Food Service τ. 144

80 ΑΣΦΑΛΕΙΑ CYBERSAFETY Καθώς ο Covid-19 έχει αναγκάσει πολλές επιχειρήσεις εστίασης να μεταφέρουν ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς τους on-line, η ανάγκη για αυξημένη ασφάλεια απέναντι σε επιθέσεις από hackers γίνεται όλο κι εντονότερη. Του Γιάννη Πατιά ΘΩΡΑΚΙΣΤΕΊΤΕ ΑΠΌ ΚΥΒΕΡΝΟ-ΕΠΙΘΈΣΕΙΣ Νοσοκομεία, ξενοδοχεία, καταστήμα- τα λιανικής, πανεπιστήμια, ακόμα και κυβερνητικές υπηρεσίες αποτέλεσαν στο παρελθόν στόχους κυβερνο-απα- τεώνων. Ένας αγαπημένος τομέας, αγαπημένος στόχος των χάκερς, είναι αυτός της μαζικής εστίασης, κι αυτό διότι εκεί υπάρχει πληθώρα δεδομέ- νων πελατών σε συστήματα με χαλα- ρή ασφάλεια. Παρά την άνοδο άλλων ηλεκτρονικών μεθόδων πληρωμής, όπως του Paypal, οι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν τη χρήση πιστωτικών καρτών. Λόγω του όγκου των συναλλαγών με πι- στωτικές κάρτες και των διαθέσιμων δεδο- μένων CRM, τα εστιατόρια πρέπει να λαμ- βάνουν σοβαρά υπόψη την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Ένας χάκερ χρειάζεται μόνο να αποκτήσει πρόσβαση στο σύστημα POS ενός εστιατορίου και να εγκαταστήσει κα- κόβουλο λογισμικό, για να κλέψει τα στοι- χεία της πιστωτικής κάρτας του πελάτη. Οι εγκληματίες μπορούν να πουλή- σουν τα δεδομένα των κλεμμένων πι- στωτικών καρτών στον «σκοτεινό ιστό» (dark web) ή να τα χρησιμοποιήσουν για απάτες κλοπής ταυτότητας. Συχνά, για το εστιατόριο η ζημιά είναι μη ανα- στρέψιμη. Από τη στιγμή που έχουν πρό- σβαση, οι εγκληματίες θα συνεχίσουν να κλέβουν δεδομένα POS, μέχρι οι καταγ- γελίες να αρχίσουν να συσσωρεύονται κι οι Αρχές να ερευνήσουν το ζήτημα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=