Food Service τ. 144

73 Στη Νέα Υόρκη υπήρξαν κοκτέιλ μπαρ που ξεκίνησαν να δίνουν μαζικά ποτά στο χέρι. Οι ιδιοκτήτες δήλωσαν πως, αφού δεν μπορούν οι πελάτες να έρ- θουν στο μαγαζί τους, φέρνουν το μα- γαζί τους ή καλύτερα τα κοκτέιλ στους πελάτες τους, όχι μόνο με take away, αλλά ακόμη και με delivery. Ομοίως και στη Γαλλία, που η νομοθεσία δεν εί- ναι τόσο «σφιχτή», πολλά εστιατόρια και μπαρ ξεκίνησαν να δίνουν στο χέρι κρασί και ποτά, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την τρέχουσα κρίση. Τα αποτελέσματα ήταν αρκετά ενθαρρυ- ντικά, καθώς πολλοί Γάλλοι ξεκίνησαν να κάνουν χρήση αυτής της νέας προ- σφοράς. Η συσκευασία Το βασικό πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις ήταν η συσκευασία. Πώς θα προσέφεραν τα πο- τά στην πελατεία τους; Στη Νέα Υόρκη, ένα μπαρ ξεκίνησε να χρησιμοποιεί μι- κρά μπουκάλια με βιδωτό καπάκι και ξε- χωριστή συνοδεία γαρνιτούρας. Τα ποτά στα μπουκάλια είναι φτιαγμένα με τη λογική ότι θα καταναλωθούν μέσα στις επόμενες ώρες, ωστόσο οι bartenders υποστηρίζουν ότι μπορούν να διατηρη- θούν στο ψυγείο για μία με δύο ημέ- ρες, ανάλογα με το κοκτέιλ. Να σημειωθεί πως υπήρχαν κι αλυσίδες μπαρ που είχαν δημι- ουργήσει σειρά take away κο- κτέιλ, προτού ξεσπάσει η παν- δημία. Οι πωλήσεις των συ- γκεκριμένων προϊόντων, όπως θα ανέμενε κανείς, ανέβηκαν κατακόρυφα στη διάρκεια του lockdown, εξασφαλίζοντας κάποια έσοδα για την εταιρεία που υποχρεώθηκε να βάλει λου- κέτο στα φυσικά καταστήματα. Κοκτέιλ to go και στην Ελλάδα Η τάση για κοκτέιλ στο χέρι έχει εμφα- νιστεί και στην Ελλάδα, σχεδόν ταυτό- χρονα με τις υπόλοιπες περιοχές του κό- σμου. Με την επανεκκίνηση της εστίασης, πολλοί επαγγελματίες έδωσαν την επι- λογή στους πελάτες για ποτά take away, αλλά και delivery. Μάλιστα, ένα από τα μπαρ, το Tyco, στην Αθήνα, είχε ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία πολύ προτού εμφανι- στεί ο κορωνοϊός, και συγκεκριμένα από το 2018. Παρ’ όλα αυτά, στη διάρκεια της καραντίνας παρέμεινε κλειστό. Όπως και να έχει, σταδιακά, αυτή η τάση έχει επεκταθεί και πλέον πολλά μπαρ σε όλη την Ελλάδα έχουν μπει στον «χορό» του take away και του delivery. Μάλιστα, κάποια προσφέρουν τα take away κοκτέιλ και σε πιο χα- μηλές τιμές. Γενικά, ως κίνηση εί- ναι το λιγότερο «σοφή» θα έλεγε κανείς, πρώτον γιατί δίνεται η δυνατότητα σε πελάτες που φο- βούνται να συγχρωτιστούν με άλλο κόσμο σε μπαρ να πιουν τα ποτά τους και δεύτερον τα καταστήματα που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες είναι πι- θανό πως θα καταφέρουν να συνεχίσουν να λειτουργούν και κατά τη διάρκεια του lockdown. Ένα ακόμη βασικό στοιχείο εί- ναι πως η συγκεκριμένη συνήθεια μάλλον δεν θα εγκαταλειφθεί με το πέρασμα της πανδημίας για διάφορους λόγους. Το take away και το delivery στον καφέ, στο φαγητό και τώρα και στα ποτά και τα κοκτέιλ έχει έρθει για να μείνει. Τα φυσικά καταστήματα δεν θα πάψουν να υπάρχουν, αλλά με αυτό τον τρόπο δημιουργούν ένα ακόμη «κανάλι» εσόδων, που δεν πρέπει να μείνει αναξι- οποίητο. < “Η συγκεκριμένη συνήθεια δεν θα εγκαταλειφθεί με το πέρασμα της πανδημίας για διάφορους λόγους”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=