Food Service τ. 144

52 ΨΑΡΙΑ – ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ και γύρω από αυτές, συνεπικουρούμε- νες από υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως συσκευαστήρια, παραγουλιστήρια, μετοποιητήρια, που αυξάνουν την αξία της πρώτης ύλης προς όφελος του παρα- γωγού και του εμπόρου. Παράλληλα, δι- ευκολύνεται η διαδικασία εξαγωγής, μέσα από εγκαταστάσεις πιστοποιημένες από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. «Θαλασσινά»… plant based Τα φυτικά τρόφιμα και τα προϊόντα εναλλακτικού κρέατος βρίσκονται σε με- γάλη άνοδο, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, κι από αυτή την τάση δεν θα μπορούσαν να «ξεφύγουν» και τα θαλασσινά. Θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτά τα προϊόντα δεν επιλέγονται μόνο από όσους ακολουθούν την αυστηρή χορτοφαγική (vegan) διατροφή, αλλά και από πολλούς άλλους ανθρώπους που επιλέγουν να εντάξουν περισσότερες φυ- τικές πρωτεΐνες στη διατροφή τους. Η δημιουργία φυτικών τροφίμων που μιμούνται τα θαλασσινά αναπτύσσε- ται αυτή την περίοδο και ομολογου- μένως δεν έχει προς το παρόν το ίδιο μέγεθος εξέλιξης, όπως το εναλλακτικό κρέας. Ωστόσο, θεωρείται ως η μεγα- λύτερη τάση, με προοπτικές εξέλιξης. Ήδη στο εξωτερικό έχουν λανσαριστεί φυτικές «γαρίδες» και άλλα θαλασσινά, ενώ υπάρχουν κι απλές συνταγές που προσομοιάζουν με πιάτα, όπως τα τηγα- νητά καλαμαράκια, που μπορούν να γί- νουν με μανιτάρια και με εύκολο τρόπο. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί κι η χρήση εναλλακτικών αλεύρων στην κουζίνα και κυρίως αυτών χωρίς γλουτέ- νη, μια τάση που επίσης δείχνει να κερ- δίζει έδαφος και μπορεί να λειτουργήσει θετικά στο μάρκετινγκ των εστιατορίων. Τροφή από τη θάλασσα σε σνακ Μία ακόμη τάση που βρίσκεται σε άνοδο είναι τα γρήγορα γεύματα με ψάρι ή θαλασσινά. Η κατηγορία αυτή ξεφεύγει από το παραδοσιακό σάντουιτς με τόνο κι έχουν παρουσιαστεί πολλά ευφάντα- στα γρήγορα γεύματα που βασίζονται σε προϊόντα της θάλασσας. Όπως και στην περίπτωση του τόνου, στα πιάτα αυτά μπορεί να γίνει χρήση έτοιμων ψαριών σε κονσέρβα και να προσφερθούν επιλογές πρωτότυπες και σε καλή τιμή. Τα τελευταία χρόνια, πά- ντως, έχουμε δει και premium σάντουιτς, μπρουσκέτες, ρολά με αστακό, γαρίδες, σολομό και άλλα. Η εξέλιξη αυτή έχει να κάνει και με το γεγονός ότι το ψάρι δεν θεωρείται πια μία πολυτελής επιλογή κι έχει μπει στο εβδο- μαδιαίο μενού πολλών νοικοκυριών με δι- άφορους τρόπους. Αυτός είναι κι ο λόγος που και στα εστιατόρια μία ακόμη τάση που εξελίσσεται είναι τα παιδικά μενού, με επιλογές σε χρώματα και γεύσεις που κερδίζουν την προτίμηση των μικρότερων σε ηλικία πελατών και που μπορούν να λειτουργήσουν σημαντικά προς όφελος του εστιατορίου. Επίσης, υπάρχουν πλέον και burgers από ψάρι, συγκεκριμένα από σολομό και γάδο, με καρυκεύματα που δίνουν ξεχωριστή γεύση. “Μία τάση που βρίσκεται σε άνοδο είναι τα γρήγορα γεύματα με ψάρι ή θαλασσινά”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=