Food Service τ. 140

60 3 Η απλότητα κερδίζει κι αποδίδει! Μια εξόχως αποδοτική -συνήθως- πρακτική είναι η τοποθέτηση των νέων πιάτων και γεύσεων σε σημείο τέτοιο, που να κεντρίζει άμεσα το βλέμμα των πελατών. Κάτι που… μεταφράζεται στην κορυφή ή στο τέλος της σελίδας του με- νού σας, σε μια μπροστινή stand-alone σελίδα, μέσω της οποίας θα προβάλ- λονται ξεκάθαρα όσο και στοχευμένα τα πιάτα, ή στο πρώτο δεξιό άνοιγμα, ώστε οι πελάτες να τα διακρίνουν άμε- σα. Στην περίπτωση κατά την οποία οι νέες γεύσεις βρίσκονται τυπωμένες με άλλες σε μια σελίδα, χρήσιμο θα ήταν να ξεχωρίζουν με μια απλή κίνηση: σκίαση της συγκεκριμένης ενότητας με τα και- νούρια πιάτα ή ακόμη και χρωματισμός τους με ένα εντονότερο χρώμα, λ.χ. τύ- που stabilo, είτε με την προσθήκη ενός σκιασμένου ή μη πλαισίου. Μην είστε φειδωλοί σε χαρακτηρι- σμούς κι αναλύσεις, αναφορικά με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στα καινούρια πιάτα, τη μοναδικότητα της γεύσης, την αρτιότητα της δημιουργί- ας, τη φρεσκάδα των υλικών, την και- νοτομία του πιάτου. Δεν θα πρέπει να σας διαφεύγει πως κάθε πώληση σε μια εστιατορική επιχείρηση ξεκινά (και στα- ματά, είναι η αλήθεια) από τον νου κάθε πελάτη και εν συνεχεία περνά στη λογική και τη φυσική διαδικασία επιλογής. Στην περίπτωση κατά την οποία πετύχετε να… διεισδύσετε στο μυαλό του, τότε η επι- τυχία πρέπει να θεωρείται -περίπου- ως δεδομένη. Πόσο μάλλον, εάν ακολουθεί το ένστικτο της γεύσης και την ανάγκη ικανοποίησης της γαστρονομικής περι- έργειάς του! Χρήσιμο θα ήταν να μην «παίξετε» (στα πάνω και τα κάτω) με την τιμολογιακή πολιτική, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, κινδυνεύετε -άθελά σας- αφενός να… φυ- τέψετε τον σπόρο της αμφιβολίας, σχετι- κά με την αξία του ίδιου του καινούριου πιάτου, αφετέρου να στρέψετε το ενδια- φέρον των πελατών σας μακριά από το επίμαχο ζητούμενο, που δεν είναι άλλο από τη γευστική δημιουργία και την ικα- νοποίηση που δημιουργεί η κατανάλωσή της. Εστιάστε αποκλειστικά στο προϊόν, αποφύγετε να το «επιβαρύνετε» με οτι- δήποτε άλλο κι αφήστε το να δουλέψει προς όφελός σας. Τότε, να είστε σίγουροι πως η αξία του δικαιολογεί την ανάλογη τιμολόγηση… 4 Δοκιμάστε πριν… διστάσετε και χάσετε! Κάθε νέο πιάτο συνοδεύεται από άπειρες προκλήσεις, αστάθμητους πα- ράγοντες, σκέψεις κι αμφιβολίες, ανα- φορικά με την πληρότητα και τον λό- γο ύπαρξής του, το επιμέρους τμήμα των ενδιαφερόμενων πελατών στους οποίους απευθύνεται, εάν εφαρμόζεται η σωστή τιμολογιακή πολιτική, εάν οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται δένουν μεταξύ τους, μήπως απαιτεί- ται μια διαφορετική δοσολογία ή έκτα- ση στη σύσταση κ.ο.κ. Παρ’ όλα αυτά, επειδή, εάν συνεχίσετε να «γεννάτε» αμφιβολίες κι ερωτήματα, η προσπά- θειά σας κινδυνεύει να μείνει στις κα- λές προθέσεις, στέλνοντας στα… αζή- τητα την εκτέλεση στην πράξη, χρήσιμο θα ήταν να επιλέξετε μια -έστω- μέση οδό. Συγκεκριμένα, μπορείτε να ενσω- ματώσετε 1-2 καινούρια πιάτα στο υφι- στάμενο μενού σας, ως δοκιμαστικές προσθήκες, με περιορισμένο χρονικό ορίζοντα, τον οποίο και θα προσδιο- ρίσετε με βάση τις ιδιαιτερότητες της πελατείας και της ίδιας σας της επιχεί- ρησης. Κατ’ αυτό τον τρόπο, αυτομά- NEW MENU “Ενσωματώστε σταδιακά 1-2 νέα πιάτα στο μενού με περιορισμένο χρονικό ορίζοντα”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=