Food Service τ. 142

PLANT BASED ΠΙΑΤΑ την αυστηρή χορτοφαγική διατροφή. Αν τώρα κάποια συνταγή απαιτεί οπωσ- δήποτε κάποιο είδος τυριού, ας μην ξε- χνάμε πως σήμερα κυκλοφορούν στην αγορά όλων των ειδών φυτικά τυριά που μπορούν κάλλιστα να αντικαταστή- σουν τα κανονικά τυριά. Είναι άλλω- στε μια πρακτική που εφαρμόζεται από πολλά μαγαζιά εδώ κι αρκετά χρόνια την περίοδο της Σαρακοστής. Απλώς τώρα είναι ίσως καιρός να εξετάσει κανείς το ενδεχόμενο να παραμείνουν κάποια πιάτα στο μενού καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς κι όχι μόνο την περίοδο της νηστείας. Το εναλλακτικό «κρέας» Πέρα όμως από τις παραδοσιακές συνταγές που είναι σε όλους γνωστές κι αγαπητές, στην αγορά έχουν εμφα- νιστεί το τελευταίο διάστημα πολλά καινοτόμα προϊόντα που πραγματικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η vegan κοινότη- τα περιμένει ότι το μεγαλύτερο trend της χρονιάς που διανύουμε θα είναι το plant based κοτόπουλο. Στην Ελλάδα, λοιπόν, η εταιρεία Veganact, σε συνερ- γασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, δημιούργησε και παράγει ήδη φυτικό «κοτόπουλο», το οποίο θα πρέπει να πούμε πως είναι και εξαιρετικό, κα- θώς το δοκιμάσαμε στην παρουσίαση που έκανε η Veganact για τα προϊόντα εναλλακτικού κρέατος που έχει λανσά- ρει στην αγορά με το brand Genius, τα οποία είναι όλα πολύ νόστιμα. Ωστόσο, το κοτόπουλο κλέβει ξεκάθαρα τις εντυ- πώσεις. Επίσης, πρόσφατα βρεθήκαμε στην παρουσίαση των προϊόντων mega meatless της Mega Yeeros. Η εταιρεία έχει ετοιμάσει μια γκάμα προϊόντων, όπως γύρο από δημητριακά κι όσπρια, μπιφτέκια από λαχανικά κι όσπρια, έως και καλαμάκι σουβλάκι, που δίνουν τη δυνατότητα ακόμη και στους «ναούς» της κρεατοφαγίας -λέγε με σουβλατζί- δικο-, να εντάξουν αμιγώς vegan προ- σφορές στο μενού. Δοκιμάσαμε επίσης κι αυτά τα προϊόντα στην παρουσίαση που έγινε, τα οποία είναι όλα εύγεστα. Σαφώς, όμως, η κορωνίδα είναι ο mega meatless γύρος, που ομολογουμένως ξεπερνά τις προσδοκίες που έχει κά- ποιος για ένα plant based σκεύασμα. Να σημειώσουμε πως οι δύο προανα- φερθείσες εταιρείες έχουν τα εργοστά- σια παραγωγής των εν λόγω προϊόντων εδώ, στην Ελλάδα, κι από εδώ τα εξά- γουν στο εξωτερικό, με ό,τι σημαντικό αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οι- κονομία, ιδίως στην περίπτωση που κα- ταφέρουν να εδραιώσουν τα προϊόντα τους στη διεθνή αγορά. Βεβαίως, από τους πρωτεργάτες στο εναλλακτικό κρέας εντός της χώρας είναι η Foodelco, η οποία συνέστησε στο ελληνικό κοινό τα Beyond Meat Burgers, τα οποία ήδη γνωρίζουν μεγά- λη επιτυχία, ενώ και το meat free μπι- φτέκι της Garden Gourmet εντάχθηκε πρόσφατα στο μενού των Goody’s. Δυ- ναμική εμφάνιση ετοιμάζεται να κάνει στην ελληνική αγορά κι η Esti Foods με προϊόντα εναλλακτικού κρέατος, αλλά και φυτικά γιαούρτια και τυριά. Πολλές επιλογές και πρώτες ύλες Πέρα όμως από το εναλλακτικό κρέας που μπορεί να αποτελέσει θαυμάσια βάση για κυρίως πιάτα, αυτή τη στιγμή υπάρχει πληθώρα επιλογών, και μάλι- στα ποιοτικών, σε σάλτσες, μαγιονέζες, σαλάτες, γλυκά κ.λπ . που είναι vegan 62 “Η Ελληνική κουζίνα βρίθει από συνταγές με λαδερά φαγητά, που αποτελούν εξαίρετη λύση για το μενού”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=