Food Service τ. 143

65 σής σας. Μάλιστα, η επίλυσή τους απαιτεί χρόνο και πολλαπλάσια προσπάθεια εκ μέρους σας, επηρεάζοντας τις δομές της επιχείρησής σας και την αποδοτικότητά της, τα έσοδά της, γεννώντας και δυνητι- κά προβλήματα για τα προϊόντα σας και την υγεία των πελατών σας. Όσο για την επισκευή τους; Πολλές φορές απαιτείται αρκετός χρόνος, ενώ αποδεικνύεται κι ως μια ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία. Η πρόληψη… σώζει! Οπότε, θα ήταν κάτι παραπάνω από χρήσιμο να εντάξετε και δη ψηλά στη λί- στα των όσων εργασιών έχετε να κάνετε την έγκαιρη επιθεώρηση και διαπίστωση της καλής λειτουργίας του εξοπλισμού. Επιπροσθέτως, μη θεωρείτε πως πρόκειται για μια δευτερεύουσας σημασίας εργα- σία, καθώς μπορεί να αναδειχτεί σε μείζον πρόβλημα στην πορεία της ημέρας. Όπως συμβαίνει σε σειρά ζητημάτων, έτσι και στον τομέα του ψυκτικού εξο- πλισμού, η πρόληψη… σώζει! Απαιτείται, λοιπόν, η καθιέρωση ενός προληπτικού προγράμματος συντήρησης του εξοπλι- σμού της επιχείρησής σας. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία σε αντίθετη περίπτωση το κόστος «εκτινάσσεται» σε δυσθεώρητα επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζεται σταδιακά η απόδοση και η αξιοπιστία του εξοπλισμού. Με την υιοθέ- τηση κι εφαρμογή ενός οργανωμένου και κατάλληλα καταρτισμένου προγράμμα- τος προληπτικής συντήρησης, επιτρέπεται η περισσότερο «ευφυής» λειτουργία του εξοπλισμού, που με τη σειρά του μπορεί να μειώσει σε δραστικό βαθμό την κατα- νάλωση ενέργειας και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του. «Σοφή» κίνηση θα ήταν να καταφύγετε στις υπηρεσίες ενός επαγγελματία ψυ- κτικού, προκειμένου να πραγματοποιεί ένα επαγγελματικής λογικής «τσεκ-απ» κι έλεγχο του εξοπλισμού ανά εξάμηνο. Κίνη- ση, η οποία μπορεί να αποτελέσει τη βά- ση ενός προγράμματος προληπτικής συ- ντήρησης. < 4+1 σημεία που πρέπει να προσέξετε! Υπάρχουν ορισμένες απλές χρηστικές συμβουλές, προκει- μένου να διατηρείτε το υψηλό επίπεδο λειτουργίας του εξοπλισμού σας, ακόμη και τις πλέον απαιτητικές εποχές, τις οποίες μπορείτε να πραγματοποιείτε σε συχνή βάση. Συγκεκριμένα: ✓ Προσέξτε για τυχόν διαρροές κι εν γένει σημάδια διάβρωσης στις ίδιες τις μονάδες ψύξης και την επιφάνεια των ψυγείων. Πολλές φορές αυτά τα φαινόμενα λαμβάνουν χώρα γύρω από τα εσωτερικά πηνία και μπορούν να διαρρεύσουν στο προϊόν, προκαλώντας μόλυνση. ✓ Ελέγξτε τις τσιμούχες της πόρτας σε ψυγεία και καταψύκτες. Πα- ρακολουθήστε για την τυχόν συσσώρευση τροφίμων στα λάστιχα της πόρτας, επιθεωρώντας για σχισμές ή τη δημιουργία «δακρύων», ώστε να διασφαλίσετε πως έχετε τις κατάλληλες συνθήκες κλεισίματος. ✓ Τσεκάρετε την ομαλή λειτουργία του αυτόματου κλεισίματος και τους μεντεσέδες στις πόρτες του εξοπλισμού. Βεβαιωθείτε πως όλες οι πόρτες κλείνουν κι ασφαλίζουν «σφικτά», δίχως να χάνεται ού- τε κατ’ ελάχιστον κρύος αέρας. ✓ «Ακούστε» τις μονάδες ψύξης και τα ψυγεία σας. Συχνά - πυκνά ένας περίεργος ή διαφορετικός θόρυβος που ακούτε, όταν μπαίνε- τε στους χώρους του καταστήματός σας νωρίς το πρωί ή όταν φεύγετε αργά το βράδυ, αποτελεί «σημάδι» κι ένδειξη πως κάτι δεν πάει καλά. ✓ Παρακολουθήστε τους εσωτερικούς κι εξωτερικούς μετρητές θερ- μοκρασίας του εξοπλισμού σας. Χρήσιμο σε αυτή την περίπτωση είναι να διατηρείτε ένα αρχείο καταγραφής, ώστε να διακρίνετε την εμ- φάνιση ή ύπαρξη μιας «περίεργης» μέτρησης και να διαπιστώσετε πως υπάρχει κάποια συνάφεια στη λειτουργία του επαγγελματικού εξοπλι- σμού ψύξης και συντήρησης των προϊόντων σας. Δίχως αμφιβολία, καθώς ο επαγγελματικός εξοπλισμός ψύξης θεωρεί- ται «κλειδί» για την απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησής σας, οφεί- λετε να του εξασφαλίζετε φροντίδα υψηλού επιπέδου. Προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθήσει τα μέγιστα η καθιέρωση ενός προγράμματος προληπτικής συντήρησης, γλιτώνοντάς σας από πρόσθετο κόπο και χρήματα!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=