Food Service τ. 144

ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΝΟΥ Μελέτες δείχνουν ότι σε ποσοστό άνω του 60% οι καταναλωτές ανησυχούν για το ενδεχόμενο να αρρωστήσουν, αν βγούν έξω για φαγητό. Τα εστιατόρια καλούνται να «απαντήσουν» σε αυτές τις ανησυχίες, προφανώς τηρώντας αυ- στηρά μέτρα καθαριότητας κι υγιεινής, αλλά και με κινήσεις, όπως τα ψηφι- ακά μενού που δεν χρειάζεται να τα αγγίξεις. Τα ψηφιακά μενού επιτρέπουν στους πελάτες να δουν τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα και να πα- ραγγείλουν, αγγίζοντας μόνο το κινητό τους. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας κωδικός QR που θα υπάρχει πάνω στο τραπέζι. Σκανάροντας τον κωδικό, οι πελάτες θα μπορούν να δουν αμέσως ολόκληρο τον τιμοκατάλογο και παράλ- ληλα να κάνουν την παραγγελία τους. Το σημείο αυτό είναι σημαντικό, καθώς εκτός από την αποφυγή της επαφής με τυπωμένους καταλόγους, που ενδεχο- μένως τους έχει πιάσει ένας πελάτης που νοσεί με Covid-19, μειώνονται κι οι απαραίτητες επαφές που έχει το προ- σωπικό με τους πελάτες. Γνωστοποίηση της νέας υπηρεσίας Μία σημαντική κίνηση που πρέπει να γίνει, εφόσον ενταχθεί το ψηφιακό μενού σε μια επιχείρηση, είναι να γίνει γνωστή η παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας στο κοινό. Είτε μέσω των social media είτε μέσω άλλων καναλιών, θα πρέπει να «ακουστούν» τα μέτρα προστασίας που λαμβάνει μία επιχεί- ρηση εστίασης για την αποφυγή μετά- δοσης του κορωνοϊού και φυσικά ότι οι πελάτες μπορούν να δουν το μενού και να παραγγείλουν με ασφάλεια με τον ψηφιακό τιμοκατάλογο. Εκτός από τα social media, η κοινο- ποίηση μπορεί να γίνει με αποστολές email, αν υπάρχει δυνατότητα, με έκ- δοση φυλλαδίων ή και αφίσας, ακόμη και με ανάρτηση βίντεο σε πλατφόρμες όπως το YouTube. Μπορεί να χαραχθεί μια επικοινωνιακή στρατηγική που να συνδυάζει τα παραπάνω και με άλλες κινήσεις μάρκετινγκ, οι οποίες μπορούν να δώσουν ώθηση και να γνωστοποιή- σουν στην πελατεία τα μέτρα που λαμ- βάνονται για την προστασία από τον κορωνοϊό. Οι προσφορές και τα πλεονεκτήματα Τη δυνατότητα δημιουργίας και προ- σφορών στους πελάτες ψηφιακών με- νού δίνουν αρκετές πια εταιρείες στην Ελλάδα. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που δίνουν τα ψηφιακά μενού, σε σύ- γκριση με τους παραδοσιακούς τιμοκα- ταλόγους, πέρα από το θέμα της υγιει- νής και της ασφάλειας, είναι ότι μπο- ρούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, γύρω από τα πιάτα που προσφέ- ρει το κατάστημα. Για παράδειγμα, όταν ένα πιάτο τελειώνει, μπορεί να αφαι- ρείται εκείνη την ώρα από το μενού, ή μπορούν να εντάσσονται καθημερινά τα πιάτα ημέρας, χωρίς να χρειάζεται το προσωπικό να ενημερώνει σχετικά τους πελάτες. Την ίδια ώρα, το ψηφιακό μενού μπο- ρεί πολύ εύκολα να κοινοποιείται και να διαφημίζεται στα social media, είτε με προσφορές είτε με ιδιαίτερες δημι- ουργίες που προσφέρουν τα εστιατό- ρια, και με την επωδό πάντα πως παρέ- χονται υπηρεσίες που θωρακίζουν την υγεία και την ασφάλεια των πελατών. Επίσης, ένα στοιχείο που βοηθάει εί- ναι και το θέμα του περιβάλλοντος. Ψη- φιακό μενού σημαίνει αποφυγή χρήσης χαρτιού κι εκτύπωσης των καταλόγων. Αν η συνεργασία με μια εταιρεία για τη δημιουργία ενός ψηφιακού μενού έχει κάποιο κόστος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ταυτόχρονα το εστιατόριο απαλ- λάσσεται από τα έξοδα των τυπωμένων 32 “Τα ψηφιακά μενού μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, γύρω από τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=