Food Service τ. 141

38 να μας έχει αφήσει χρόνους προ πολλού. Το γεγονός αυτό κάνει όλο και περισσό- τερους ανθρώπους να αναζητούν γα- στρονομικές εμπειρίες και γευστικές «πε- ριπέτειες», σε όποιο είδος επιχείρησης εστίασης και αν επιλέξουν να πάνε. Η ποιότητα είναι πλέον αδιαπραγμάτευτη για τους καταναλωτές. Όλα αυτά έχουν πάει τον ανταγωνισμό στα ύψη. Ο δρόμος για τη «νίκη» Η στρατηγική μάρκετινγκ στα social media θα πρέπει να έχει σταθερό και δυναμικό χαρακτήρα. Τα σημεία - κλει- διά είναι να γίνεται σωστή χρήση του κάθε μέσου, με συνέπεια και συνέχεια, με πειστικό περιεχόμενο και με μια καθαρή προτροπή προς το κοινό να δοκιμάσει τις υπηρεσίες και τα πιάτα που προσφέ- ρονται. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε προ ετών, και συγκεκριμένα το 2016, έδειξε ότι το 75% των καταναλωτών επέλεξε να αγοράσει κάποιο προϊόν ή να προτιμήσει μια υπηρεσία, επειδή τα είδε στα social media. Από αυτό το ποσοστό, περισσό- τερο από το 60% χρειάστηκε να δει μια ανάρτηση πάνω από τρεις και τέσσερις φορές, προτού κάνει την κίνηση αγοράς. Αυτό σημαίνει ότι όχι απλώς πρέπει να υπάρχει παρουσία στις πλατφόρμες, αλ- λά αυτή η παρουσία να είναι συνεχής, ενεργή κι αδιάλειπτη. Όσο πιο αραιές χρονικά οι αναρτήσεις, τόσο λιγότερα τα αποτελέσματα που θα φέρνουν, αν κι από πλατφόρμα σε πλατ- φόρμα αυτό είναι διαφορετικό. Για πα- ράδειγμα, στο Instagram, που βασίζεται κυρίως σε φωτογραφίες και βίντεο, είναι καλό να υπάρχουν συχνά αναρτήσεις, ει δυνατόν και καθημερινά. Στο Facebook, η δραστηριότητα δεν χρειάζεται να εί- ναι τόσο έντονη, πέραν των εκδηλώσεων που μπορούν να διαφημιστούν μέσα από τη σελίδα της επιχείρησης. Οι χρήστες του συγκεκριμένου μέσου είναι πλέον μεγαλύτερης ηλικίας και πρωτίστως θα μπουν για να βρουν τυπικές πληροφορί- ες γύρω από την επιχείρηση, όπως πού βρίσκεται, οδηγίες για να φτάσουν, ώρες λειτουργίας κ.λπ. Είτε το εστιατόριο είναι μεμονωμένη επιχείρηση είτε μέρος μιας μεγάλης αλυ- σίδας πρέπει να έχει τη δική του «φωνή» και παρουσία στα social. Αυτό κάνει και μια επιχείρηση να ξεχωρίζει από το πλή- θος. Κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα έχει το δικό του DNA και τα δικά του ιδιαίτε- ρα χαρακτηριστικά, που το διαφοροποι- ούν από τους ανταγωνιστές και πρέπει να βγαίνουν τονισμένα προς τα έξω. Τη στιγμή, πάντως, που είναι σημαντι- κό για μια επιχείρηση εστίασης να περ- νάει το μήνυμά της προς τα έξω, υπάρ- χουν και κάποια άλλα πράγματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Μπο- ρεί να θεωρηθεί ως αυτονόητο, αλλά η σωστή περιποίηση του πελάτη και τα υψηλής ποιότητας πιάτα είναι το πλέον σημαντικό. Για την ακρίβεια, όλη η προ- αναφερόμενη στρατηγική προώθησης οφείλει να βασίζεται σε αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες που ενδεχομένως φέρουν, για να ξεχωρί- ζουν στον ανταγωνισμό. Με βάση αυτό το γεγονός, θα πρέπει να γνωρίζουμε πως το ενδιαφέρον για την προέλευση και την ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται είναι διαρκώς αυξα- νόμενο και μάλιστα ότι το ενδιαφέρον MARKETING “Η στρατηγική μάρκετινγκ στα social media θα πρέπει να έχει σταθερό και δυναμικό χαρακτήρα.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=