Food Service τ. 140

46 ΠΛΆΝΟ BRAND REMODELING Ένα brand οφείλει να είναι πάντοτε «φρέσκο», ανανεωμένο και σύμφυτο με τα «θέλω» των πελατών, τις ανάγκες της εποχής και τις σύγχρονες τάσεις. Πόσο εύκολο μπορεί να αποδειχτεί αυτό στην πράξη; BRANDING Του Χρήστου Τάκη Κατά τη διάρκεια της… ζωής μιας επι- χείρησης ή ενός brand, φτάνει κάποια στιγμή που απαιτείται να λάβει χώρα η διαδικασία της αναβάθμισης ή της ανα- θεώρησης του περιεχομένου της, καθώς με την πάροδο του χρόνου χάνεται η συνάφεια με τους καταναλωτές και από εκεί γεννώνται πολλά όσο και σημαντι- κά ζητήματα που θέτουν σε κίνδυνο την ύπαρξή της. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις στο εξωτερικό που καταφεύγουν στις υπηρεσίες ενός… «brand remodeler», προκειμένου να αξι- ολογήσει την ίδια την επιχείρηση από κάθε πι- θανή πλευρά: από το μενού και την τιμολογιακή πολιτική μέχρι τις διαφημιστικές καμπάνιες και το signage κι από τις εγκαταστάσεις και τον εξο- πλισμό μέχρι το packaging, τις στολές και τα χαρακτηριστικά στρατηγικά μηνύματα που εκπέ- μπει προς το καταναλωτικό κοινό και την εν γένει πελατεία. Ακολουθώντας αυτή την τακτική, το brand πετυχαίνει να διαφοροποιηθεί από τον αντα- γωνισμό, να εισάγει καινοτομίες σε όσες περισ- σότερες επιχειρηματικές πτυχές μπορεί, καθώς επίσης να προβάλλει και να γνωστοποιήσει τη «δική του ιστορία». Ποια… μαθήματα, όμως, προκύπτουν από την πρακτική του «brand remodeler» που επέλεξαν να υιοθετήσουν και στη συνέχεια να εφαρμόσουν οι επαγγελμα- τίες, αναφορικά με τη δομή της επιχείρησής τους; Ποιες οι βασικές αρχές που διέπουν τις κινήσεις στις οποίες και προέβησαν και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν κι από άλλες ομοει- δείς επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης; Τι πρέπει να προσέξουν και γιατί. Προσδιορίστε το «γιατί» Ορισμένες πτυχές οφείλουν να παραμένουν αναλλοίωτες, όσο και σταθερές. Μια από αυτές σχετίζεται με τις θεμελιώδεις αξίες και την εν γένει αποστολή της επιχείρησης! Χρήσιμο, βέ- βαια, κρίνεται να συζητάτε, τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό επίπεδο, μέσω ποικίλων τρόπων (λ.χ. προσωπικών επαφών, ομαδικών συνεντεύξεων, focus groups κ.ά.) για ποιον λόγο υφίσταται ένα brand, τι αντιπροσωπεύει, ποιες αρχές υπηρετεί κ.ά. Μάλιστα, τα αποτε- λέσματα που προκύπτουν θα πρέπει να επικοι- νωνούνται ξεκάθαρα όσο και με πειστικό τρόπο από μέρους της ίδιας της επιχείρησης. Οι άμε- σα εμπλεκόμενοι πρέπει να εξηγούν με απτό όσο και κατανοητό τρόπο το «γιατί» στους πελάτες τους. Ανανεωθείτε παραμένοντας ίδιοι!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=