Food Service τ. 144

70 καταστήματα ήταν και ιδιαίτερα επα- χθές. Δεν ήταν λίγοι οι επιχειρηματίες που, βλέποντας πόσα τραπέζια δικαι- ούνταν να έχουν εντός του καταστήμα- τος, οδηγήθηκαν σε δραστικές λύσεις, όπως τη μετατροπή του καταστήματος σε delivery – take away, ενώ δεν είναι κα- θόλου λίγα τα καταστήματα που έβαλαν λουκέτο. Δηλάδή, υπήρξαν περιπτώσεις που η παύση λειτουργίας ήρθε λόγω των λιγότερων τραπεζιών. Μία πρόταση για το εσωτερικό των καταστημάτων είναι η τοποθέτηση διαχωριστικών ανάμεσα στα τραπέζια. Στις ΗΠΑ υπάρχουν εστιατόρια που έβαλαν διαχωριστικά με πίνακες ζω- γραφικής. Δημιουργούν ευχάριστη ατμό- σφαιρα και δίνουν και τη δυνατότητα στους πελάτες να δειπνήσουν πιο δια- κριτικά, αλλά και με ασφάλεια. Σε πολλές άλλες περιπτώσεις έχουν τοποθετηθεί Plexiglas, όχι μόνο ανάμεσα στα τραπέ- ζια, αλλά και πάνω σε αυτά, προκειμένου να προστατεύονται κι οι πελάτες που κάθονται στο ίδιο τραπέζι. Τα plexiglas είναι διάφανα κι επιτρέπουν την ένταξη στον χώρο, ταυτόχρονα, όμως, αισθητικά μπορεί να επιβαρύνουν τον χώρο, κάνο- ντας ένα εστιατόριο να θυμίζει τράπεζα ή δημόσια υπηρεσία. Καθαριότητα με έμφαση κι ευλάβεια Επιπλέον, ένα βασικό στοιχείο είναι η διαδικασία των μέτρων υγιεινής. Τα μέ- τρα προφύλαξης πρέπει να «φαίνονται» και να λαμβάνουν και τον απαραίτητο χρόνο. Οι πελάτες θα είναι πρόθυμοι να περιμένουν λίγο παραπάνω, για να καθα- ριστεί ενδελεχώς το τραπέζι που θα καθί- σουν. Το τραπέζι θα πρέπει να αδειάζει εντελώς, η επιφάνειά του να απολυμαί- νεται, όπως κι όλα τα αντικείμενα που θα ξανατοποθετηθούν σε αυτό. Πέρα από την ουσία του πράγματος, οι πελάτες θα πρέπει να βλέπουν ότι ακολουθούνται αυτές οι διαδικασίες, ακόμη και τις ώρες αιχμής. Δεν πρέπει να γίνεται καμία έκ- πτωση σε αυτό το κομμάτι. Σε συχνότερους χρόνους θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται και οι χώροι WC, κάτι που επίσης δεν είναι κακό να γίνεται αντιληπτό από τους πελάτες. Παραλλάσσοντας το αρχαίο ρω- μαϊκό ρητό για τη γυναίκα του Καίσαρα, οι επιχειρήσεις εστίασης σήμερα δεν αρ- κεί να ακολουθούν τα υγειονομικά πρω- τόκολλα, θα πρέπει να φαίνεται ότι το κάνουν κιόλας, γιατί η πελατεία τους θα αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια. Η εστίαση έχει σηκώσει δυσανάλο- γο βάρος στα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας. Στον αγώνα της διατήρησης της λειτουργίας μιας επιχείρησης, θα πρέπει να εξετάζονται και τα θέματα δι- αρρύθμισης των χώρων, δίνοντας ίσως μια έμφαση παραπάνω στους εξωτερι- κούς χώρους, και ιδίως στο take away, για να μπορέσει η επιχείρηση να συνεχί- σει να λειτουργεί σε ένα ενδεχόμενο νέο lockdown στην εστίαση, που δυστυχώς δεν είναι καθόλου απίθανο να συμβεί και εδώ και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. < ΟPERATIONS

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=