Food Service τ. 142

78 Τι πραγματικά αναζητούν οι πελάτες; Όταν κάποιος επισκέπτεται ένα εστι- ατόριο, προφανώς, αρχικά θέλει να φά- ει. Επίσης, θέλει να φάει σε ένα καθαρό περιβάλλον. Αλλά αυτά τα δύο τα βρί- σκει κανείς και στο σπίτι του. Όταν πάμε στο εστιατόριο, πληρώνουμε για κάτι παραπάνω από αυτό που μπορούμε να έχουμε στο σπίτι. Οι πελάτες πάντα ανα- ζητούν το κάτι παραπάνω, αλλά τι είναι αυτό; Θέλουν να νιώσουν μεγάλοι και τρανοί για ένα βράδυ; Αναζητούν νέες εμπειρίες, σαν να ζούσαν μια περιπέτεια; Ψάχνουν να ξεφύγουν και να ξενοιάσουν για λίγο από τη δύσκολη καθημερινό- τητα; Κοιτάξτε βαθύτερα στα πιάτα που σερβίρετε. Τι πραγματικά σερβίρει το εστιατόριό σας, εκτός από ένα άψογα προετοιμασμένο γεύμα; Κοντολογίς, προσπαθήστε να περιγρά- ψετε την εμπειρία που ψάχνουν οι πε- λάτες σας και πώς τους την προσφέρετε εσείς. Αυτή είναι η αξία που έχει απο- κτήσει το εστιατόριο. Για να γίνει πιο εύκολα κατανοητή, ρωτήστε δύο ή τρεις πελάτες που έρχονται συχνά γιατί επιλέ- γουν το εστιατόριό σας. Τι κοινό έχουν οι απαντήσεις τους; Κάντε μια ανάλυση και στην τοπική αγορά. Τι προσφέρει το εστιατόριο που δεν το έχουν οι ανταγω- νιστές σας; Στη σύγχρονη εποχή, πρέπει να κοιτάμε και τις αναφορές που γί- νονται για το εστιατόριο στο Ίντερνετ. Υπάρχει κάποιο παράπονο που εμφανί- ζεται συχνά σε κριτικές και σχόλια; Κά- ποια προσδοκία ενδεχομένως που μένει ανεκπλήρωτη; Αυτές είναι ζωτικές πλη- ροφορίες που μπορούν να βελτιώσουν άρδην τις παρεχόμενες υπηρεσίες και πρωτίστως την εμπειρία των πελατών. Καταληκτικά, το πρώτο βήμα για να έχουμε μια επικερδή επιχείρηση εστία- σης είναι να δούμε ποια είναι η ταυτό- τητά της και πώς δένει με την ταυτότητα των πελατών που την προτιμούν. Το εστιατόριο προσφέρει τα πιάτα, τον χώ- ρο, την ατμόσφαιρα. Οι πελάτες έρχο- νται, φέρνοντας τις προσδοκίες και τις επιθυμίες τους. Η ευθυγράμμιση αυτών των δύο είναι η συνταγή της επιτυχίας για την ευδαιμονία των πελατών και για τα εισοδήματα της επιχείρησης. Ένα εστιατόριο που έχει ξεκάθαρη ταυ- τότητα και προσφέρει με συνέπεια μια όμορφη εμπειρία θα αποκτήσει και «φα- νατικούς» πελάτες που ξέρουν τι να περι- μένουν κι ότι δεν θα απογοητευτούν. < “Κοιτάξτε βαθύτερα στα πιάτα που σερβίρετε. Τι πραγματικά σερβίρει το εστιατόριό σας, εκτός από ένα άψογα προετοιμασμένο γεύμα;” OPERATION

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=