Food Service τ. 145

46 ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μια ghost kitchen, ουσιαστικά, απο- τελεί εν τέλει ό,τι απομένει αν απα- λείψει κανείς τη φυσική υπόσταση ενός εστιατορίου. Οι εγκαταστάσεις μιας ghost kitchen είναι διαμορφω- μένες έτσι ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες ενός εικονικού κατά βάση food brand, το μενού του οποίου δια- τίθεται μόνο online, ενώ τα πιάτα πα- ραδίδονται αποκλειστικά κατ’ οίκον. Πρακτικά, τα κόστη περιορίζονται, τα κέρδη αυξάνονται, με αποτέλεσμα συνήθως να υπάρχει το περιθώριο να δοθεί περισσότερη έμφαση στην ποι- ότητα των πρώτων υλών, καθώς και στη δημιουργικότητα των πιάτων.  Η βιομηχανία του ενός τρισεκατομμυρίου Ενδεικτικό της δημοφιλίας της τάσης που απέκτησαν αλλά και της προοπτικής που έχουν οι ghost kitchens για το μέλ- λον είναι ότι, στο πλαίσιο αυτό, ο πρώην CEO της Uber –της παγκόσμια γνωστής εφαρμογής για μετακινήσεις με ιδιωτικά οχήματα– Travis Kalanick έχει δημιουργή- TO DELIVERY KAI TO ΜΕΛΛΟΝ THΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ Η ΑΥΓΗ ΤΩΝ GHOST KITCHENS Ηλεκτρονικό αντί για χάρτινο μενού, ευφάνταστες συσκευασίες αντί για τα συνήθη μαχαιροπίρουνα, πιάτα ή ποτήρια, εκπρόσωποι delivery αντί για σερβιτόρους. Το φαινόμενο των λεγόμενων ghost kitchens άνθισε κυρίως την περίοδο της πανδημίας, όταν ο κόσμος βρέθηκε εγκλωβισμένος στα σπίτια του και οι επιχειρήσεις εστίασης μπροστά σε μία πραγματικά πρωτόγνωρη συνθήκη. Της Μαρίνας Αθηναίου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=