίες κι επί χάρ- του σχεδιασμούς. Προσωπικό που είτε είναι αδιάφορο, δείχνοντας να αγνοεί βασικές έννοιες, όπως «εξυπηρέτηση», «ευγένεια», «χαμόγελο», «ζεστασιά», «επεξήγηση», «φροντίδα», είτε τρέχει δεξιά κι αριστερά, δίχως λόγο ή αντικεί- μενο. Γεύσεις… κακοποιημένες, ουδέ- τερες, αδιάφορες, με παντελή απουσία δημιουργικότητας κι εμφανή έλλειψη από το αναγκαίο μεράκι. Όλοι, με ένα κινητό τηλέφωνο στην τσέπη, που με την πρώτη ευκαιρία βρίσκεται στα χέρια τους, ζώντας στον δικό τους κόσμο, αδιαφορώντας επιδεικτικά για όσους τους… παρέχουν το ψωμί στο τραπέζι τους: τους πελάτες! n Εδώ και καιρό είχαμε την αίσθηση, που τελευταία τείνει να μετατραπεί σε βεβαιότητα, ου μην και σιγουριά, πως τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του τομέα της μαζικής εστίασης έχουν ένα βασικό σημείο εκ- κίνησης κι αναφοράς: τους ίδιους τους επαγγελματίες που «τρέχουν» εστιατό- ρια, καφέ, ταβέρνες, catering κ.ο.κ. n Πώς το λέει ο θυμόσοφος λαός; «Το ψάρι βρωμά – πάντοτε– από το κεφάλι!» Οι εν λόγω επιχειρήσεις δείχνουν να έχουν τεράστιο πρόβλημα ηγεσίας και κατεύθυνσης. Στοιχείο, που εν πολλοίς διακρίνει –σχεδόν– κάθε πτυχή της ζω- ής στη χώρα μας. Τις επιχειρήσεις θα άφηνε ανεπηρέαστες; Όταν λείπουν ορισμένα από τα θε- μελιώδη συστατικά, επάνω στα οποία βασίζουν την καθημερινή τους ύπαρξη οι επιχειρήσεις, όπως είναι το πλαίσιο της λειτουργίας τους, οι άξονες που ορίζουν την πολιτική τους, οι προτε- ραιότητες που πρέπει να έχουν, το τι είναι σημαντικό και τι όχι, το πώς αντι- μετωπίζουν κάθε κατάσταση που τυχόν προκύπτει, όσο περίεργη, έκτακτη ή ασυνήθιστη μπορεί να είναι, τότε, αυτο- μάτως, τίθεται σε κίνδυνο η μελλοντική τους πορεία. n Αναλογιστείτε, πόσοι έχε- τε αφιερώσει περισσό- τερο από 1… δευτερό- λεπτο «εκπαιδεύοντας» τα μέλη του προσωπικού σας σε ορισμένα μόνο από τα ανωτέρω κι η απάντηση σχετικά με τις προβληματικές καταστάσεις που αντιμετωπίζετε, σίγουρα, δεν θα σας εκπλήξει! Πόσο μάλλον, όταν θεωρείτε αυτό τον χρόνο χαμένο ή αλλιώς και μη–πα- ραγωγικό. Κι όμως, όταν τυχόν αντι- ληφθείτε πως η μη αφιέρωση χρόνου –ουσιαστικά– θέτει τις βάσεις που οδη- γούν την επιχείρηση εστίασης που δι- αθέτετε σε «σκοτεινές» και κάθε άλλο παρά ανθηρές ατραπούς, ενδεχομένως, να είναι αργά. Τόσο, που να έχετε οδη- γηθεί εκτός αγοράς. Η… Χύτρα! H... XYTΡA Ποιος είμαι και πού πάω; 81 Αγαπητοί φίλοι, Κατ’ αρχάς, Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη! Με υγεία, αντοχή, δύναμη, δημιουργικότη- τα, πρόοδο, πολλές πωλήσεις κι ακόμη μεγαλύτερα κέρδη. Πλέον, προχωρήσαμε από το… προχώλ κι έχουμε φτάσει στην κύρια αίθουσα, στο «κα- λό» σαλόνι της καλοκαιρινής τουριστικής σαιζόν, στην οποία ουκ ολίγοι κλάδοι της πατρίδας μας ποντάρουν, προκειμένου να «ανασάνουν» και να δουν το χρώμα του χρήματος! Εξυ- πακούεται πως ένας από τους πρώτους επαγγελματικούς το- μείς που προσδοκά… Ανάστα- ση νεκρών (κατά την Ευαγγε- λική ρήση και δη στο πνεύμα των ημερών) είναι κι η μαζική εστίαση.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=