Food Service τ. 144

τόριο. Επίσης, προσφέρουν διαφορετι- κά πιάτα ανάλογα με την ημέρα κι ώρα προτίμησης των πελατών: δηλαδή, εάν οι πελάτες θέλουν μέσα στην εβδομά- δα παραπάνω μαγειρευτά φαγητά και σαλάτες και τα σαββατοκύριακα περισ- σότερο πίτσα ή μπέργκερ, ο εστιάτορας αναπροσαρμόζει την προσφορά πάνω σε αυτό, αυξάνοντας τα έσοδα και μειώ- νοντας τα έξοδά του. Υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες οι οποίες βοηθάνε αυτού του είδους τα εστιατόρια να φτιάξουν το πρόγραμμά τους. Ευκαιρία στην Ελλάδα «Ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή» εξηγεί η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδα- σης (ΠΑΣΚΕΔΙ), Νίκη Κωνσταντίνου. Τα περισσότερα ταχυφαγεία λειτουργούν ήδη εν μέσω της πανδημίας του κορω- νοϊού με το εν λόγω σύστημα. Η κυρία Κωνσταντίνου προσθέτει ότι υπάρχει τε- ράστιο πεδίο δράσης σε αυτόν τον το- μέα, όμως οι επιχειρηματίες στην Ελ- λάδα χρειάζονται περισσότερο ενημέ- ρωση και χρηματοδότηση. Η πρόεδρος του ΠΑΣΚΕΔΙ προσθέτει πως τα «ghost restaurants» αποτελούν μια ιδιαίτερη ευκαιρία, ώστε να παραγγέλνουν οι πε- λάτες ποιοτικά κι εύγευστα φαγητά στο σπίτι τους, δηλαδή κανονικά εδέσματα και τροφές που μπορούν να απολαύ- σουν κατά τα άλλα και στο εστιατόριο. Σύμφωνα με την κυρία Κωνσταντίνου, το σύστημα των «ghost restaurants» ευδοκι- μεί περισσότερο σε χώρες, όπου υπάρχει εργονομία. Ως παράδειγμα φέρνει τη Νέα Υόρκη, όπου οι κάτοικοι δουλεύουν όλη μέρα και παραγγέλνουν το φαγητό τους στο γραφείο. Στην Ελλάδα υπάρχει άλλη κουλτούρα στο φαγητό: «είναι έναυσμα για έξοδο κι επικοινωνία». «Κουζίνες φάντασμα» Εκμεταλλευόμενοι αυτή την επιχειρη- ματική ευκαιρία, αναπτύχθηκαν πλάι από τα «εστιατόρια-φάντασμα» κι οι «κουζί- νες-φάντασμα» (ghost kitchen). Πρόκει- ται είτε για εστιατόρια που παρέχουν τις εγκαταστάσεις τους σε «εστιατόρια-φά- ντασμα» είτε για κουζίνες που νοικιάζουν 55 “Η διαδικτυακή εμφάνιση ενός “ εστιατορίου-φάντασμα ” είναι ισάξια με την εσωτερική διακόσμηση κι ατμόσφαιρα ενός εστιατορίου με τραπεζοκαθίσματα . ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=