Food Service τ. 141

51 Το λογότυπο της επιχείρησης ή του εστιατορίου σας αποτελεί, ουσι- αστικά, την αντανάκλαση της πα- ρουσίας σας στον επαγγελματικό στίβο. Σε αυτό, εμπεριέχονται η δρα- στηριοποίησή σας και τα αποτελέσματά της, οι γεύσεις, τα πιάτα, η ποικιλία, η φρεσκάδα, οι πρώτες ύλες, η νοστιμιά, το μεράκι, η γνώση, η εξειδίκευση, η εξυπηρέτηση, το συνολικότερο «πακέτο» και, φυσικά, η προσφορά, η αξία κι οι αρχές με τις οποίες λειτουργείτε και, ου- σιαστικά, απευθύνεστε στην αγορά και τους πελάτες σας. Πρόκειται για την πρώτη εντύπωση που σχηματίζεται για την επιχείρησή σας και, αυτομάτως, λειτουργεί ως ένα νοητό… shortcut στα πιάτα, τις γεύσεις και τις εν γένει υπηρεσίες σας. Δίχως αμφιβολία, το κοινό έλκεται από εικόνες, και δη όταν έχουν ενδιαφέ- ροντα σχήματα και φωτογραφίες, ακόμη κι έντονα χρώματα. Θα πρέπει να μην σας διαφεύγει από το νου πως ένα λογό- τυπο αντικατοπτρίζει κάτι συγκεκριμένο όσο και μοναδικό στο υποσυνείδητο κάθε ατόμου. Σχετικά με το πόσο fun, σοβαρή ή αξιόπιστη κρίνεται μια επι- χείρηση, το λογότυπό σας θα πρέπει να γεννά θετικά συναισθήματα στους πελάτες σας, ξεχωρίζοντάς σας από τον ανταγωνισμό. Οι δύο… σχολές των logos Σήμερα, πλήθος από logos επιχειρεί να εκφράσει κάποιο στοιχείο με κατα- λυτική σημασία που να αντανακλά την ίδια την επιχείρηση, γεγονός το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να το συ- σχετίζουν με ένα brand. Σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις, επιλέγεται η οδός του «υπαινιγμού», που ενέχει, ωστόσο, το σχετικό, όσο και υψηλό, ρίσκο! Γιατί, η αλήθεια είναι πως στην περίπτωση που ένα λογότυπο δεν… εκθέτει ξεκά- θαρα την ιστορία και το περιεχόμενό του, και κατ’ επέκταση τι ακριβώς κάνει μια επιχείρηση, τότε η διασύνδεση με το κοινό κρίνεται κομματάκι περίπλοκη, όσο και προβληματική, λειτουργώντας σε άκρως συμβολικό πλαίσιο. Βέβαια, επειδή δεν λείπουν κι όσοι βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο, ένα υπαινικτικής λο- γικής λογότυπο μπορεί να σας κάνει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να μην αποτελείτε ένα ακόμη από τα εκατο- ντάδες εστιατόρια που σερβίρουν λ.χ. σουβλάκια, ψάρια ή πίτσα! Ωστόσο, θα πρέπει να επενδύσετε χρόνο και χρήμα, προκειμένου να συνδέσετε πέραν πάσης αμφιβολίας το logo με την επιχείρησή σας. Μάλιστα, οφείλετε να το αντιμετω- πίσετε με το σκεπτικό της μακροχρόνιας όσο και πιστής δέσμευσης, γεγονός που συνήθως αναδεικνύεται σε μια αρκετά δύσκολη όσο και περιπετειώδη διαδι- κασία για μια περιορισμένου μεγέθους επιχείρηση. Για αυτό και σήμερα τα λο- γότυπα, στην πλειοψηφία τους, προσπα- θούν να δώσουν την αίσθηση των όσων προσφέρει μια εστιατορική επιχείρηση στο κοινό. Χρήσιμο θα ήταν ένα logo να αντα- νακλά την προσωπικότητα, τον χαρα- κτήρα και την αίσθηση του στυλ που εκπέμπει η ίδια η επιχείρηση, δίχως να εξαντλείται και να ικανοποιείται με κά- ποιο τυχαίο σχήμα ή να ακολουθεί ένα πρόσκαιρο σχεδιαστικό trend! Το στοι- χείο της διαχρονικότητας παίζει εξαι- ρετικά σημαντικό ρόλο σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα ενός λογότυπου, οπότε αποφεύγετε να επιλέγετε παροδι- κές όσο και περιστασιακές τάσεις, όπως σχέδια με έντονη την παρουσία pixels, τα οποία… φωνάζουν πως προέρχονται από τη δεκαετία του ’90! Αναζητήστε στοιχεία μοναδικότητας, αλλά και, ταυ- τόχρονα, αναγνωρισιμότητας. Εξ άλ- λου, τα καλύτερα σχέδια logo είναι όσα αποδεικνύονται απλά στον σχεδιασμό και τη δημιουργία, αφού είναι εξόχως πιο εύκολο να «απορροφηθούν» και να εντυπωθούν στη μνήμη των πελατών, οι “Χρήσιμο θα ήταν ένα logo να αντανακλά την προσωπικότητα, τον χαρακτήρα και την αίσθηση του στυλ που εκπέμπει η ίδια η εστιατορική επιχείρηση.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=