Food Service τ. 144

τις εγκαταστάσεις τους σε ένα ή και πε- ρισσότερα «εστιατόρια-φάντασμα» πα- ράλληλα. Αυτό μπορεί να συμβαίνει και σε διάφορες ώρες της ημέρας ή της εβδο- μάδας, μια και αυτά τα εστιατόρια έχουν πιο ευέλικτο ωράριο από τα κανονικά. Οι παρεχόμενες κουζίνες είναι κατά κανόνα μοντέρνες, με καλό περιβάλλον εργασίας, ώστε το προσωπικό -σε αυτή την περίπτωση οι μάγειρες- να έχουν περισσότερη όρεξη για εργασία και να ετοιμάζουν τα φαγητά με φαντασία και μεράκι στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Ιδρυτής των εικονικών κουζινών είναι ο Travis Kalanick, που ήταν ως το 2017 CEO των ταξί Uber. Η Σαουδική Αραβία επένδυσε 400 εκατομμύρια δολάρια στο εγχείρημα του Kalanick. Επιπλέον έξοδα Εν κατακλείδι: εάν και η δημιουργία ενός «εστιατορίου-φάντασμα» έχει λιγό- τερα έξοδα από τα κανονικά εστιατόρια, αυτό δεν σημαίνει ότι γίνονται περικο- πές στις παροχές της εκάστοτε κουζίνας. Επίσης, εάν και πολλά «εστιατόρια-φά- ντασμα» δουλεύουν με ήδη υπάρχοντα ντελίβερι-apps, αρκετά έχουν το δικό τους προσωπικό για αυτή τη δουλειά. Αυτό βοηθάει τον ιδιοκτήτη να προσαρ- μόσει καλύτερα το πόση ώρα θα χρεια- στεί να φτάσει το φαγητό στον πελάτη και σε τι ποιότητα θα γίνει αυτό. Οι μαγαζάτορες τεστάρουν τις συ- σκευασίες, ώστε να είναι υψηλής ποιό- τητας και οι βέλτιστες για κάθε τρόφιμο. Μαγαζιά που δουλεύουν και με τα δύο παραδείγματα εστίασης χρησιμο- ποιούν άλλο τιμοκατάλογο για τους κα- θήμενους πελάτες κι άλλο για το ντελί- βερι, ανάλογα με το κατά πόσο το κάθε γεύμα είναι ιδανικό για μεταφορά από το μαγαζί στο σπίτι: εάν θα κρυώσει ή ζεσταθεί πολύ το φαγητό κ.λπ. Επίσης, αυτές οι επιχειρήσεις διαφο- ροποιούν το μενού, ανάλογα με την από- σταση των περιοχών που εξυπηρετούν. Συνήθως εξυπηρετούν περιοχές κοντά στη βάση τους, στην κουζίνα τους δη- λαδή, ώστε τα φαγητά να φτάνουν στον πελάτη σε άριστη ποιότητα. Παραδείγματα από εστιατόρια και «κουζίνες φάντασμα» από το εξωτερικό Το πιο καλό παράδειγμα ενός εικονι- κού εστιατορίου στην Ευρώπη είναι το Keatz, με έδρα το Βερολίνο. Στόχος του είναι να μεταμορφώσει το ντελίβερι σε μια «χαρούμενη εμπειρία». Το Keatz δημιουργήθηκε από τις συνή- θειες των καταναλωτών, που αλλάζουν μαζί με την ψηφιακή εποχή. Πίσω από την παρασκευή των γευμάτων κρύβεται εξ ολοκλήρου το ντελίβερι: από τη δια- μόρφωση του πιάτου και τη μαγειρική ως τη συσκευασία. Οι πελάτες έχουν την ευκαιρία να διαλέξουν μεταξύ δια- φόρων ειδών από σαλάτες, μπουρίτος και ταϊλανδέζικο φαγητό. Στο Ντουμπάι, αναπτύχθηκε το 2018 η πλατφόρμα της «κουζίνας φάντασμα» Kitopi. Η εταιρεία πλέον συνεργάζεται με πάνω από 120 εστιατόρια, τα οποία θέλουν να αναπτύ- ξουν το πελατολόγιό τους στο ντελίβερι. Η Kitopi τους παρέχει ειδικά εκπαιδευ- μένο προσωπικό, όπως και διαμορφω- μένες κουζίνες, ώστε να διευκολυνθεί η δουλειά των πελατών-εστιατορίων. Οι ειδικοί του Kitopi, επίσης, παρέχουν στους πελάτες τους υλικά κατάλληλα για μαγείρεμα που απευθύνεται στο ντελί- βερι, όπως και κατάλληλες λύσεις για τις συσκευασίες μέσα στις οποίες τα γεύμα- τα αποστέλλονται στους πεινασμένους καταναλωτές. Έτσι, οι εστιάτορες έχουν παραπάνω χρόνο να ασχοληθούν με το μάρκετινκ της εταιρείας τους, ώστε να προσελκύ- ουν παραπάνω πελάτες. Το 2004 ιδρύθηκε στο Σικάγο, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, η Grubhub. Στόχος αυτής της πλατφόρμας ήταν να ενώσει τα τοπικά εστιατόρια. Από το 2019 η εταιρεία έχει 19,9 εκατομμύρια χρήστες και συνεργάζεται με 115.000 εστιατόρια σε 3.200 πόλεις στην Αμε- ρική. Από το 2014 κι έπειτα, η Grubhub άρχισε να προσφέρει επιπλέον ντελίβερι σε εστιατόρια, που δεν είχαν δικό τους προσωπικό για αυτή τη δουλειά. < 56 TRENDS

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=